Se Age of Conan i DirectX 10-kvalitet
ser väl bra ut, men inte löjligt bra crysis ser bättre ut, men det är väl inte direkt oväntat
Snyggt är det, undrar just hur det känns att spela det.
lite off topic...
Jag hoppas verkligen ingame musiken inte består av körsång...varenda klipp från spelet har hittills innehållit körsång. Känns på nått vis som om de försöker få spelet en " OMG its the best game ever made" med sin pampiga musik.
Stor skillnad faktiskt mellan denna och dx9 varianten... Blev imponerad faktiskt. Hoppas gameplay blir bra...
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
ser väl bra ut, men inte löjligt bra crysis ser bättre ut, men det är väl inte direkt oväntat
I mina ögon, löjligt bra. Seriöst, hur mycket myller och skog är det inte? Crysis är dock snäppet värre.
För att vara mmo ser det jävligt bra ut, men rent grafikmässigt så ser jag många ställen som skulle kunna vara mer detaljerade. Ja, jag är grafikbög
Bara jag som tycker det ser förjävla stelt och trist ut? Fula växter, fula textur, fula miljöer.
Ja det är bara du!
Jag hoppas verkligen ingame musiken inte består av körsång...varenda klipp från spelet har hittills innehållit körsång. Känns på nått vis som om de försöker få spelet en " OMG its the best game ever made" med sin pampiga musik.
Det var ju inte så att det förekom körsång i Conan-filmerna eller så, näädå...
Tror det är lite av den känslan de försöker återskapa. Det behöver ju inte vara "vi har med körsång för detta spelet kommer äga fett OMGKTHXPLZ"
DirectX10-kvalite, vad innebär det? Mycket skog och dimma har inget att göra med Directx10. Skuggorna och vatteneffekterna har funnits länge och såg dessutom inte "dräggel-bra" ut :S per-pixel-ljussättning gick att göra redan när doom3 kom...
Spelet kommer säkert att vara kul för det, stör mig bara på att läsa att något har DirectX10-kvalite... mycket intet sägande imho.
Säger bara, hejdå WoW!
DirectX10-kvalite, vad innebär det? Mycket skog och dimma har inget att göra med Directx10. Skuggorna och vatteneffekterna har funnits länge och såg dessutom inte "dräggel-bra" ut :S per-pixel-ljussättning gick att göra redan när doom3 kom...
Spelet kommer säkert att vara kul för det, stör mig bara på att läsa att något har DirectX10-kvalite... mycket intet sägande imho.
Det jag blir imponerad av och nog många andra med mig är att, det är så mycket detaljer på allting. Det skulle vara omöjligt att göra på DX9, som du kanske vet så kan man bara ha ett visst antal objekt i samma stund när det är dx9. Därför tycker jag dx10 är imponerande, plus att prestandan såg riktigt bra ut. Inget hackande, allt flöt på så fint. Om man jämför med dx9 filmen, så hackar det på rejält i vissa ställen.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Verkar mest som om de nya kommande såkallade "DX10-spelen" främst använder sig av mer avancerad ljussättning. Det är iaf den, enligt, mig det mest visuellt imponerade i nuläget. Känns annars som att många spelutvecklare slänger sig lite väl mycket med DX10-uttrycket i dagsläget. I själva verket har de bara skrapat på ytan, dvs. lagt in en och annan instruktion. De riktiga DX10-spelen dyker inte upp förrän om ett par år och de lär få DX9c + en och annan DX10-instruktion-spelen att se ganska så bleka ut.
användes/används inte UE2 för detta spel? vet att anställnings-provet när dom sökte folk var att designa ett träsk i just unreal-ed
Nopp, det är en egenutvecklad spelmotor.
Skulle gissa på att de använde UE2 för att det är ett av de mest använda utvecklingsverktygen, dvs. många har tillgång till och kan arbeta med det.