Tråkig lördag!

Medlem
Tråkig lördag!

Detta har varit årets jobbigaste lördag. Eftersom att jag hade lovat min bror att köra han och hans kompisar på kvällen så höll jag mig nykter. Klockan 16.00 körde jag dem till stället de skulle till, ca 3 mil. När jag kommer hem är det en person som måste till samma ställe för att hämta öl, jag får 100 kr för besväret så jag går med på det. Därefter ska jag själv till ett annat ställe så jag kör dit, är där i en halvtimme tills en polare ringer och frågar ifall jag vill käka pizza med honom men eftersom jag precis har ätit själv tackar jag nej till pizzan men säger att jag kan köra ner honom till pizzerian och "sällskapsäta" med honom. Där efter ska han på en fest och han vill att jag kör dit honom.
På vägen ringer några kompisar och frågar ifall jag kan köra dem till en annan fest för 100 kr, girig som jag är så går jag med på det. Dem är 8st så jag får köra två vändor. Nu får jag en halvtimmes paus innan telefonen ringer igen. Det är min polare som åt pizza innan som ringer igen och frågar ifall jag kan köra dem till en annan fest. Jag säger att jag gör det för 20 kr av varje person som ska med, det blir 80kr totalt. Väl framme ringer en och frågar ifall jag kan hämta honom från jobbet för 40 kr och några öl, jag går med på det (igen). Jag kör hem honom och kör sedan till festen. Där sitter jag i en kvart innan han ringer igen och frågar ifall jag kan köra han och hans tjej till festen som jag är på, jag får fler öl för det och därför gör jag det. Nu vill en tjej bort från festen och frågar ifall jag kan köra ner henne till en pub, vilket jag gör. Kör tillbaka till festen och stannar där i en timme. Nu ringer tjejen igen och frågar ifall jag kan köra hem henne och en till. När jag kommer fram är dem inte där, men ett annat gäng går fram och frågar ifall jag kan köra hem dem istället och jag får 100 kr för det. Innan jag kör hem dem vill dem ha korv på shell, så jag kör dit först och tankar samtidigt. När jag har kört hem alla så ringer min bror och vill hem. Jag kör eftersom jag lovat och på vägen ringer den där tjejen jag skulle köra först och frågar vart jag är så jag svarar att jag var där och letade men att hon inte var där, då säger hon att hon sa fel, hon skulle bli upphämtad på ett annat ställe. Jag säger att hon får vänta en halvtimme vilket hon går med på. Jag lämnar min bror och hans polare hemma och får 200 kr. Jag hämtar sedan upp tjejen och den andre och kör hem dem, vilket ligger ca 1,5 mil därifrån jag är. Får inget av henne när jag kört klart. Nu ringer min brors polare och frågar om jag kan hämta dem i Halmstad (klockan börjar närma sig 03.15). Jag säger först nej, men dem säger "du får 500 kr!", vilket jag går med på. Det är 7,5 mil där ifrån jag är och jag börjar köra. När jag är framme kl. 04.30 så kör jag samma tråkiga väg hem igen, men jag har fått mina 500kr. När jag har lämnat dem får jag äntligen vara fri. Jag var hemma 05.20, därefter tog jag några öl ifall någon skulle ringa ingen så att jag hade något att skylla på.

Nu sitter jag här och dricker en av dem och tycker synd om mig själv även fast jag får skylla mig själv att jag inte klarar av att tacka nej. Å andra sidan har jag tjänat en massa pengar, vilket jag behöver eftersom jag åkter till Sweden Rock på onsdag.

Är det lönt att gå och lägga sig? Nä...

#blogg

Medlem
Tråkig lördag!

Haha, trevlig läsning. Du borde bli taxichaffis


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Du borde lära dig att säga nej, låter som en hel kväll av utnyttjande. Fast du kanske gillar att köra bil i flera timmar, vad vet jag.

Medlem

Gillar att köra bil vet jag inte, men jag gillar pengar och det var en sån där "once in a lifetime" kändes det som. Det var min första fyllechaffis-runda och jag har ju inte haft körkortet så länge, men nu ska jag inte vara lika snäll längre när det gäller skjuts!

Inaktiv

Haha najs! Men jag håller med, man säger inte nej till pengar :P.

1
Skriv svar