Unreal Tournament 2007 byter namn? Svar ja

Robot
Medlem
Unreal Tournament 2007 byter namn? Svar ja

Unreal Tournament
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
...
Unreal Tournament 3?!

Flakmonkey

Alltså man kan ju påpeka att "hardcore"-fansen alltid har hatat att de använder 200* i namnet... blev äcklade när de fick höra att det skulle heta Unreal Tournament 2003 istället för Unreal Tournament 2 och de blev överlyckliga när de fick höra att nästan Unreal Tournament skulle heta Unreal Tournament Envy. Skulle inte förvåna mig om det också var en anledning till namnbytet, om det nu blir ett byte dvs... sen klassas ju UT2004 som en större uppdatering till UT2003, så UT2007 är ju det tredje riktiga spelet i serien

Medlem

Unreal Tournament 2004 var ju bara upphottad version av ut2k3, så 3 är rätt siffra om de nu ska sätta sånna. Men varför ändra på det? För att de skutit upp spelet till 2007?
Jaja, det märks väl vad som händer, tror spelet blir bra iaf.
EDIT: får börja skriva snabbare..

Inaktiv

aaaaaaavskyr 200# namnen!
ge mig Unreal Tournament 3!!...eller två, för den delen..även fast 2004 nog kan räknas till 2an endå, så mycket bättre än 2003 floppen

Medlem

Att försöka vifta bort 2003:an eller 2004:an med olika undanflykter ändrar inte det faktum att båda spelen såldes till fullpris som helt fristående spel.

Om detta nu är sant är det bara ett krystat försök att uppmärksamma folk på spelets relation med Unreal Engine 3, som ju som bekant har blivit omåttligt populär bland gamers och grafikintresserade.

Medlem

Vill man köra med år i titeln så vill man helst släppa produkten strax innan det året börjar. Om det blir förseningar så känns 2007 "gammalt" medan det är för tidigt att använda 2008.

Medlem

Kalla det "lilla hunden går till dagis 1645" om ni vill men ge mig spelet nu. NU.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Säger bara http://www.youtube.com/watch?v=OEVzPCY2T-g

Mycket glädje!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

hoppas de släpper unreal 3 också


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Tacka vet jag Unreal som är det enda vettiga spelet, allt annat är ju bara multiplayer. Ok Unreal II finns, men det kom väl inte upp i samma klass som ettan


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Jag vill också ha Unreal 3


signatur

Meep!

Inaktiv

Bra namn, eller iallafall bättre än 200X namn eller långa undertitlar


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av fanboy:

Säger bara http://www.youtube.com/watch?v=OEVzPCY2T-g

Mycket glädje!

Ha ha ha omg va skön snubbe


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Att ha 200X i namnet känns så yesterday, tycker de låter bättre med Unreal Tournament 3

Medlem

UT3 ligger onekligen bra i munnen.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Ja, jag skulle då uppskatta det.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Det kanske insåg att spelet lär ej bli klart för än 2008. ;P

Nä men, bra sätt att få ett spel bli intressant igen.

Inaktiv

Envy var bättre...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Unreal Tournament 200x, det nya NHL/Fifa/etc. 200x?

Coolt imo om dem ändrar det till 3, då känns spelet på något sätt mer allvarligt än ett årtal.

Medlem

det kommer till 360 nu också . första bilderna finns här

http://xbox360.ign.com/articles/758/758367p1.html


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey

Blir rädd när det är på gång till 360... visst det skulle släppas till PS3 också, men där kan man spela med mus och tangentbord. Om de dummar ner PC-versionen för att spelet ska passa 360-versionen och handkontrollen så är det bara att ge upp spelserien för min del... skulle vara för sorgligt tbh

Medlem

vill ha UT3 hoppas att det kommer snart har väntat länge nu grr ^^
bryr mig faktiskt inte så mkt om namnet ... helt okej
synd att Epic / Midway inte kan släppa demo innan de släpper spelet.:/

MFC
Medlem
Skrivet av Dinskugga:

det kommer till 360 nu också . första bilderna finns här

http://xbox360.ign.com/articles/758/758367p1.html

haha, klickar man sig in på videona och klickar på en av de tre (den heter Unreal Visual Evolution (in German)) så får man sig ett gott skratt..

.. alltså när ska tyskarna lära sig dubba.. vilken mesig röst!! men det är ju tyskarnas version så jag borde inte bry mig men roligt var det!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Suck...
Den stora överaskningen som väntades idag var alltså en 360 release?
Fattar inte Epic, sorgligt att allt ska släppas på 360 och att MS ska tillåtas ha ett finger med överallt.

Hoppas vid gudarna att inte spelet blir lidandes till PC pga detta.
Men jag är dock ganska säker på att det kommer påverka spelet i en riktning jag inte gillar, bara fokus på fordon och liten eller snarare obefintlig fokus på DM, TDM, CTF och iGib.

Å inte ett ord om release datum eller demo heller??...suck..nu går jag å lägger mig :X


signatur

[professor kalkys horgosse]

MFC
Medlem

så länge utvecklarna inte har alternativa SDKs (läs: OpenGL) eller är tillräckligt stora eller på annat sätt kan styra sin utveckling så kommer M$ att styra i VISS MÅN tror jag. Sedan ser väl förlag, utvecklare och andra möjligheterna med att tjäna slantar på olika sätt.. kan tänka mig att vissa spel gynnar dem mer på Xbox360-fronten än PC-fronten.. vill inte spekulera men det finns nog goda skäl bakom att dom väljer Xbox360.. men så finns ju kanske andra saker som spelar in i saken.. men jag är nog inte förvånad om M$ styr hur spel som utvecklas under dx10 ska säljas/distribueras..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Om inte jag minns fel var just syftet med årtalet att det skulle släppas ett nytt unreal tournament hyffsat årsvis... ungeför som fifa och nhl serierna. Att det kommer till xb360 var surt, nu gissar jag på att vi först får se spelet till xb360.. sedan PC någon månad senare. kul kul..


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Inaktiv
Skrivet av Dinskugga:

det kommer till 360 nu också . första bilderna finns här

http://xbox360.ign.com/articles/758/758367p1.html

cool trailer de hade på den sidan. har inte sett den förut och den hade dagens datum...


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Jag har alltid stört mig på att UT2003 inte hette UT2 i stället, helt hjärndött att börja namnge spel efter vilket år de släpps.

Aja om 100 år kommer någon kanske undra vart Unreal Tournament 2 tog vägen?

12
Skriv svar