Omkring fyra miljoner Wii sålda

Robot
Medlem
Omkring fyra miljoner Wii sålda

Ojj!
Hur många 360's såldes på en månad då?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Om Nintendo bara satsat mer på kraft och upplösning i sin Wii :\

Inaktiv
Skrivet av mrcinnamon:

Om Nintendo bara satsat mer på kraft och upplösning i sin Wii :\

tydligen inte det som krävs för att det ska sälja som smör. Själv fixar jag wii när det finns fler spel än zelda som verkar intressant. imo.

Medlem

vii har inget som tilltalar mig tyvärr

jag spelar mest bilspel på tvspelskonsoll


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

men wiis siffror hade varit mkt bättre om det funnits fler att få tag på... finns fortfarande inga att köpa! jag blir snart galen!


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Medlem
Skrivet av mrcinnamon:

Om Nintendo bara satsat mer på kraft och upplösning i sin Wii :\

Jag spelade wii för andra gången i helgen med några vänner.. Vi spelade wario ware och jag kan säga att jag hade inte en tanke på grafiken när jag spelade, även fast det var hur polygoniga modeller som helst, ibland helt wireframat (svart-vitt), ibland bara 2d. Men det var helt galet kul ändå! (halva nöjet låg i att se på när andra hoppade på golvet med kontrollen på huvudet springandes på en hinderbana på skärme etc )

Men jag tycker inte riktigt wii konkurerar med PS3 och XBOX360 om samma marknad riktigt, då wii är mer ett partyspel som jag inte tror håller så länge om man sitter och spelar själv, vilket ps3 och xbox360 nog är mer lämpade för..

Visst hade det blivit ännu mer njutbart med bättre grafik (ibland var det faktiskt så dålig grafik att man inte uppfattade vad man såg på skärmen), men jag skulle hellre vilja att det lades mer krut på att minska responstiden på kontrollen, vilket är det jag stör mig mest på med konsollen atm.

Och nej jag har inte ett Wii

Inaktiv

För visso, men precis som du säger så håller nog Wii:n bara ett litet tag när du spelar själv och då skulle lite extra kraft och en skön "vanlig" kontroll inte sitta fel.

Medlem

4M är rätt mkt GO WII!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

tycker inte heller att den konkurerar med varken ps3 lr 360.. är snarare ett kompliment. wii60 ftw säger jag

Medlem

Wii !!!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

Mest besviken på att PS3 e så seg i Europa...

QRT
Medlem

Fina siffror, sjävla väntar jag tills jag ser mer bra titlar. Och då kanske jag köper en, nyfiken på kontrollerna, fortfarande inte provat

Medlem

Kul att det går bra för den enda riktiga nextgen-konsolen!

Medlem

mhm, börjar bli lite tjatigt me bara ny grafik och nästan samma spel sätt

Medlem

Hmm, kommer införskaffas när det kommit lite fler heta titlar förutom zelda!

Medlem
Skrivet av WaltX:

Ojj!
Hur många 360's såldes på en månad då?

Har ju iofs gått över två månader sen releasen. Kul för Nintendo iaf att dom lyckats sålt så bra på så kort tid, beror nog mest på priset och att de är en helt ny spelkänsla. Wii hysterin kommer nog att dö ut inom ett år och 360n kommer dra ifrån och PS3 kommer att gå om och lägga sig i kampen med 360n om första platsen, priset måste bara gå ner lite först.

Medlem

Om 2 år leder Playstation 3 det där racet på alla punkter

Medlem
Skrivet av Maloken:

Men jag tycker inte riktigt wii konkurerar med PS3 och XBOX360 om samma marknad riktigt, då wii är mer ett partyspel som jag inte tror håller så länge om man sitter och spelar själv, vilket ps3 och xbox360 nog är mer lämpade för..

Vadå håller lika länge? Sitter du o lirar singleplayer-läget i ett party-spel så är det väl ganska självklart att det blir tråkigt efter en liten stund. Zelda, Super Mario Galaxy och Metroid Prime (för att ta några exempel) "håller" väl precis lika länge som sp-lir på 360 eller PS3...? Det är ju knappast så att de spelen blir bättre bara för att man har några kompisar hos sig om det nu är ett sp-lir.....

Medlem

det va ett jävla snack om sålda hit och dit, man köper ju den consollen man tycker är bra. svårare än så är det ju inte

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:

Vadå håller lika länge? Sitter du o lirar singleplayer-läget i ett party-spel så är det väl ganska självklart att det blir tråkigt efter en liten stund. Zelda, Super Mario Galaxy och Metroid Prime (för att ta några exempel) "håller" väl precis lika länge som sp-lir på 360 eller PS3...? Det är ju knappast så att de spelen blir bättre bara för att man har några kompisar hos sig om det nu är ett sp-lir.....

Förstår inte riktigt vad du menar nu, men vad jag menar är alltså att vad jag har märkt på mina vänner som har wii, så verkar de ha tröttnat ganska snabbt på att spela själva (antagligen pga att spelen inte är tillräckligt bra).
Och jo, jag kan tänka mig att SP-spel till Wii inte håller lika länge som SP-spel till de andra konsollerna pga att man kanske tröttnar på att vifta med armarna. Det kanske blir mer jobbigt än roligt när man spelar själv.. Men jag bara spekulerar eftersom jag aldrig spelat Wii själv

Du spekulerar och du spekulerar helt åt skogen. Jag har själv klockat spelsessioner som varat många timmar i sträck i Zelda, utan minsta antydan till att bli trött i armen eller handleden, eller börja svettas, eller känna "Fan, nu skulle jag allt hellre suttit och hamrat på B-knappen istället".

Nej, bara det kommer långa spel som också är bra kommer det inte att vara ens ett litet problem. Det enda kruxet är att Nintendo verkar vara i stort sett de enda som håller på med långa spel, resten av utgivarna sitter och fiser. Ja, Wii passar till annat än partyspel, kan vi få några också TACK?

Medlem

Sålde min Wii idag till en kompis o köpte en HDtv till 360 istället. Nu är det färdigflaxat för min del iaf

Medlem

Det ända bra spelet Wii har nu är Zelda. Och jag tänker inte sitta och vifta som en fåntratt när jag vill attakera fiender. Då köper man det hellre på GC (GameCube) och lirar med vanlig kontroll.


signatur

Den som vet vet.

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av peak_performance:

Du spekulerar och du spekulerar helt åt skogen. Jag har själv klockat spelsessioner som varat många timmar i sträck i Zelda, utan minsta antydan till att bli trött i armen eller handleden, eller börja svettas, eller känna "Fan, nu skulle jag allt hellre suttit och hamrat på B-knappen istället".

Nej, bara det kommer långa spel som också är bra kommer det inte att vara ens ett litet problem. Det enda kruxet är att Nintendo verkar vara i stort sett de enda som håller på med långa spel, resten av utgivarna sitter och fiser. Ja, Wii passar till annat än partyspel, kan vi få några också TACK?

Mjo... jag lägger mycket hopp till Fire Emblem och Dragon Quest... det är de enda icke-Nintendo-spel jag läst om hittills som verkar bryta sig ur den här "gimickspels"-mallen och bjuda på härliga äventyr

Inaktiv

Jag har lirat igenom Zelda nu. Sista delen kändes väldigt framstressad och tråkig. Absolut bara värt en 4 (IMO). För slarvigt gjort för att få en 4.5 eller 5:a.

Kan tänka mig att många undviker 360 eftersom de inte har en tv att matcha den med. Jag tror att det är många som inte kan så mycket om hårdvara, därmed inte bryr sig så mycket, som köper Wii eftersom den är något billigare. (Ingen jag känner som kan något skulle enbart nöja sig med att köpa en Wii - mest om man har pengar över och absolut måste testa + att man är van i att ha alla konsolerna)

Sen finns det inte så många spel till någon konsol som riktigt motiverar ett köp. Den sunda människan köper inte en maskin bara för att kunna spela ett eller två spel som är bra.

Skulle kunna tänka mig att xbox360 har en ganska jämn utveckling under sin livstid.
Wii går bra i början tills folk tröttnar på spelen.
PS3 går dåligt i början tills folk har råd med bättre tv och ser skillnaden + själva konsolen (men då förrutsatt att bra arkadlir kommer ut)

Medlem

Bara jag som verkligen tycker att både 360 och Playstation 3 verkar suga?

360 - Känns inte speciellt next-gen. Xbox med aningen bättre grafik
PS3 - 6000:- och ingen skakfunktion.

Hoppas att det utvecklas spel till wii som kan se till att inte Wii blir ett nytt gamecube.

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Till er som tror att PS3 vinner:
http://www.youtube.com/watch?v=IH2w2l1JTs4
^^

Jag förstår inte ...

Själv tror jag att när spelen till PS3 börjar släppas så tror jag att det kan bli nästan lika bra som PS2an ...

Inaktiv

Personligen så tror jag ingen kommer att stå som ensam segrare i detta "Konsol Krig". MS har med sin X360 en tämligen solid bas med bra spel och bra Online-funktioner. Ok, konsolen har haft en del tekniska bekymmer dvs konsoler som slutar fungera. Å andra sidan såg jag ett pris på Premium-paketet på 2.990,- SEK i förra veckan. Under halva priset jämfört med PS3!
Ok, vi vet inte var PS3 hamnar prismässigt, men säkert över 6.000,- SEK samt att man måste (mer eller mindre, ja) lägga ut 500,- SEK på en HDMI-kabel.
Blu-Ray? Tjaa, det är inte speciellt säkert att Blu-Ray blir det allenarådande HD-formatet för DVD.
Dessutom - de "Hemmabio-fantaster" som tänkt köpa en Blu-Ray-DVD-spelare, köper dom en PS3? Knappast, enligt mig.
Blu-Ray i PS3 känns som onödig & fördyrande. Ok, "nice to have" men det är också allt.
Hur många kommer att ha råd med en PS3? Jag menar - verkligen kunna lägga ut denna summa pengar på en spelkonsol? Betänk att en stor del av marknaden består av ungdomar/barn utan inkomst.

Med Wii har Nintendo valt en annan väg & filosofi. Dessutom tjänar man pengar på konsol & tillbehör. Nog så viktigt!

Hur ser spelutvecklarna på detta "krig"? Hmm, det är avsevärt billigare att utveckla ett spel till Wii än till PS3 = bättre möjlighet att tjäna pengar på ett Wii-spel! Ja...även om ingen vill höra talas om det, så "Money talks"!

123
Skriv svar