Bethesda om Fallout 3

Medlem
Bethesda om Fallout 3

Nu ska det bli jävligt intressant å se vad dem har åstadkommit.

Medlem

neeej inte till 360 ! :<

Medlem

Oroväckande...

Inaktiv

Fallout är pc så det kommer att falla riktigt hårt om de går det för consoll... troligen så gör de det och gör en dålig portning till pc efteråt brukar vara så

Medlem

jaaaa till 360

Medlem

360.. ffz (ffs på fz:iska), vad tänker dom med?

Medlem

Åh fy fan hoppas bara det iaf är en tiondel å bra som fallout 1 och 2 var för då fan bli det årets spel.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Va är det för fel med att de kommer till 360? Oblivion slogs sig ju in med storm och fick tom högre betyg än vad PC versionen fick.

Medlem

Jag håller med dig här Mahone.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Det finns en risk att gränsnittet och därmed spelet blir förenklat för att det ska funka bra på 360n. Vilket många ser som något negativt.

Med tanke på hur Bethesda har skött sig hittills så ser det ganska mörkt ut för ett Fallout 3 som är trogen dess föregångare.

Medlem

Skulle aldrig köpa det om det kom till konsoll, Fallout ska liras på pc.

Medlem

Suck, ingen modcommunity då heller, vafan


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Sluta port:a! :@


signatur
Medlem
Skrivet av dosman:

Det finns en risk att gränsnittet och därmed spelet blir förenklat för att det ska funka bra på 360n. Vilket många ser som något negativt.

Med tanke på hur Bethesda har skött sig hittills så ser det ganska mörkt ut för ett Fallout 3 som är trogen dess föregångare.

Precis, de flesta som gränslöst älskade Oblivion hade nog inte spelat föregångarna. Själv så tröttnade jag på skiten när jag väl vant mig vid den flashiga grafiken och började leta efter djup som inte fanns.

Medlem
Skrivet av aar88:

Sluta port:a! :@

Läs artikeln... om det blir portning så blir det från pc till xbox360.. inte tvärt om.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv

Det är mer oroväckande att de skall använda Oblivion motorn till fallout.

De kommer ändra lite texturer, och sen blir oblivion fallout. Fy f*n säger jag. Det är ju f*n mer frihet i fallout 1 än i oblivion. *Grrr*

De hade säkert fallout helt planerat när de gjorde oblivion. All skit kommer säkert återanvändas i fallout. Bättre de gjort fallout tactics 2 ffs!


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Citat:

And promised to be as huge and open-ended as their multi-award winning 2006 effort

Hmmmm. Inte ett ord om den otroligt gripande historien och dom oförglömliga karaktärerna?
Nä visst fasen, det är ju Bethesda.

Jag skiter om det är open-ended, fritt eller multiplattform. Ge mig ett spel med djup story, det är allt jag vill ha!

Inaktiv

Skall bli intressant att se hurpass väl Bethesda lyckas mörda ännu en bra spelserie.....

Bethesda kan ju göra lika tilltalande karaktärer som the Master, Sulik eller Cassidy titta bara på... vänta Bethesda kan inte göra djup om det kom och bet dem i arslet.

och kolla på fallout som har kommit till console, Fallout: POS körde interplay till graven(iallafall till någon slags zombie status)

Hoppas det floppar rejält så att de fattar att man ska göra ett fallout som är gjort för datorn så att fyran blir bra.

Medlem

Portning är fel ord att använda. Spelet utvecklas antagligen med flera plattformar i åtanke redan från början. Och Ja; det är en nackdel för oss som vill se ett spel så likt originalen som möjligt. Face it, västerländska konsollspel har alltid blivit nerpolerade för att de ska falla så många som möjligt i smaken. Menyer och text anpassade för TV-apparater, viktig spelmekanik som förenklas och fördummas, att totalt hoppa över funktioner som skulle bli svåra att anpassa till en konsoll.

Etablerade spelserier har gång på gång fått smaka på strömlinjeformningen som en flerplattformslösning innebär: Deus Ex, Rainbow Six, Thief, Serious Sam m.fl. Alla spelen utvecklades med konsoller i åtanke och det slutade i de flesta fall i katastrof.

Och gud förbjude om man skulle ge spelet sitt riktiga nummer i serien. Nej nej nej, för att inte skrämma konsollspelarna måste spelet ha någon klichéaktig undertitel istället; Invisible War, Deadly Shadows, Lockdown.. urk..

Jag ser fram emot dagen då Fallout: Lethal Radiation släpps, men är det så konstigt att man blir rädd så fort ordet multiplattform nämns?

Medlem

Stönar varje gång jag får se detta om ett spel men är inte överraskad..
Bethesda har inte gjort en hyfsad story sedan Redguard så det är ju lite olycksbådande, men kan dom få till det och göra ett freeform-spel med lite djup så ska jag försöka stå ut med det förmodligen urkassa interface som kommer av ett spel som också utvecklas för consoles.

Vem vet vi kanske blir positivt överraskade.

QRT
Medlem

NEJ! Inget Fallout till konsol, det går jag inte med på. Jag hoppas verkligen detta blir bra nu. :<

Medlem

Det blir det inte ... vafan skulle bethestehstesta med den här licensen till? Mycket av det som gör Fallout bra är turn-based striderna och perspektivet. Fuckar man med innehållet i ett Fallout-spel går det som för FOT och FOT:BOS.

Enbart namnet räcker liksom inte

Med tanke på hur "duktiga" Bethesta är på att göra ansikten till sina karaktärer, kanske man iaf kan skapa en sexig goul.

Medlem

Hoppas fan att det åtmindstånde blir turbaserat, annars får man fan ta och åka dit och demonstrera utanför deras kontor! (eller vad det nu heter)

Vi får hålla tummarna, och hoppas att de åtmindstånde försöker göra det likt de gamla. Iofs så har man ju läst att de har tagit in några som arbetade med de gamla spelen för att hjälpa dem återskapa klassikern.

Medlem

Till Calle J: Storbritannien med ett "t" och två "n".
Till resten av er: Jag hoppas de kommer ta med humorn från ettan och tvåan, annars bryter jag ihop.

Medlem

Första informationen om Fallout 3 kommer i en Xbox tidning

Typ dags att glöma Fallout 3. Mitt hopp för fallout 4 är större än för Fallout 3, de säger en del

Ne de får bli Afterfall som man får se fram emot...

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Suck, ingen modcommunity då heller, vafan

Jaså? Vad är det för fel på Oblivions mod community? Den är ju också multiplattform.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Här är första bilden från spelet!

Skriv svar