Blizzard om Warcaft-film, fler onlinerollspel på gång?

Robot
Blizzard om Warcaft-film, fler onlinerollspel på gång?
Medlem
Blizzard om Warcaft-film, fler onlinerollspel på gång?

Diablo III, månne?

Medlem

"When we announce our next MMORPG it?s not going to be another WoW - we?re not a company that tends to tread the same ground. It?ll be something innovative and new that really brings entertainment to another level."

Kanske något för EA att ta efter. Blizzard är inte ett företag som mjölkar folk på pengar, de försöker skapa något nytt och roligt varje gång. Hail blizzard!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Aldrig gillat WoW speciellt mycket, men som redmac säger, Blizzard lyckas alltid skapa något nyskapande, ett företag med en hög ambitionsnivå och potential helt enkelt.
Hoppas bara detta gäller Diablo 3 och Starcraft 2 också.

Medlem

EA kommer alldrig att lära sig av sina misstag.

Medlem

De har iofs släppt en del uppföljare och expansioner genom åren

Medlem

Klart att de har, men nästan alla spel som de skapat har blivit best-sellers. Kanske det är ett World of Starcraft på gång?

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Klart att de har, men nästan alla spel som de skapat har blivit best-sellers. Kanske det är ett World of Starcraft på gång?

det vore grymt, i så fall skulle det vara det första mmorpg (om det nu blir så) som jag är beredd att ta mig an.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Blizzard har, i ärlighetens namn, aldrig varit nyskapande - åtminstone inte som jag ser på saken. De har "bara" gett sig in i X-genre, tagit de bästa elementen där och skapat ett spel på ett bättre sätt än de flesta andra har gjort.

...och Tack och Lov för det.

Inaktiv

Nej så mycket nyskapande vet jag inte om dom har åstadkommit. Men en rad mycket bra spel. Allt från StarCraft till World of Warcraft.


signatur

War never changes.

Medlem

Warcraft film. *dräggel*

Medlem

Nej nu kan jag inte hålla med helt, Blizzard har ju alltid "snott" från andra och sedan förbättrat. Det är ju deras framgångsformula.

Medlem

enligt mig har blizzard inte gjort ett enda dåligt pc spel
dock är konsoll spelen en annan historia


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

enligt mig har blizzard inte gjort ett enda dåligt pc spel
dock är konsoll spelen en annan historia

Sant, men därimot tråkiga spel. (Kan inte säga att dom är dåliga, det vore lögn)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

War of Starcraft! ett MMOFPS! det vore nått =D
Melee Zerglings, Talentpoints i "1/5 - you spawn a zergling pet that helps you, you can have a total of 5 zergling pet following you at one time" =D

hihi.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Alltså, det verkar inte vara direkt solklart att det kommer ett nytt mmorpg de närmsta åren. Han kan lika gärna tala om det teoretiskt, kanske 15 år i framtiden. Det är ju mera Blizzards generella företagskultur att inte upprepa invdividuella succeer han pratar om.

Medlem

Ett starcraft med influenser av Planetside skulle va gött!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Nej, inte ett Starcraft MMO! Jag trivs med mina vänner och jag vill ha kvar mitt sociala liv!

rav
Medlem

Fan vad surt om dom gjorde ett Starcraft eller Diablo MMO.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Ett starcraft med influenser av Planetside skulle va gött!

Precis min tanke
Snacka om att mitt liv skulle försvinna totalt om det kom... urf.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hoppas FF på SC2 eller D3, men det kommer nog att dröja.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"...we're not a company that tends to tread the same ground."
Diablo - Diablo2
Warcraft - Warcraft 2 - Warcraft 3 - Starcraft
Inga dåliga spel men ett väldigt lustigt uttalande...


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

snälla blizz sc mmorpg plx ) , skulle va nice med Diablo3 mmorpg helt klart också iweee

Medlem

Lost Vikings Online!

Inaktiv
Medlem

Ah, World of Wårcraft regisserad av Uwe Boll med Vin Diesel som grönhårig dvärg!

Blizzard nyskapande? Tillåt mig skratta mig fördärvad. Kopiera och göra lite bättre möjligen, men jag har inte sett speciellt mycket nytt komma från dem. Inget illa med det, marknadsfolk snackar alltid en massa bajs.

Medlem

Sanna mina ord! Blizzard kommer inte släppa ett till MMORPG inom dom närmaste 3 åren! Det kommer dom inte. Inte om jag minns Blizzard som dom var förut iallafall. Dom vet att vi vanliga människor inte kommer trivas alls med tanken "Hmm? Vad ska jag nu välja? World of Warcraft eller World of Diablo?". Dom kommer absolut inte gå på samma "trend" och släppa två MMORPG spel. Det har nog inget företag gjort (vad jag vet just nu) och jag tror knappast Blizzard skulle slänga ut ett till MMORPG nu när dom tjänar så stora pengar på WoW. Nej, såhär ligger det till dom närmaste 3 åren:

* World of Warcraft expansioner dom kommande åren

*Starcraft 2 eller Diablo 3 släpps

*Efter någon av dera har släppts så kommer det som inte släpptes att komma ut nu

Så ligger det till. Jag tror knappast folk vill ha två stora MMORPG ute "samtidigt" och det vet Blizzard. Så knäppa kan dom inte ha blivit.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Mer 2D, tack! 2d är rent, simpel, snyggt och gött. Gief!

Medlem

ja mera 2d grafik


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

I ärlighetens namn, 2D suxxors. Har alldeles för mycket begränsningar. Vill man ha nostalgi är det bättre att spela sina gammla favoriter imo.


signatur
12
Skriv svar