The Burning Crusade slog försäljningsrekord

Robot
Inaktiv
The Burning Crusade slog försäljningsrekord

Oj... det är imponerande

Inaktiv

det va som fan...ojojoj vad pengar

Inaktiv

de tjänar nog en hacka på sitt mmorpg

någon som vågar gissa hur stora kostnader och utgifter blizzard har? bör inte ens vara i närheten av vad de drar in varje månad

Medlem

En liten rolig notis i detta sammanhang är att Europa var med i det första världsomspännande släppet för spelet.
Det är mer än vad man kan säga om vissa konsoller..*host* *host* PS3 *host* host*


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

då fick de in typ en halv miljard på ett dygn. najs....för dom.

Inaktiv

Det var inga dåliga siffror det inte


signatur

"We are the knights who say NI!"

Medlem

Kan tillägga att det är ett grymt roligt expansion pack också (:


signatur

Working as intended.

Medlem

Någon som har koll på vad rekordet låg innan på.

Inaktiv

Vivendi Games (som Blizzard ingår i) drog in 478 miljoner euro för årets första 9 månader 2006. Det är en ökning med 20% sen förra året, hela den ökningen dvs 95,6 miljoner tillfaller framgången med world of warcraft, det anger dom i sin rapport. Detta är ändå småpotatis, för hela koncernen Vivendi drar in 14,5 miljarder euro för 9 månader 2006!! Det kanske ger en fingervisning om vad Blizzard tjänara på sitt wow?

Medlem

Ojojoj... skaffa ett liv...

Medlem

Det blir ännu mer imponerande om man tänker på att det inte släppts i kina än där 3.5 av de 8 milj. spelarna finns

Inaktiv

Absoult Ophe. När spelet släpps där (vilket är deras mål) lär kulorna spruta genom öronen på Blizzard och Vivendi. Detta har vi redan sett början på, minns att dom hade kinesiska högtider i wow förra året. Kapitalismen är inte patriotisk

Inaktiv

jo, med tanke på att det finns Spelförbud i kina nu så tror ja inte att det kommer bli nån succse men spelet äger fett


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Inaktiv

Helt sjukt måste jag få lov att säga, Blizzard har verkligen lyckats med det här spelet känns det som

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

spel är vårat liv, skaffa ett eget om inte detta duger ^^

Medlem
Skrivet av igloo-:
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

spel är vårat liv, skaffa ett eget om inte detta duger ^^

Håller med - bara för det inte passar andra så ska dom inte komma och säga att det är fel att tillbringa sin tid framför ett spel (bör tillägga att jag inte spelar wow själv)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

Vad ... gör ... du ... här?

Nej, spelar inte själv w0w, men seriöst... :crazy:


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

sånna som du är bara irriterande


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

nice ,kliar lite i fingrarna hehe


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

QRT
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Ojojoj... skaffa ett liv...

trött på dessa kommentarer

Medlem

Imponerande siffror må jag säga.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Skribent

För hundra år sedan tog spanskan livet av en hel generation. Om hundra år kommer vi att kunna läsa om hur World of Warcraft tog livet av flera miljoner förlorade själar...

Medlem

det var ju inte så oväntat det är ju blizzard

Medlem
Skrivet av bastard:

För hundra år sedan tog spanskan livet av en hel generation. Om hundra år kommer vi att kunna läsa om hur World of Warcraft tog livet av flera miljoner förlorade själar...

Dog dom för att dom pratade Spanska?

Skribent
Skrivet av derpious:
Skrivet av bastard:

För hundra år sedan tog spanskan livet av en hel generation. Om hundra år kommer vi att kunna läsa om hur World of Warcraft tog livet av flera miljoner förlorade själar...

Dog dom för att dom pratade Spanska?

Spanska sjukan. Kan du inte din historia, pojk!

Inaktiv

WOW! Riktigt imponerande! 2,4 mille är ju mycket, men på en och samma dag... jag saknar ord...

Samtidigt vill jag inte applodera det. Många liv som förstörs på grund av WoW. Har flera exempel på folk som missat gymnasiet och har helvete till liv just nu.

Medlem

Jag tycker själv inte om wow, men jag måste säga at det är imponerande siffror!

Inaktiv

Nu ska vi dock tänka på att själva koncernen "Vivendi Universal" )eller om de bara heter "Vivendi" numera) är mycket stora inom i stort sett allt. Vivendi Games som äger Blizzard Entertainment är bara en liten del.

Jag tror att Vivendi's största inkomstkälla är deras mobiloperatörer. Men Blizzard märks ju i årsredovisningen så att säga.

Medlem

Köpte själv TBC efter 1.5års paus från WoWandet. Hade hoppats på massa förbättringar och mer balanserat spelande.

Tog inte lång tid föräns jag märkte att questen är PRECIS likadana som innan, dvs... Döda 10st A och 15st B, eller döda tills du har 20st X att lämna in... osv.

Och till min förvåning är spelet ännu mera obalanserat än innan också i PvP. Ni som spelar vet antagligen vad jag pratar om och jag orkar inte skriva mer än att klasserna i spelet är löjligt obalanserade och förutom det är gear skildnaden ett större problem nu än innan.

Bara ett exempel på detta är min gode vänn som offrat sitt liv (bokstavligttalat) för att bli rank14 med sin Warrior.

Jag börjar nästan gråta när jag ser honom bli totalt tillintet gjord av en del klasser (som Warlocks) samtidigt som det är lika sjukt när han gör likadant mot andra klasser och knappt behöver spela med båda händerna pga hans extrema gear.

Märks kanske att jag har ett stort hat till spel när annat än spelarens skicklighet bestämmer vem som vinner.

Nej, blir att frysa kontot igen och spela något FPS eller Schack tills Age of Conan kommer ut som (enligt Funcom) ska vara betydligt mer skicklighetsbaserat än andra mmorpg.

12
Skriv svar