Gears of War - 3 miljoner exemplar sålda

Robot
Gears of War - 3 miljoner exemplar sålda
Medlem
Gears of War - 3 miljoner exemplar sålda

Tja det är ju välgjord action. Så länge man inte förväntar sig något annat är hjärndöd slakt så är ju spelet en fullpott. Det enda jag inte riktigt gillar är hur multiplayer striderna oftast utvecklas till ren nästridsfight oftast. Vill ha lite mer skydd och långdistans skjutande. Men det är fortfarande löjligt kul att spela med lite sköna snubbar och kuta in i ett litet rum där alla försöker motorsåga varandra ^^


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Måste skaffa en 360...

Inaktiv
Skrivet av Jokkocze:

Måste skaffa en 360...

Det enda negativa med GoW

Medlem

Men hur många av de där 3 miljonerna är inte medföljande spel med konsolen när man köper den då?


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv

På tal om Gears så fick jag igång mitt idag över live. Halva glädjen ligger ju bara där!:)

Medlem
Skrivet av Metric:

Men hur många av de där 3 miljonerna är inte medföljande spel med konsolen när man köper den då?

Spela roll, det är ändå pengar ner i Epics ficka. Nu längtar man efter 2an så de skriker om det.

Medlem

hehe, jag måste köpa 360 för att få tag på GoW, Rainbow vegas och Ghost Recon!

Inaktiv

wow. snacka om "rullande snöbolls syndromet", bara växer och växer. ska jag vara härlig så är det absolut inte så bra som folk säger.

Medlem

Herrejävlar, 3 miljoner. Mycket välförtjänt, grattis Epic!

Medlem

Synd att multiplayer versus är så dåligt.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

jag säger bara co-op, det är det som gör det.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Co-op är lätt det bästa med GoW :D.

Medlem
Skrivet av Famest:

Co-op är lätt det bästa med GoW :D.

jaa verkligen, förstår inte varför alla utvecklare lämnar coop åt sidan, bara consol spel får coop, vilket jag har svårt att förstå...

Medlem

Jag har inte spelat spelet utan bara sett videorecensioner och dylikt på nätet.
Grafiskt sett är ju spelet helt makalöst. Men gameplay:et verkar väldigt stelt och enformigt.
1) Spring till ett nytt ställe där det finns nåt att ta skydd bakom.
2) Huka dig ner/ta skydd
3) Luta dig ut och skjut ihjäl monster långt ifrån eller såga ner de som kommer nära
4) Gå till 1)

Medlem
Skrivet av Samp0:

wow. snacka om "rullande snöbolls syndromet", bara växer och växer. ska jag vara härlig så är det absolut inte så bra som folk säger.

Fast det är det , majoriteten tycker det ... Så kan du inte bara knipa.. ? Bara för att du är avundsjuk säkert för du har ingen Xbox360 och har spelat hos en kompis och tyckte spelet var supercoolt.

Spelet är coolt , inget snack om saken ! Men jag hatar alla som bara dissar konsoll bara för att det är en konsoll ... fattar ni hur mkt roliga spel ni missar ? Lägg ner den här töntiga geek attityden och njut av alla spel som finns till PC,xbox 360,ps3 osv...

Hadè fint

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Jag har inte spelat spelet utan bara sett videorecensioner och dylikt på nätet.
Grafiskt sett är ju spelet helt makalöst. Men gameplay:et verkar väldigt stelt och enformigt.
1) Spring till ett nytt ställe där det finns nåt att ta skydd bakom.
2) Huka dig ner/ta skydd
3) Luta dig ut och skjut ihjäl monster långt ifrån eller såga ner de som kommer nära
4) Gå till 1)

Nej då, det känns flytande och skoj. Mycket bättre gameplay än de flesta "friare" spel. Lägg till en någorlunda bra story, roliga karaktär (The train is a smooth ride, baby!) och fantastiskt fina miljöer så har du ett bra spel.

Medlem

Multiplayer är helt klart höjdpunkten med GoW! Singlet springer man igenom rätt fort och på slutet blir man lite snopen, typ var det allt? Men antar att jag har för höga krav..

Multi är dock underbart, men ingen möjlighet till avstängning av motorsåg gillar jag inte. Den är helt enkelt för bra ibland och hamnar du i "massakern" så är det kört, finns ingen chans att komma undan.. Man sugs in i den!

Skrivet av radiuz:

Multiplayer är helt klart höjdpunkten med GoW! Singlet springer man igenom rätt fort och på slutet blir man lite snopen, typ var det allt? Men antar att jag har för höga krav..

Multi är dock underbart, men ingen möjlighet till avstängning av motorsåg gillar jag inte. Den är helt enkelt för bra ibland och hamnar du i "massakern" så är det kört, finns ingen chans att komma undan.. Man sugs in i den!

Äh, motorsågarna kommer inte ända fram när man halar upp hagelgeväret.

Jag vet dock inte riktigt om jag är glad eller sur över tiden det tar att byta vapen. Känns ganska frustrerande när man halar fram hagelbrakaren för att möta en kille som kommer springande med karbinen, bara för att upptäcka att han backar tillbaka och mejar ner en från avstånd.
Samtidigt är det dessa mikrostrategier som gör spelet så intressant. När man väl har lärt sig den enkla spelmekaniken så handlar allt om att kunna ta snabba, smarta beslut, inte om att kunna sikta snabbast med AWP eller att springa fortast till lagets enda attackhelikopter.

Strategimoment är alltid roligare än gameplay baserat på snabba reflexer.

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Jag har inte spelat spelet utan bara sett videorecensioner och dylikt på nätet.
Grafiskt sett är ju spelet helt makalöst. Men gameplay:et verkar väldigt stelt och enformigt.
1) Spring till ett nytt ställe där det finns nåt att ta skydd bakom.
2) Huka dig ner/ta skydd
3) Luta dig ut och skjut ihjäl monster långt ifrån eller såga ner de som kommer nära
4) Gå till 1)

Så tänkte jag med innan jag köpte det. Grymt bra action i singelplayer och Coop. Dock så tycker jag multiplayer är fattig jämnför med Vegas.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Samp0:

wow. snacka om "rullande snöbolls syndromet", bara växer och växer. ska jag vara härlig så är det absolut inte så bra som folk säger.

Fast det är det , majoriteten tycker det ... Så kan du inte bara knipa.. ? Bara för att du är avundsjuk säkert för du har ingen Xbox360 och har spelat hos en kompis och tyckte spelet var supercoolt.

Spelet är coolt , inget snack om saken ! Men jag hatar alla som bara dissar konsoll bara för att det är en konsoll ... fattar ni hur mkt roliga spel ni missar ? Lägg ner den här töntiga geek attityden och njut av alla spel som finns till PC,xbox 360,ps3 osv...

Hadè fint

Hej du... Faktum är att jag köpte 360 för att faktiskt kunna ge gow och lite andra spel jag missat på 360 en ärlig chans. Att majoriteten enligt din säkert djupgående undersökning tycker det är "supercoolt" gör det inte bättre i minna ögon.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Måste skaffa en 360...

Har en polare som kanske ska sälja sitt. Det är flashat å det klarar brända spel spel och GoW ingår.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Skrivet av SoniC:
Skrivet av Jokkocze:

Måste skaffa en 360...

Har en polare som kanske ska sälja sitt. Det är flashat å det klarar brända spel spel och GoW ingår.

Hur mycket är det kvar på garantin?

Medlem

Gratz Epic! Mycket välfärtjänt!


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

Är inte förvånad, grymt bra spel!
Nu längtar jag bara till GoW 2 ingen som vet när det ska komma ungefär?

Medlem

Haha vilken flopp!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Tycker GoW är ett riktigt dåligt och tråkigt spel.

1) Storyn är dålig, kort och allmänt dum
2) Tråkig gameplay där man endast gör samma sak genom hela spelet.
3) Enformiga banor.

Och innan ni säger nåt så äger jag faktisk 360 och köpte faktisk GoW och blev grymt besviken på hur dåligt det är. Flashig grafik och mycket blod med motorsåg gör inte ett bra spel! Den enda anledning till jag hört från folk som tycker speler är bra är att man man motorsåga fiender.... ööö va? Det kunde man i doom 1 och 2 också.

Sen så har jag märkt att fienden inte reagerar på ens skottlosning. När man skjuter på dom rycker dom inte till eller hoppar till. Fienden ändrar inte sitt AI betende när man skjuter på dom eller visar någon form av självbevarelsedrift. Detta är den största anledningen till att jag inte gillar GoW. Ja utom dom 3 punkter där uppe.


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:

Tycker GoW är ett riktigt dåligt och tråkigt spel.

1) Storyn är dålig, kort och allmänt dum
2) Tråkig gameplay där man endast gör samma sak genom hela spelet.
3) Enformiga banor.

Och innan ni säger nåt så äger jag faktisk 360 och köpte faktisk GoW och blev grymt besviken på hur dåligt det är. Flashig grafik och mycket blod med motorsåg gör inte ett bra spel! Den enda anledning till jag hört från folk som tycker speler är bra är att man man motorsåga fiender.... ööö va? Det kunde man i doom 1 och 2 också.

Sen så har jag märkt att fienden inte reagerar på ens skottlosning. När man skjuter på dom rycker dom inte till eller hoppar till. Fienden ändrar inte sitt AI betende när man skjuter på dom eller visar någon form av självbevarelsedrift. Detta är den största anledningen till att jag inte gillar GoW. Ja utom dom 3 punkter där uppe.

Helheten gör spelet.
Jag kan inte på rak arm komma på något spel som både har bra Story, roligt gameplay som skulle klara sig på egen hand, varierade banor och trovärdig AI.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Helheten gör spelet.
Jag kan inte på rak arm komma på något spel som både har bra Story, roligt gameplay som skulle klara sig på egen hand, varierade banor och trovärdig AI.

Resident Evil 4 :heart:


signatur

Den som vet vet.

Skrivet av Earthscum:
Skrivet av slartibartfast:

Helheten gör spelet.
Jag kan inte på rak arm komma på något spel som både har bra Story, roligt gameplay som skulle klara sig på egen hand, varierade banor och trovärdig AI.

Resident Evil 4 :heart:

Jo, tack för påminnelsen.

12
Skriv svar