Den jäveln snodde lägenheten

Flakmonkey
Den jäveln snodde lägenheten

Nåja, rubriken är kanske övedrivet dramatisk, men vad gör man inte för att locka läsare ^^ Personen(erna) som bjöd över mig för lägenhet snodde den ju knappast, de ville helt enkelt bara ha den mer - eller rättare sagt så var jag inte villig att betala mer för den. Allt hände igår då jag var med i en budgivning på en lägenhet precis vid Hökarängens T-bana. Riktigt fin lägenhet på 59 kvadrat, inglasad balkong, etc etc som med ett utgångsbjud på 1 miljon... Efter lite bud fram och tillbaka satte jag iaf mitt slutbud på 1.3 miljoner å i 50 minuter så var jag nervositeten personifierad, så mitt på kungsbron så fick jag sms:et som deklarerade att det högsta budet just nu låg på 1.32 miljoner... Då var det bara att säga morsning å good bye och börjar söka sig om efter något annat...

Riktigt trist var det faktiskt, men eftersom det var den första lägenheten någonsin som jag bjöd på så ska jag inte vara alltför ledsen känns det som. Jag kommer hitta en bra lägenhet för ett rimligt pris, det gäller bara att ha tålamod. Kikar på en just nu i Skarpnäck - en snarlik tvåa med något högre avgift. Där finns det däremot ett acceptpris i krokarna kring 1.1 miljon, så då vet man ju iaf vad man får betala för den... Men men, måste iaf dit och titta på den först ^^

Hmm annars då. Jo jag har kommit tillbaka till arbetet efter min härliga semestervecka på Mallis. RIktigt skön var den faktiskt. Mycket lugn och det var trevligt att få spendera så pass mycket tid med familjen. Fick ju in en hel del gejmande... Som jag tidigare skrivit så klarade jag ju God of War: Chain of Olympus och jag kom även riktigt långt på Killzone: Liberation. Där tror jag att jag kommit till sista bossen, men den är så urbota tråkig och svår på ett otroligt dåligt sätt. Hur "långt" jag kommer på han tycks bero mer på slump än mina egna färdigheter vilket i mitt tycke är helt fel.

Under flygresan började jag också spela Patapon och fan vilket underbart udda och roligt spel det är alltså. Kortfattat kan det beskrivas som ett rytmspel där du med en trumma ska guida ditt folk genom en massa faror. Det har också vissa enkla strategiska element som ger spelet en extra krydda. Dock är det designen som höjer det till oanada höjder. Jag vet inte vad det är med japaner och deras designtänkande men jag älskar det iaf. Visst kan det ses som väldigt barnsligt och enkelt men det har en sådan enorm charm att jag inte kan motstå det... Har du en PSP borde du verkligen spana in spelet helt enkelt och har du ingen PSP bör du fundera på att skaffa en, det är faktiskt en riktigt trevlig liten maskin och nu kostar den ju inte alltför mycket heller

Just ja! Jag har gjort ett nytt spelinköp också. Jag har fyndat på Tradera. Eller jag tycker iaf att jag har fyndat, men du kanske inte håller med. Bjöd på en komplett NES, alltså med kartong, frigolit, manual, etc etc och fick den för strax över 600... RIktigt prisvärt imo och nu har en vild jakt börjat på andra klassiska konsoler i komplett skick. Det behöver inte vara nytt, men alla delar ska vara där, annars får det vara.

Nehepp, tunnelbanan har förbytts till buss och då ska det skrivas nyheter istället för blogg... tjingeling

#blogg

Medlem
Den jäveln snodde lägenheten

fy fan vad dyrt helt sinnessukt ..och jag tycker lägenheterna där jag bor är dyra (från biligaste 25.000 till 300.000kr) typ beroende på lite om det är centrum eller inte ..

jag bor i småland


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Flakmonkey

Jao det kostar en hel del med lägenhet här ^^ men det är ju inte som när du köper en bil att den tappar i värde utan tvärtom... fast självklart hade det varit trevligt om de gick på 25000 - 300 000

Medlem

Fastighetspriserna kommer att gå ner när ekonomin blir sämre och då vetefan hur alla ska klara sig som har höga lån... när en annan var liten var en miljon en gigantisk summa pengar men idag ses det som mer eller mindre standard. Tacka vet jag hyresrätt.


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar