Se Age of Conan i DirectX 10-kvalitet

Robot
Medlem
Se Age of Conan i DirectX 10-kvalitet

Ser ju inte dirket dåligt ut men hoppas gameplay är lika bra

Medlem

Nu börjar grafiken bli löjligt bra faktiskt!

Medlem

ser väl bra ut, men inte löjligt bra crysis ser bättre ut, men det är väl inte direkt oväntat

Medlem

ser bra ut.. men undrar hur spelkänslan är...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Snyggt är det, undrar just hur det känns att spela det.

lite off topic...

Jag hoppas verkligen ingame musiken inte består av körsång...varenda klipp från spelet har hittills innehållit körsång. Känns på nått vis som om de försöker få spelet en " OMG its the best game ever made" med sin pampiga musik.

Medlem
Skrivet av Katana:

ser väl bra ut, men inte löjligt bra crysis ser bättre ut, men det är väl inte direkt oväntat

I mina ögon, löjligt bra. Seriöst, hur mycket myller och skog är det inte? Crysis är dock snäppet värre.

Medlem

Ser löjligt dyrt ut också eftersom man måste införskaffa en hel del nya delar till datorn.

Medlem

för att vara ett mmorpg är det väldigt snyggt, men i jämförelse med andra spel så var det riktigt fult.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vackert som vanligt

Medlem

Stor skillnad faktiskt mellan denna och dx9 varianten... Blev imponerad faktiskt. Hoppas gameplay blir bra...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

dkd
Medlem

Detta OCH LotR: Online?


signatur

Ehe.

Medlem

Bye bye WOW. Det blir AOC som kommer gälla för min del.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

lite svårt att gämföra detta med crysis kanske, två helt skillda speltyper ju... doh!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Katana:

ser väl bra ut, men inte löjligt bra crysis ser bättre ut, men det är väl inte direkt oväntat

I mina ögon, löjligt bra. Seriöst, hur mycket myller och skog är det inte? Crysis är dock snäppet värre.

För att vara mmo ser det jävligt bra ut, men rent grafikmässigt så ser jag många ställen som skulle kunna vara mer detaljerade. Ja, jag är grafikbög

Medlem

Bara jag som tycker det ser förjävla stelt och trist ut? Fula växter, fula textur, fula miljöer.

Medlem

Snuskigt snyggt för ett MMO ur min synpunkt. Återstår väl att se om det blir någon annan styrsätt osv än WoW. Men men, den som lever får se.


signatur

Fueled by coffee.

Skrivet av papper:

Bara jag som tycker det ser förjävla stelt och trist ut? Fula växter, fula textur, fula miljöer.

Ja det är bara du!


signatur
QRT
Medlem

myspysiga skogar.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag hoppas verkligen ingame musiken inte består av körsång...varenda klipp från spelet har hittills innehållit körsång. Känns på nått vis som om de försöker få spelet en " OMG its the best game ever made" med sin pampiga musik.

Det var ju inte så att det förekom körsång i Conan-filmerna eller så, näädå...

Tror det är lite av den känslan de försöker återskapa. Det behöver ju inte vara "vi har med körsång för detta spelet kommer äga fett OMGKTHXPLZ"

Ett ord: *DRÄGGEL*

Snablar vad snyggt! Vilken skog! Woooargh.

Medlem

Ser helt ok ut men inte så jävla överdrivet...

Medlem

Grymt snygga bilder för att vara ett MMO, det glädjer mig verkligen att de kör Conan konceptet fullt ut. Man får känslan av en röd tråd när man ser alla screens från detta spelet.

Medlem

DirectX10-kvalite, vad innebär det? Mycket skog och dimma har inget att göra med Directx10. Skuggorna och vatteneffekterna har funnits länge och såg dessutom inte "dräggel-bra" ut :S per-pixel-ljussättning gick att göra redan när doom3 kom...

Spelet kommer säkert att vara kul för det, stör mig bara på att läsa att något har DirectX10-kvalite... mycket intet sägande imho.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Säger bara, hejdå WoW!


signatur
Medlem
Skrivet av Herr.O:

DirectX10-kvalite, vad innebär det? Mycket skog och dimma har inget att göra med Directx10. Skuggorna och vatteneffekterna har funnits länge och såg dessutom inte "dräggel-bra" ut :S per-pixel-ljussättning gick att göra redan när doom3 kom...

Spelet kommer säkert att vara kul för det, stör mig bara på att läsa att något har DirectX10-kvalite... mycket intet sägande imho.

Det jag blir imponerad av och nog många andra med mig är att, det är så mycket detaljer på allting. Det skulle vara omöjligt att göra på DX9, som du kanske vet så kan man bara ha ett visst antal objekt i samma stund när det är dx9. Därför tycker jag dx10 är imponerande, plus att prestandan såg riktigt bra ut. Inget hackande, allt flöt på så fint. Om man jämför med dx9 filmen, så hackar det på rejält i vissa ställen.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Verkar mest som om de nya kommande såkallade "DX10-spelen" främst använder sig av mer avancerad ljussättning. Det är iaf den, enligt, mig det mest visuellt imponerade i nuläget. Känns annars som att många spelutvecklare slänger sig lite väl mycket med DX10-uttrycket i dagsläget. I själva verket har de bara skrapat på ytan, dvs. lagt in en och annan instruktion. De riktiga DX10-spelen dyker inte upp förrän om ett par år och de lär få DX9c + en och annan DX10-instruktion-spelen att se ganska så bleka ut.

Inaktiv

användes/används inte UE2 för detta spel? vet att anställnings-provet när dom sökte folk var att designa ett träsk i just unreal-ed

Medlem
Skrivet av bruttO:

användes/används inte UE2 för detta spel? vet att anställnings-provet när dom sökte folk var att designa ett träsk i just unreal-ed

Nopp, det är en egenutvecklad spelmotor.
Skulle gissa på att de använde UE2 för att det är ett av de mest använda utvecklingsverktygen, dvs. många har tillgång till och kan arbeta med det.

1
Skriv svar