Virtua Fighter 5 färdigt

Robot
Medlem
Virtua Fighter 5 färdigt

Lite surt att det inte finns några onlinemöjligheter, att få det att flyta på fint utan lag är väl svårt i ett sådant här spel.. Men en highscorelista och nerladdning av andra spelares 'spöken' borde de väl kunnat ha fixat


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Hur länge kommer vi att få vänta på 360 versionen? Skulle sitta fint med ett ok fighter spel just nu :/

Medlem

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Anledningen till att det inte finns en onlinespelarfunktion än är mycket enkel. Dagens nät-infrastruktur är inte tillräckligt bra för att ständigt kunna garantera en ping som är en bit under 16 ms (en sextiondel av en sekund, även en bilduppritningsframe)
och därmed kan man inte uppnå den prestanda som krävs för att få korrekt timing i VF, där vissa rörelser t.ex. kräver att man håller ned en knapp i en frames tid.

Då VF inte är nåt lättsamt partyspel utan ett mycket komplicerat fightingsystem där allt måste stämma släpper inte Sega efter på såna punkter, det vore ett hån mot spelarna.

Medlem
Skrivet av Forcie:
Skrivet av NeoWeo:

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Anledningen till att det inte finns en onlinespelarfunktion än är mycket enkel. Dagens nät-infrastruktur är inte tillräckligt bra för att ständigt kunna garantera en ping som är en bit under 16 ms (en sextiondel av en sekund, även en bilduppritningsframe)
och därmed kan man inte uppnå den prestanda som krävs för att få korrekt timing i VF, där vissa rörelser t.ex. kräver att man håller ned en knapp i en frames tid.

Då VF inte är nåt lättsamt partyspel utan ett mycket komplicerat fightingsystem där allt måste stämma släpper inte Sega efter på såna punkter, det vore ett hån mot spelarna.

Det är inte på grund av tekniska beskymmer. Bland annat har man dragit fiber mellan arkadhallarna.
Om du har läst interjuver med utvecklarna så säger dom att fansen skulle bli skrämda om det gick att spela online, så det skulle inte vara Virtua Fighter osv... Vilket skitsnack.

Flakmonkey
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av NeoWeo:

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Anledningen till att det inte finns en onlinespelarfunktion än är mycket enkel. Dagens nät-infrastruktur är inte tillräckligt bra för att ständigt kunna garantera en ping som är en bit under 16 ms (en sextiondel av en sekund, även en bilduppritningsframe)
och därmed kan man inte uppnå den prestanda som krävs för att få korrekt timing i VF, där vissa rörelser t.ex. kräver att man håller ned en knapp i en frames tid.

Då VF inte är nåt lättsamt partyspel utan ett mycket komplicerat fightingsystem där allt måste stämma släpper inte Sega efter på såna punkter, det vore ett hån mot spelarna.

Det är inte på grund av tekniska beskymmer. Bland annat har man dragit fiber mellan arkadhallarna.
Om du har läst interjuver med utvecklarna så säger dom att fansen skulle bli skrämda om det gick att spela online, så det skulle inte vara Virtua Fighter osv... Vilket skitsnack.

Ja de har dragit fiber mellan arkadhallarna, så när vi alla får fiber till varandra så kan det vara värt att lira Virtua Fighter online.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av NeoWeo:

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Anledningen till att det inte finns en onlinespelarfunktion än är mycket enkel. Dagens nät-infrastruktur är inte tillräckligt bra för att ständigt kunna garantera en ping som är en bit under 16 ms (en sextiondel av en sekund, även en bilduppritningsframe)
och därmed kan man inte uppnå den prestanda som krävs för att få korrekt timing i VF, där vissa rörelser t.ex. kräver att man håller ned en knapp i en frames tid.

Då VF inte är nåt lättsamt partyspel utan ett mycket komplicerat fightingsystem där allt måste stämma släpper inte Sega efter på såna punkter, det vore ett hån mot spelarna.

Det är inte på grund av tekniska beskymmer. Bland annat har man dragit fiber mellan arkadhallarna.
Om du har läst interjuver med utvecklarna så säger dom att fansen skulle bli skrämda om det gick att spela online, så det skulle inte vara Virtua Fighter osv... Vilket skitsnack.

Ja de har dragit fiber mellan arkadhallarna, så när vi alla får fiber till varandra så kan det vara värt att lira Virtua Fighter online.

Alla ? Menar du oss i europa eller USA ? Virtua Fighter är gjort för dom i Japan och inget annat.

Flakmonkey

Gäller Japan lika mycket som det gäller oss iom att spelet trots allt släpps över hela världen. Tror inte alla som spelar Virtua Fighter i Japan har lika bra lina som det är mellan arkadhallarna och då blir inte upplevelsen lika bra.

Medlem

A men vafan va surt utan online-läge . Kunde de inte haft servrar som man kunde koppla upp sej mot, med åskådare och turneringar, skit i ifall någon sitter och försöker lira med modem, gör bara så att de med bäst uppkoppling får fördelar i händelse av lagg så ordnar allt sej.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Hur länge kommer vi att få vänta på 360 versionen? Skulle sitta fint med ett ok fighter spel just nu :/

Sommarn sägs det, men då är det en uppdaterad version.
Har för mig att det är VF5b som släpps till PS3 och att det ska vara VF5c som kommer till Xbox360...

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av NeoWeo:
Skrivet av Forcie:
Skrivet av NeoWeo:

Sega är ju inte direkt kända för att lyssna på sina fans. Dom har ju sagt att det inte skulle vara Virtua Fighter om det gick att spela online.

Anledningen till att det inte finns en onlinespelarfunktion än är mycket enkel. Dagens nät-infrastruktur är inte tillräckligt bra för att ständigt kunna garantera en ping som är en bit under 16 ms (en sextiondel av en sekund, även en bilduppritningsframe)
och därmed kan man inte uppnå den prestanda som krävs för att få korrekt timing i VF, där vissa rörelser t.ex. kräver att man håller ned en knapp i en frames tid.

Då VF inte är nåt lättsamt partyspel utan ett mycket komplicerat fightingsystem där allt måste stämma släpper inte Sega efter på såna punkter, det vore ett hån mot spelarna.

Det är inte på grund av tekniska beskymmer. Bland annat har man dragit fiber mellan arkadhallarna.
Om du har läst interjuver med utvecklarna så säger dom att fansen skulle bli skrämda om det gick att spela online, så det skulle inte vara Virtua Fighter osv... Vilket skitsnack.

Ja de har dragit fiber mellan arkadhallarna, så när vi alla får fiber till varandra så kan det vara värt att lira Virtua Fighter online.

Ja, själv så har man redan fiber.. så ni kan ju hojta till när ni andra oxå har det, sitter här å väntar så länge

1
Skriv svar