Enemy Territory: Quake Wars fotat

Robot
Medlem
Enemy Territory: Quake Wars fotat

Det ser inte *fantastiskt* ut, men fullt tillräckligt. Hoppas det blir roligt också.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Inaktiv

hoppas de blir minst lika bra som de ser ut.
har redan beställt det.

Inaktiv

ser ju helt sanslöst kul ut!


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem

Äntligen en BF som (hoppas jag) går att spela


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

hoppas de släpper ett demo innan så att man kan testa, ser bra ut dock

Medlem

jag hoppas framförallt att close quarters battles, strider inomhus och på samma avstånd som CS, FEAR, quake serien mm inte blir like sketna som i bf serien. hatar att bli skjuten av nån som ligger ner och siktar åt ett annat håll än mot mig men ändå dör jag. eller som i iallafall bf2 där du måste sikta lite bakom springande idioter för att träffa.

Medlem

Jao. Hoppas verkligen att detta fps kommer slå stort. Inom klan schenen mm.

Har för mig att Splashdmg snacka om på förra E3 att dom i princip var klara med spelet, men att dom skulle polera upp det och balansera det innan släpp. Vilket bara är nice!

Inte som BF2-2142 som knädes otroligt opolerade/balanserade enligt mig själv

Dock var BF1942 äckligt skönt och bra! =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Grafiken är itne viktigast här utan frågan är kommer det bli kul det är ju def stora frågan.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skägg.
10 Chambers

[[Enemy Territory]] är grymt så det har ju alla förutsättningar.


signatur
Inaktiv

Två gamla och två nya bilder. Konstigt!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Inte som BF2-2142 som knädes otroligt opolerade/balanserade enligt mig själv

Dock var BF1942 äckligt skönt och bra! =D

BF2 va det ja men enligt mig är BF2142 i samma klass som BF1942, mycket polerad och balanserad.

Medlem

DICE , EA och BF serien :

Eat shit and die, papa's got a brand new bag.

Medlem
Skrivet av spiken:

[[Enemy Territory]] är grymt så det har ju alla förutsättningar.

håller med spiken, spelat Enemy Territory sedan demot med Fueldump kom, spelar dock inte lika mycket numera. Blir Quake Wars lika bra som ET så lär det bli ett givet köp och flera års nöje


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag håller med ovanstående, 2142 funkar bra förrutom lite titan buggar som de faktiskt åtgärdade väldigt snabbt. Känns som om de lärt sig att lyssna på communityn. Dock hoppas jag QW blir riktigt bra så man har något att växla med och att det kommer många kartor.

Inaktiv

hahaha kolla fingrarna.......lolli


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Är bilderna komprimerade eller? Färgåtergivningen ser skev ut på sina ställen, lite suddig så att säga. Jag har fortfarande de högsta förhoppningarna på spelet, förstås

Medlem

Blandade känslor vad gäller ET:QW faktiskt. Det ser verkligen snyggt ut och det har lagts ner mycket jobb på modeller och miljöer. Det som oroar mig är dock att den där FPS-känslan som funnits i ids spel som t.ex. Quake-serien och RTCW går förlorad bland alla snygga effekter.

Läste visserligen någon notis om att spelarmodellerna kommer att ha fem träffzoner, och på så sätt tillfredställa behovet även hos duktiga aimers. Men i ärlighetens namn, de som spelat RTCW och senare Enemy Territory spelar inte de spelen för att de är snygga, utan för att de ger den där arenakänslan där det gäller att fraggas eller bli fraggad. Det handlar i mångt och mycket om duellen för att visa vem som är den bästa spelaren. Av de skälen tror jag inte att den typen av spelare kommer att tilltalas speciellt mycket av Quake Wars.
Å andra sidan finns elementet av team play som naturligtvis också är en viktig del av både RTCW och ET, plus att det faktiskt är Splash Damage som utvecklar spelet. Ett team som har lång erfarenhet av team play-baserade spel, vilket borde betyda något.

Men...... jag tror att för en person som jag själv som för tillfället bara spelar ET och uppskattar relativ enkelhet i ett spel så kommer Quake Wars vara en aning för plottrigt och komplicerat.

Inväntar istället med spänning RTCW2.

Ett bra FPS sammanfattas i någon mån av orden: "Du, jag och två pistoler."

</babble mode>


signatur

.: Available in configurations priced at $399, $499 and $999 depending on how much you want to pay :.

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Jao. Hoppas verkligen att detta fps kommer slå stort. Inom klan schenen mm.

Har för mig att Splashdmg snacka om på förra E3 att dom i princip var klara med spelet, men att dom skulle polera upp det och balansera det innan släpp. Vilket bara är nice!

Inte som BF2-2142 som knädes otroligt opolerade/balanserade enligt mig själv

Dock var BF1942 äckligt skönt och bra! =D

BF 2142 är väldigt väll gjort och balanserat, ett mycket bra spel. Tycker inte att detta såg lika snyggt ut som BF2142 men det kan ju bli skoj vilket jag hoppas på 8)

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Är bilderna komprimerade eller? Färgåtergivningen ser skev ut på sina ställen, lite suddig så att säga. Jag har fortfarande de högsta förhoppningarna på spelet, förstås

kass bildkvalitet indeed :/

Medlem

Mycket fint, bara 1 ny bild för mig dock..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

har för mig att filmerna man sett från spelet är snyggare än många screens. hopaps det inte blir för mycket quake/UT moment som med bunnyjumping och annat som totalsågar ett spel i den här kalibern.

Medlem

Det ser ju helt sjukt kul ut!!1!1!!11one!11one11

(Egentligen har jag ingen jävla aning)


signatur
Medlem

Hoppas vapen känslan blir bra så det verkligen känns att man skjuter.

Har blivit sjukligt trött på BF serien, har nästan totalt slutat spela skiten.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Finns det någon som helst chans att fysiken är lik quakes, dvs strafejump osv, eller kommer den vara realistisk och tråkig?

Medlem
Skrivet av Maloken:

Finns det någon som helst chans att fysiken är lik quakes, dvs strafejump osv, eller kommer den vara realistisk och tråkig?

det skulle inte jag vilja se det skulle ju inte vara så kul

Inaktiv
Skrivet av MackZ:

har för mig att filmerna man sett från spelet är snyggare än många screens. hopaps det inte blir för mycket quake/UT moment som med bunnyjumping och annat som totalsågar ett spel i den här kalibern.

Finns det nåt tråkigare än fps-spel där man inte kan dra nytta av att man har bra kontroll över gubben? Stor del av känslan ligger i hur bra man känner fysiken i spelet dvs. hur bra det känns att röra sig och i en duell ligger mycket av aimet i hur bra man rör sig, förutom i CS där det känns som man skitigt på sig.

Med flygande tefat vet jag inte om ET:QW kommer vara något för elitspelare. Det känns faktiskt ganska mycket dagis.
Men det är ju klart, det finns alltid fler muppar så det är väl bäst kommersiellt att göra spelen för dom.
För övrigt håller jag med Wikkit.

Medlem
Skrivet av Bennyfax:

Finns det nåt tråkigare än fps-spel där man inte kan dra nytta av att man har bra kontroll över gubben?

Håller med.. känner sig helt handikappad i bf2 tex.. helt värdelöst..

Medlem

Lite väl koprimerade måste jag säga. Tror hur som helst att ET:QW har mycket stora möjligheter att bli årets MP-spel. En skön blandning av ET, Quake och BF som är några av världens FPS giganter.

Medlem

vad jag vet så skall de väll behålla orginal "fysiken" från wolf:ET


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar