Splinter Cell: Double Agent-bilder släppta

Robot
Medlem

Varför tror alla att PS3 ska ha dubbelt så snyggare grafik än 360n i multiplatform spel? Det är helt och hållet upp till utvecklarna om dom vill utnyttja PS3an fullt ut. Det är samma motor, så vad finns det att förbättra egentligen då SCDA utnyttjar allt som UE2 har att erbjuda?

Medlem
Skrivet av Mahone:

Varför tror alla att PS3 ska ha dubbelt så snyggare grafik än 360n i multiplatform spel? Det är helt och hållet upp till utvecklarna om dom vill utnyttja PS3an fullt ut. Det är samma motor, så vad finns det att förbättra egentligen då SCDA utnyttjar allt som UE2 har att erbjuda?

Exakt!

@Musenkishi:

Tror du fortfarande på att PS3:an kommer vara som E305 trailers av Killzone2 och Motorstorm?? Du vet väl att det var förrenderade filmer?? PS3 kommer inte vara speciellt mycket snyggare än 360:n, om ens snyggare överhuvudtaget. Ps3:an har mindre minne till HD grafiken, så egentligen kommer grafiken se mindre bra ut på ps3. Det som kommer vara den största skillnaden, det är hur mycket detaljer och rörliga föremål dem kan uppvisa samtidigt. Ps3:an kommer nog knäcka i räkna kod, som t.ex Fysik räkningar och som sagt många karaktärer samtidigt, men 360:n har det bättre grafikchippet av dem två, så grafiken kommer nog alltid vara snäppet värre(mao bättre) på xbox360.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Undra varför tjejspionen är delvis naken, några fördelar kan jag inte direkt komma fram till... Hade varit fett om Fisher kutade runt i pungisar.

Medlem

PS3 texturerna är mycket sämre

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39351

det är bara att kolla på väggen, lådan i hörnet, bilen och golvet


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av smorgar:

Undra varför tjejspionen är delvis naken, några fördelar kan jag inte direkt komma fram till... Hade varit fett om Fisher kutade runt i pungisar.

Precis vad jag tänkte (ang tjejen). *suck* så löjligt.

Medlem

Obesvera att det tar minst ett år om ens det innan man börjar se skymten av vad en konsoll kan åstadkomma. Se bara på de första spelen till 360, de var riktigt fula, medans ett år senare har vi spel så som Gears of War och Lost planet. Ge utvecklare tid så ska ni kunna se en REJÄL skillnad.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Obesvera att det tar minst ett år om ens det innan man börjar se skymten av vad en konsoll kan åstadkomma. Se bara på de första spelen till 360, de var riktigt fula, medans ett år senare har vi spel så som Gears of War och Lost planet. Ge utvecklare tid så ska ni kunna se en REJÄL skillnad.

det kan jag inte hålla med om, kameo var bland dom snyggaste spelen när 360 kom samt PGR3


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av redmac:

Obesvera att det tar minst ett år om ens det innan man börjar se skymten av vad en konsoll kan åstadkomma. Se bara på de första spelen till 360, de var riktigt fula, medans ett år senare har vi spel så som Gears of War och Lost planet. Ge utvecklare tid så ska ni kunna se en REJÄL skillnad.

det kan jag inte hålla med om, kameo var bland dom snyggaste spelen när 360 kom samt PGR3

Jao, men de går inte att jämföra med de spel som släpps nu med Gears of War i spetsen. Sen utvecklades både Kameo och Project Gotham Racing 3 specifikt till Xbox 360 vilket gör en enorm skillnad - de titlar som portades till 360 var inte alls lika imponerande (Quake 4 tex). Samma sak med Splinter Cell: Double Agent till PS3. En bättre jämförelse vore titlar som Motorstorm, Resistance: Fall of Man eller Formula One Championship Edition som faktiskt har utvecklats från grunden till Playstation 3... De tycker iaf jag ser riktigt riktigt bra ut för att vara första generationens spel...

Medlem

Vadå första generationens spel ? Det är väll andra generationens

Flakmonkey
Skrivet av Elit-mannen:

Vadå första generationens spel ? Det är väll andra generationens

De spel som släpps till en konsol när den lanseras måste väl ändå ses som första generationens spel till den konsolen?

1
Skriv svar