20 år med Castlevania

Robot
Medlem
20 år med Castlevania

IV till SNES är fortfarande min favorit, många väljer SoTN till PlayStation men IV är nostalgi för mig.

Medlem

Simons quest är fortfarande bäst.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Jee
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Simons quest är fortfarande bäst.

Är det inte där det växlar mellan dag och natt? Har för mej att det lilla jag spelade var kasst.


signatur

Eller inte?

Medlem

Simons quest va ju guld. Lirade det i evigheter. Bra bra bra spel. Tog mig ner till dracula en varm och svettig sommarnatt när jag satt uppe och spelade. Ojoj minnen hehe.

Skrivet av Jee:

Är det inte där det växlar mellan dag och natt? Har för mej att det lilla jag spelade var kasst.

Drar man igång det idag med en emulator så kanske det inte ser mycket ut för världen. Men går man tillbaka i tiden ett gäng år och man då var en liten grabb som spenderade sina surt förvärvade pengar på detta spelet så gav det ett visst intryck.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det är riktigt guld och riktigt klurigt.

Skulle varit coolt om de hade gjort en remake på det i samma anda som Symphony of the Night. ^___^


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av Jee:
Skrivet av SID 6.7:

Simons quest är fortfarande bäst.

Är det inte där det växlar mellan dag och natt? Har för mej att det lilla jag spelade var kasst.

Jo det är spelet där det växlar mellan dag och natt och nej du har inte för dig att det var kasst för det vore ju fel... och inte har väl du fel?;)


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey

Castlevania har ju lyckats hålla en läskigt hög kvalitet hela vägen igenom... svårt att välja en favorit egentligen, men det blir nog antingen simons quest, super castlevania eller symphony of the night

Medlem

Får nog hålla med om Super Castlevania IV, är nog det bästa enligt mig också

Medlem

Simon's Quest är nog favoriten här. En av de bästa sakerna med Castlevania-spelen är den feta musiken, kan fortfarande många av låtarna från Simon's Quest utantill.

Medlem

http://screwattack.com/Flash%20HTML/ANN/Castlevania2/cv2.html

Han gillade inte simons quest
Tycker personligen att första var bäst och sotn. Man kan ju alltid hoppas att de gör nått liknande som god of war eller ett i 2d nästa gång.

Medlem

Jag har det första Castlevania kvar på NES och det är guld värt. Sen finns det många andra bra Castlevania spel. Dom sämsta är nog N64 och PS2 versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas vi får se ett nytt Castlevania till 360 snart

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hoppas vi får se ett nytt Castlevania till 360 snart

håller med!

Inaktiv

20 år med tråkig skit ^^


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Jag gillar Symphony of the Night bäst. Faktum är att jag inte spelat det på 8 år, men plockade fram det här om veckan och klarade precis alldeles nyss innan jag läste den här artikeln, det tyckte jag var lite komiskt. 192% fick jag förresten.

Simon´s Quest är också ett spel som jag håller kärt. Jag minns att det var bland dem bättre spelen när jag var liten grabb, men när jag testade för ett tag sen på emulator fattar jag inte hur jag kunde klara av spelet. För det första förstod jag inte ett ord engelska, och för det andra förstår jag inte hur jag kunde lista ut sakerna som att ducka i 10 sekunder med en röd kristall i en återvändsgräns för att föras bort av en tornade t.ex. Helt sinnesjukt. Jag håller med killen som hade gjort filmen några inlägg tidigare, det är onödigt svårt. Man måste haft oändligt med tid när man var liten..

Jag längtar efter ett Castlevania som påminner om SotN, med samma detaljerade 2D-grafik och bra kontroller, som spelen till GBA tyvärr lider lite av.

Vem får inte rysningar när man tittar på den här? Härlig nostalgi!
http://castlevania.classicgaming.gamespy.com/Images/Scans/CV1...

Det kommer förresten en nyversion av SotN till 360.

Medlem

Simons Quest måste väl vara det bästa... Men musiken i Super Castlevania... åhh, minnen, minnen...

Skribent
Skrivet av radiuz:

IV till SNES är fortfarande min favorit, många väljer SoTN till PlayStation men IV är nostalgi för mig.

Håller med. Det mesta med detta spel är klockrent, musiken, spelkänslan och spellängden.

Medlem

har aldrig varit ett fan av castlevania.
dock gillar jag angry nintendo nerds sågning av simons quest, spelade det hos en kompis när vi var små å ja, jag tyckte nog det sög lika mycket som han i filmen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Super Castlevania IV var alltid min favorit. Kan än idag dra igång snesen och förundras över den mäktiga musik och grafik spelet bjuder på.

Inaktiv

Gillar ni Simons quest. kolla in det här
http://www.youtube.com/watch?v=V4we8iFk-fY

Inaktiv
Skrivet av Ericzeppe52:

Gillar ni Simons quest. kolla in det här
http://www.youtube.com/watch?v=V4we8iFk-fY

Kan du läsa, titta 10 inlägg upp

Inaktiv

Super Castlevania och Symphony of the Night är helt klart dom bästa. Men Castlevania IV väcker mest minnen, minns hur jävla cool boss liemannen var, coolare än Dracula! Och riddaren i biblioteket

Annars minns man ju Alucards och liemannens dialog i SoTN: Ah, Alucard, what is your business here?"

Medlem

Kommer inte ihåg vilket jag spelade men det var nåt av dom första iaf....ahhh good times


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Nu äre jag ju inte tillräckligt gammal för att kunna ha varit me om NES release och alla "klassiska" spel. Men en grej var jag med om, och de var Castlevania: Symphony of the night till gamla playstation Åh vad spelat var coolt och ruggigt jävla bra. Dock var de för svårt för mig så jag slutade spela och kollade på min bror när han spelade hela tiden.
Personligen tycker jag den bästa musiken kommer från det spelet, allt låter som de är från 1600-talet. Helt underbart

Medlem

Castlevania till Wii hade ju kunnat bli nåt... kuta runt och piska med handkontrollen.

Medlem
Skrivet av Ericzeppe52:

Gillar ni Simons quest. kolla in det här
http://www.youtube.com/watch?v=V4we8iFk-fY

Tror jag provade det spelet en gång men gillade inte det där med att prata med folk, köpa saker och sånt. Ren action för mig tack. Castlevania 1 till nes är ett bland dom mest underhållande spelen jag spelat. Härliga minnen till det.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

1
Skriv svar