Arkane Studios söker folk

Robot
Medlem
Arkane Studios söker folk

Ironin att jag läser det här under Programmering C med c++ & lätt java


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

och ironin är att man måste ha 3 års erfarenhet för att äns kunna komma på intervju. Om man inte nu kan bevisa att man är ett gudomligt geni på programmering


signatur

strippklubb dåligt, vapenaffär bra!

Skrivet av qusack:

och ironin är att man måste ha 3 års erfarenhet för att äns kunna komma på intervju. Om man inte nu kan bevisa att man är ett gudomligt geni på programmering

De skriver bara tre års erfarenhet för att sålla bort folk som inte har balls nog att söka ändå.

Om man inte tror på sig själv tillräckligt mycket för att skriva en ansökan trots att man är oerfaren så har man inte heller det som behövs för att bli en duktig spelutvecklare.

Vill man ha erfaret folk till en ledarposition så skriver man 5+ års erfarenhet. Skriver man 2-3 års erfarenhet så duger nybörjare gott, så länge man har "can do-attitude" nog att svara "det där kan jag fixa!" när chefen kommer med det till synes mest knarkade förslaget som man någonsin hört.

Inaktiv

Déjà vu på det inlägget slartibartfast, men du har så rätt så.


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Skrivet av Rawle:

Déjà vu på det inlägget slartibartfast, men du har så rätt så.

Jag tänker fortsätta skriva det om och om igen varje gång någon klagar över krav på erfarenhet.

Medlem

Vad har erfarenhet med balls att göra?

Du har rätt... Med ärlighet kommer man ingenstans idag. Bäst är att kasta sig över chefens bizarra ideer som man garanterat inte klarar av.
Skulle tricket inte gå kan man ju alltid söka fler jobb tills någon sväljer betet.

eh...

Skrivet av ostmjuk hamster:

Vad har erfarenhet med balls att göra?

Har man balls och tror på sig själv så söker man sådana här jobb trots att man kommer direkt från skolan/mammas källare.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Du har rätt... Med ärlighet kommer man ingenstans idag. Bäst är att kasta sig över chefens bizarra ideer som man garanterat inte klarar av.
Skulle tricket inte gå kan man ju alltid söka fler jobb tills någon sväljer betet.

eh...

Allt för ofta är det ens egna attityd som sätter begränsningarna för vad man kan göra. Hellre anställer man då någon som inte har dessa spärrar. Tro mig, de som anställer dig har oftast ganska bra koll på vad du egentligen klarar av.

Inaktiv

Kanske får vara lite ödmjuk. Dumt att skryta till och ta ett jobb som man inte fixar. Har man dock programmerat lite så vet man sina egna begrännsningar så det är nog inget problem igentligen.

Om man inte har tillstånd att arbeta i USA eller har någon release som gör det lönt mödan så verkar det ju osannolikt att de skulle ta in en svensk kille (eller tjej då...).

Det sura i sverige är väl att det inte finns så många spelutvecklare i landet som känns värda att arbeta för.

Medlem

slarti: Jo, det som är bra med den här branschen är att man alltid kan visa vad man går för.
Så när kommer kom den där erfarenheten in i bilden?

Idol kräver också folk med balls...

Skrivet av ostmjuk hamster:

Så när kommer kom den där erfarenheten in i bilden?

Hela min poäng är att det ofta är skit samma om man har erfarenheten eller inte (såvida de inte söker någon till en leadposition). Man skriver 2-3 års erfarenhet för att sålla bort de som tänker "ingen idé att jag söker, jag har ändå ingen erfarenhet".

Medlem

Ja men det är ju det som är sjukt.

I mina ögon är den här typen av filtrering både onödig och löjlig. Varför inte satsa på att få in de supersjälvsäkra OCH de som tvekar och kanske avstår fastän de inte borde.

Såklart man måste filtrera i flera steg när man redan får kopiösa mängder av ansökningar...

Medlem

Det är klart att man skall filtrera, men jag anser att "ball-filtering" inte behövs.

Vad mer är bra med denna filtrering förutom att man hittar folk som kastar sig över projekt som de inte alltid (eller aldrig) klarar av o fixa.

Planering och riskbedömning finns det andra kompetenta personer som gör. Att se till att man klarar sitt arbete är inte heller helt och hållet ens eget ansvar. Om man håller på att misslyckas så justerar man så att man får mer tid och mindre krav. Det finns redan tillräckligt med skyddsmekanismer för att se till att fotfolket klarar av sitt arbete.

Medlem

Aha, så man behöver inga balls egentligen då dessa skyddsnät finns, men arbetsgivaren låtsas ändå om att balls är viktigt för att sålla bort de som inte har balls?

Men då behövs ju inget folk med balls... :crazy:

Jo, balls behövs för att man ska tro på sig själv och sätta sig ner och lösa problem, istället för att blockera hela tankeprocessen med mentala spärrar.

Medlem

Men vad skall folk med mentala spärrar göra? Vilket företag vill ha den typen av människor?

Om du börjat driva med mig vid det här laget så måste jag erkänna att det var en jäkligt snygg övergång från att vara seriös...

Medlem

Nej, jag driver inte med dig. Jag undrar vad man skall göra med alla människor som har ett sådant problem.

edit: Det jag försöker säga är att bara för att man inte har balls nog att söka så betyder det inte att man jobbar sämre för det. Så sållningen blir inte riktigt schysst på den punkten.

Skrivet av ostmjuk hamster:

Nej, jag driver inte med dig. Jag undrar vad man skall göra med alla människor som har ett sådant problem.

De skall sitta hemma och kurera sig tills de har fått lite kaxigare attityd, alternativt böra arbeta på ICA.
Poängen är att man INTE vill anställa personer utan "can do-attitude."

Inaktiv

jag sökte som character artist i frankrike.. Balls som få! :]

Medlem

Bonne chance iramirion!

slarti: haha. Kurering för att man ifrågasätter sin egen kompetens?
Du måste nog tänka på rätt allvarliga mentala spärrar.

Inaktiv

goda "kunksaper" i C++


signatur
1
Skriv svar