Super Paper Mario till Wii

Robot
WeX
Medlem
Super Paper Mario till Wii

Wiii! super mario ftw


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv

verkar inte vara mycket som skiljer gamecube från wii om man bortser från kontrollen...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

verkar inte vara mycket som skiljer gamecube från wii om man bortser från kontrollen...

Men det är stor skillnad på Xbox och Xbox 360 förutom grafiken?
Nej, precis.

Wii har iaf speciella kontroller.

Inaktiv

360 har achievements och mycket bättre online stuff.


signatur

/_\_/_\
/_\

PaZ
Medlem

är achievements verkligen en selling point?

Inaktiv

Spelglädje > Grafik

Medlem

Nu har dom väl snart betat av alla de vettiga mario-titlarna?

Nu har vi roliga spel som Mario Basket, Mario Baseball, Mario grocery shopping, Mario skatebording att se fram emot!

"Spelglädje > Grafik"

Och en konsoll kan bara ha en av de två?

Inaktiv
Skrivet av PaZ:

är achievements verkligen en selling point?

Ja själv tycker jag det då det får en att kanske vilja spela om spelet för att få just achievementen.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Nu har dom väl snart betat av alla de vettiga mario-titlarna?

Nu har vi roliga spel som Mario Basket, Mario Baseball, Mario grocery shopping, Mario skatebording att se fram emot!

"Spelglädje > Grafik"

Och en konsoll kan bara ha en av de två?

Nej det går inte, för det skulle gå imot allt Wii fanboys tror på. Och vi som hårde körde mario till nes har också intalat oss sammasak, bara att vissa vaknat upp ur nostalgi trippen.

Inaktiv

ja gud vilka orginella och otroligt underbara spel som kommer till nintendo!

Mario!!! wohoooooo.....

*host*

Medlem
Skrivet av F3D:

ja gud vilka orginella och otroligt underbara spel som kommer till nintendo!

Mario!!! wohoooooo.....

*host*

Vill du antyda att Paper Mario inte är originellt? Eller att alla Mario-spel är likadana?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

^-- Hur många paper mario finns det nu igen? 2 st redan?

Inaktiv

Mario är Mario
folk på det här forumet klagar på EA för att dom mjölkar Sims conceptet, men blinkar inte ens när dom själva sitter och runkar till Mario och alla hans vänner (Mario och dom..ja ni vet..Mario och den där andra Mario killen, för att inte glömma Mario) till Wii sammtidigt som dom sjunger i kör om hur det bara kommer nyskapande spel till Wii och att Ps3 och X360 bleknar i jämförelse.

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av snyft:

verkar inte vara mycket som skiljer gamecube från wii om man bortser från kontrollen...

Men det är stor skillnad på Xbox och Xbox 360 förutom grafiken?
Nej, precis.

Wii har iaf speciella kontroller.

360's kontroll är långt ifrån lik den till Xbox, visst, designen är lik men egenskaperna är helt nytt. 360 kontrollen har t.ex. en guideknapp som du kan använda för att starta och stänga av konsollen/kontrollen, samt att den är trådlös och mycket mer komfortabel, lätt den bästa kontrollen på marknaden. Wii kontrollen är helt ok egenskapsmässigt men den är inte härlig att hålla i under en lång tid.

En konsoll ska ha en handkontroll, Wii är enligt mig ingen konsoll, de är en leksak, eller en billig arkadmaskin.

Medlem
Skrivet av F3D:

Mario är Mario
folk på det här forumet klagar på EA för att dom mjölkar Sims conceptet, men blinkar inte ens när dom själva sitter och runkar till Mario och alla hans vänner (Mario och dom..ja ni vet..Mario och den där andra Mario killen, för att inte glömma Mario) till Wii sammtidigt som dom sjunger i kör om hur det bara kommer nyskapande spel till Wii och att Ps3 och X360 bleknar i jämförelse.

Word!

PaZ
Medlem

Jag har inte spelat något paper mario, och tycker att det verkar intressant. Sen är ju alla mario-spel jag spelat riktigt bra, och då menar jag även mario kart. har inte spelat party-spelen och sånt, det känns lite som mjölkning..

Efter att ha läst en recension om Paper mario: the thousand year door [http://www.gamespot.com/gamecube/rpg/papermario2/review.html] så inser jag att det finns en del gamecube-spel man borde plocka upp när wiin väl kommer in till GAME

Skrivet av snyft:

verkar inte vara mycket som skiljer gamecube från wii om man bortser från kontrollen...

Om man bortser från kontrollen? Varför skulle man göra det, när det i stort sett är den som ÄR konsolen?

Skrivet av Wristwatch:

"Spelglädje > Grafik"

Och en konsoll kan bara ha en av de två?

Det har väl ingen påstått, åtminstone inte här? Threezool påpekade bara att han föredrar spelglädje framför flashig grafik. Det är av den anledningen jag just nu har fastnat i Dwarf Fortress, som trots ASCII-grafik (och ett halvdant gränssnitt) lyckas underhålla otroligt.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Nej det går inte, för det skulle gå imot allt Wii fanboys tror på. Och vi som hårde körde mario till nes har också intalat oss sammasak, bara att vissa vaknat upp ur nostalgi trippen.

Tyvärr tycker väl vissa så :\

Skrivet av F3D:

ja gud vilka orginella och otroligt underbara spel som kommer till nintendo!

Mario!!! wohoooooo.....

*host*

Skrivet av F3D:

Mario är Mario
folk på det här forumet klagar på EA för att dom mjölkar Sims conceptet, men blinkar inte ens när dom själva sitter och runkar till Mario och alla hans vänner (Mario och dom..ja ni vet..Mario och den där andra Mario killen, för att inte glömma Mario) till Wii sammtidigt som dom sjunger i kör om hur det bara kommer nyskapande spel till Wii och att Ps3 och X360 bleknar i jämförelse.

Det är skillnad på att mjölka ett varumärke och ett spel. Medan The Sims expanderas en gång i halvåret dyker Mario upp i en massa olika spel, som fotboll, party och basket. Päron och äpplen helt enkelt vilket sabbar hela din knappt genomtänkta poäng.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Hur många paper mario finns det nu igen? 2 st redan?

Det är Paper Mario RPG-spelen som det kommit två av (tre om man räknar med Super Mario RPG till SNES, men det är inget Paper Mario-spel). Det här är ett plattformsspel, av typen sidskrollande som vi inte ser ifrån Nintendo så mycket nuförtiden. Det senaste sådana till en stationär konsol är nog Super Mario World till SNES...

Skrivet av Mahone:

360's kontroll är långt ifrån lik den till Xbox, visst, designen är lik men egenskaperna är helt nytt. 360 kontrollen har t.ex. en guideknapp som du kan använda för att starta och stänga av konsollen/kontrollen, samt att den är trådlös och mycket mer komfortabel, lätt den bästa kontrollen på marknaden. Wii kontrollen är helt ok egenskapsmässigt men den är inte härlig att hålla i under en lång tid.

Vänta nu ett slag här, du säger alltså att Xbox 360-kontrollen är ny för att den har en knappt som sätter på och stänger av konsolen, samt är trådlös? Det är inte ens i samma liga som hur Nintendo ändrade kontrollen från GameCube till Wii. Att 360-kontrollen annars är den kanske skönaste jag testat är en helt annan femma, men ny är den inte.

Skrivet av Mahone:

En konsoll ska ha en handkontroll, Wii är enligt mig ingen konsoll, de är en leksak, eller en billig arkadmaskin.

Det var nog bland det sämsta jag hört. Men det går ju inte att argumentera emot heller.

Medlem

Gnabb gnabb.. Att ni orkar Kul att Paper Mario kommer till Wii!

Inaktiv

peak_performance är väl inte lönt att käfta emot dig när du har en bild på shigeru miyamoto som avatar... Jag ska då aldrig betala 2700:- för en gamecube med "revolutionerande kontroll"


signatur

/_\_/_\
/_\

Det är lugnt, jag kan byta avatar om det glädjer dig.

Medlem
Skrivet av snyft:

peak_performance är väl inte lönt att käfta emot dig när du har en bild på shigeru miyamoto som avatar... Jag ska då aldrig betala 2700:- för en gamecube med "revolutionerande kontroll"

Vi alla gör vi våra egna val! Så, nu vet vi att du inte vill betala 2700:- för en gamecube med ny kontroll. Hoppas alla i hela världen får reda på detta nu, det kanske minskar försäljningen av Wii? Vem vet...

Inaktiv
Skrivet av radiuz:
Skrivet av snyft:

peak_performance är väl inte lönt att käfta emot dig när du har en bild på shigeru miyamoto som avatar... Jag ska då aldrig betala 2700:- för en gamecube med "revolutionerande kontroll"

Vi alla gör vi våra egna val! Så, nu vet vi att du inte vill betala 2700:- för en gamecube med ny kontroll. Hoppas alla i hela världen får reda på detta nu, det kanske minskar försäljningen av Wii? Vem vet...

Tänkte mest att användarna på detta forumet eller sidan fick reda på det. För det är väl därför ett forum/kommentar system finns till? Just för att skriva vad man tycker. Rätta mig gärna om jag har fel...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

snyft : Jag hoppas du inte tog detta på allvar?

Back on topic snälla!

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Mahone:

360's kontroll är långt ifrån lik den till Xbox, visst, designen är lik men egenskaperna är helt nytt. 360 kontrollen har t.ex. en guideknapp som du kan använda för att starta och stänga av konsollen/kontrollen, samt att den är trådlös och mycket mer komfortabel, lätt den bästa kontrollen på marknaden. Wii kontrollen är helt ok egenskapsmässigt men den är inte härlig att hålla i under en lång tid.

Vänta nu ett slag här, du säger alltså att Xbox 360-kontrollen är ny för att den har en knappt som sätter på och stänger av konsolen, samt är trådlös? Det är inte ens i samma liga som hur Nintendo ändrade kontrollen från GameCube till Wii. Att 360-kontrollen annars är den kanske skönaste jag testat är en helt annan femma, men ny är den inte.

Att den ska va lika mycket "ny" som Wii kontrollen har jag aldrig påstått, men att påstå att den inte är ett dugg ny jämfört med Xbox1 kontrollen och framförallt påstå att inget skilljer konsollerna förutom grafiken är rent idiotiskt. Visst, en liten knapp på kontrollen och att den är trådlös är väl inget speciellt men konsollen isig är långt ifrån lik föregångaren. 360n har t.ex. den bästa onlinetjänsten och bästa dashboard, den har även möjlighet att spela upp HD-DVD samt streama film, musik och bild från en dator med WMP11.

derpious skrev:
"Men det är stor skillnad på Xbox och Xbox 360 förutom grafiken?"

Är de så stor skillnad mellan Gamecube och Wii förutom kontrollen?

Svar: Ja, ungefär lika stor skillnad som den mellan Xbox och Xbox 360 om man räknar bort grafiken.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Svar: Ja, ungefär lika stor skillnad som den mellan Xbox och Xbox 360 om man räknar bort grafiken.

Det va liksom de som va poängen med de jag skrev Det är i princip samma jämförelse fast med olika namn.

Inaktiv

Nu är det såhär att jag har en GC, en DS, en GBA och en PC som inte klarar de senaste spelen.

Så jag skulle bara vilja tydliggöra min ståndpunkt att de enda spelen som är roliga att spela är de som kan köras av ovanstående.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Skrivet av Mahone:
Skrivet av peak_performance:

Svar: Ja, ungefär lika stor skillnad som den mellan Xbox och Xbox 360 om man räknar bort grafiken.

Det va liksom de som va poängen med de jag skrev Det är i princip samma jämförelse fast med olika namn.

Precis Jag har bara lite problem med läsförståelsen idag.

1
Skriv svar