Battlefield 2142: Northern Strike-trailer

Robot
Medlem
Battlefield 2142: Northern Strike-trailer

Ge mig! Såg skoj ut att köra runt på den där ;D


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv

ny ko att mjölka.....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

hur va det med reglen: Om du inte har något att säga om nyheten så säg inget alls"?

och ja detta blir nog ett köp, gillar BF2142 grymt mycket

Medlem

Varför köper folk detta? Det uppmuntrar bara EA till att släppa fler mjölkprodukter istället för att lägga lite energi på communityt, se till att fixa problem i orginalprodukten, etc. Eller fixa en RIKTIG uppföljare.

Fattar inte folk att dem skulle kunna ha det så mycket bättre?

Medlem

För andra personer kanske inte har samma uppfattning om denna så kallade "mjölkning" som du? Och vissa kanske uppskattar bf2142 med lite nya vapen och fordon och banor än du?


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Farks:

se till att fixa problem i orginalprodukten.

Vad jag har sätt i BF2142 så har det itne varit ett enda bugg som jag har stört mig på, eller kan klaga på. inte ETT enda.

och ja, jag har spelat mer än två timmar.

Medlem
Skrivet av Struggle:

För andra personer kanske inte har samma uppfattning om denna så kallade "mjölkning" som du? Och vissa kanske uppskattar bf2142 med lite nya vapen och fordon och banor än du?

Sånt här innehåll brukar spelutvecklare släppa gratis för att uppdatera produkten med mer spelbarhet och högre livslängd, samtidigt är det en sorts reklam. Titta på Valve och Tripwire för praktexempel.

Att släppa ett "booster pack" med ynka tre banor och lite andra småsaker och sedan ta betalt för det är ren snikenhet.

[ThreeZool]: Har inte själv 2142, och vill inte ha. Däremot finns det fortfarande mycket i BF2 (som jag spelar mer eller mindre) som bör rättas till, och inte bara buggar.

Medlem

Bra sagt jo de borde verkligen fixa till bf2 innan de ens släpper ett nytt spel. Jag måste bara säga vilket boosterpack OMG 3 nya banor och nya unlocks shiiit det skulle jag lätt köpa för minst 300 kr
inte.

Inaktiv
Skrivet av Farks:

Sånt här innehåll brukar spelutvecklare släppa gratis för att uppdatera produkten med mer spelbarhet och högre livslängd, samtidigt är det en sorts reklam. Titta på Valve och Tripwire för praktexempel.

Att släppa ett "booster pack" med ynka tre banor och lite andra småsaker och sedan ta betalt för det är ren snikenhet.

Men betala inte för det då!

dom tvingar dig inte till att köpa det, det är ingen som håller en pistol mot ditt huvud för att du ska köpa det, du har en egen vilja!!

men du behöver inte komma hit och försöka få anndra att ändra sin mening i om dom ska köpa det eller inte, folk har sin egen vilja om dom vill köpa det eller inte, om dom tycker det är värt det eller inte.

Skrivet av Farks:

[ThreeZool]: Har inte själv 2142, och vill inte ha. Däremot finns det fortfarande mycket i BF2 (som jag spelar mer eller mindre) som bör rättas till, och inte bara buggar.

Ja jag har också BF2, och ja det va en massa buggar där som skulle behövas fixas, men problemet va att kanada kontoret fick i uppgift att fixa dom buggarna, och det va inte dom som skapa spelet så det är jättesvårt att fixa buggar i en kod man inte känner till, inte för att ursäkta alla problemen dom hadde med BF2 men det va därför det va så mycket strul.

I BF2142 så finns det nästan inga buggar, patchningen flyter på så som man förväntar sig och det beror på att det är samma team mer eller mindre som patchar BF2142.

så för mig så har DICE lyckats mycket bra med BF2142 och därför kommer jag att även köpa boostern till den.

EDIT:

Skrivet av BlackBurn:

Bra sagt jo de borde verkligen fixa till bf2 innan de ens släpper ett nytt spel. Jag måste bara säga vilket boosterpack OMG 3 nya banor och nya unlocks shiiit det skulle jag lätt köpa för minst 300 kr
inte.

Dom kostade 80kr så om du inte har fått din veckopeng så klaga inte på DICE för det.

Medlem

Det blir nog ett köp trots bättre vetande........

Om man är spelutvecklare (eller producent, kanske var det EA som låg bakom beslutet), borde man i så fall inse att ett externt företag inte kan hantera patchingen av ett spel vars kod de inte "känner till". Inte vänta några spel innan man plötsligt inser det. Särskilt med så många års branscherfarenhet.

Som jag minns hade de en massa problem med servrarna ett bra tag i samband med och efter lanseringen av 2142. Jag prövade demot men det var ospelbart av den anledningen, kastades ut efter mindre än en halv minuts spelande. Fan heller att jag köper en sån produkt, okej om det varit ett nytt företag men de här har varit med förr.

Och vad föreslår du att forumen ska vara till för om inte att berätta vad man tycker? Ska bara en viss åsikt tillåtas? Jag tycker då att man visst kan förklara vad man tycker är fel med ett visst spel eller företag, eftersom all information inte alltid är lättillgänglig.

Släpper EA/DICE ett spel som verkligen är innovativt, inte dras med allvarliga buggar vid lansering och som har en vettig support är jag säkert benägen att köpa det.

Åtgärderna kommer nu, vi ser dem, på tok för sent, men likväl kommer dem. Jag tror att de har fattat. De är inte riktigt där ännu, och det är därför jag känner mig manad att berätta det. För jag vill precis som dem kunna spela ett så bra spel som möjligt.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Farks:

Sånt här innehåll brukar spelutvecklare släppa gratis för att uppdatera produkten med mer spelbarhet och högre livslängd, samtidigt är det en sorts reklam. Titta på Valve och Tripwire för praktexempel.

Att släppa ett "booster pack" med ynka tre banor och lite andra småsaker och sedan ta betalt för det är ren snikenhet.

Men betala inte för det då!

dom tvingar dig inte till att köpa det, det är ingen som håller en pistol mot ditt huvud för att du ska köpa det, du har en egen vilja!!

men du behöver inte komma hit och försöka få anndra att ändra sin mening i om dom ska köpa det eller inte, folk har sin egen vilja om dom vill köpa det eller inte, om dom tycker det är värt det eller inte.

Skrivet av Farks:

[ThreeZool]: Har inte själv 2142, och vill inte ha. Däremot finns det fortfarande mycket i BF2 (som jag spelar mer eller mindre) som bör rättas till, och inte bara buggar.

Ja jag har också BF2, och ja det va en massa buggar där som skulle behövas fixas, men problemet va att kanada kontoret fick i uppgift att fixa dom buggarna, och det va inte dom som skapa spelet så det är jättesvårt att fixa buggar i en kod man inte känner till, inte för att ursäkta alla problemen dom hadde med BF2 men det va därför det va så mycket strul.

I BF2142 så finns det nästan inga buggar, patchningen flyter på så som man förväntar sig och det beror på att det är samma team mer eller mindre som patchar BF2142.

så för mig så har DICE lyckats mycket bra med BF2142 och därför kommer jag att även köpa boostern till den.

EDIT:

Skrivet av BlackBurn:

Bra sagt jo de borde verkligen fixa till bf2 innan de ens släpper ett nytt spel. Jag måste bara säga vilket boosterpack OMG 3 nya banor och nya unlocks shiiit det skulle jag lätt köpa för minst 300 kr
inte.

Dom kostade 80kr så om du inte har fått din veckopeng så klaga inte på DICE för det.

Det är fortfarande sniket. Det blir ett lyft för alla spelare om det släpps gratis istället för bara till dem som är beredda att betala. T.ex. kräver inte ligor (av de jag har sett) expansioner och annat tillbehör som kostar, för att alla ska kunna vara med. Helt fel riktning av EA, först ska man se till att den produkt man redan släppt är stabil.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

dom tvingar dig inte till att köpa det, det är ingen som håller en pistol mot ditt huvud för att du ska köpa det, du har en egen vilja!!

Eftersom dom lägger in 10 nya unlocks så gör dom princip det. Unlocks i 2142 är oftast bara bättre än standard vapnen till skillnad från BF2.

Kul när nissar som köpt boostern springer omkring med en bunt vapen du inte kan få? Dom kanske inte "tvingar" en att köpa... men genom att ge folk som gör det fördelar så blir det endå det samma i slutet.

Medlem

Tydligt att det här är ett Hata-Älska spel. Men förstår inte varför man bara gnäller och gnäller. Visst. det har ena jävla buggar. Exempelvis att det är sällan det fritt från lagg när man är inne i Titan. Många kan tycka att det är sniket av dem att bara släppa ett såkallat "boosterpack" och ta betalt för det. Men det är ju så världen drivs numera. All for profit, all for me.


signatur

Fueled by coffee.

Känns verkligen som en axelryckning...

Inaktiv

Det kostar bara 80 kr. Är ni så snuskigt fattiga, så skaffa ett jobb eller var nykter en helg.

Medlem

jag skiter i om det kostar 20 kronor eller 200 kronor, pengar som pengar, vad dom gör tycker jag är väldigt fult.

de borde ge ut dedär gratis som kompensation för vad man har stått ut med när man köpte bf2. jag betalade 450 spänn för ett fungerande spel, inte något man sitter och fräser åt för att ens missiler går rakt igenom fiendens bil gång på gång.

Medlem

äh sluta tjata =X

fin trailer. hoover-scootern ser rolig ut
hoppas goliath-trailern kommer snart.

Inaktiv

kan ea/dice ta betalt för detta så va stoppar dom att ta betalt för andra saker som en patch eller en update ? försök att se lite längre fram

Skrivet av Ericzeppe52:

Det kostar bara 80 kr. Är ni så snuskigt fattiga, så skaffa ett jobb eller var nykter en helg.

Det kostar bara 80 kr. Är EA så snuskigt fattiga, så kan de minska vinsten med en så löjligt liten summa som du påstår att det är och släppa det gratis. Den faktiska förlusten lär ha blivit mycket mindre än så, de hade tjänat tillbaka en del i form av den publicitet och goodwill de hade fått, samt genom ökade intäkter när folk ser att det finns ett vettigt stöd bakom och därför köper spelet.

Medlem
Skrivet av zijn:

kan ea/dice ta betalt för detta så va stoppar dom att ta betalt för andra saker som en patch eller en update ? försök att se lite längre fram

Därför att en patch är en helt annan sak än en expansion kanske?
En patch rättar till de fel som finns i det spel du redan har betalat för (förhoppningsvis) medan expansionen är frivillig. Jag har riktigt svårt att fatta hur man kan begära att fristående tillägg skall vara gratis överhuvudtaget. Kan du nämna några exempel i andra samanhang utanför spelbranchen där så är fallet?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:
Skrivet av zijn:

kan ea/dice ta betalt för detta så va stoppar dom att ta betalt för andra saker som en patch eller en update ? försök att se lite längre fram

Därför att en patch är en helt annan sak än en expansion kanske?
En patch rättar till de fel som finns i det spel du redan har betalat för (förhoppningsvis) medan expansionen är frivillig. Jag har riktigt svårt att fatta hur man kan begära att fristående tillägg skall vara gratis överhuvudtaget. Kan du nämna några exempel i andra samanhang utanför spelbranchen där så är fallet?

så om man tar en patch, och gör den "fristående", så är det fritt fram att ta betalt för den sen?

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Bra sagt jo de borde verkligen fixa till bf2 innan de ens släpper ett nytt spel. Jag måste bara säga vilket boosterpack OMG 3 nya banor och nya unlocks shiiit det skulle jag lätt köpa för minst 300 kr
inte.

Jag bryr mig inte om ifall BF2 fixas eller inte, eftersom jag inte tycker om BF2

BF2142 däremot var riktigt skoj och Dice har sköt debuggningen bra där till skillnad mot BF2, så ser ingen anlening till att inte fortsätta stödje BF2142

Scifi pwns nutid


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Det är "endast" tre banor boostern... de två boosterpacken till bf2 bestod just av tre banor. 3 BF banor anser jag vara väsentligen "mer" än tex 3 cs(:s) banor.
Vad det gäller banor och ligor så är min personliga gissning att majoriteten av EA:s BF kunder inte har med någon liga att göra, utan spelar ensamma eller tillsammans med kompisar på en public rankad server. De satsar nog på att göra den stora massan av sina kunder förtjusta.
Angående boosters så bringade "armored fury" boostern mig spelgläde hela sommaren, lätt värt 93 spänn.
Jag kommer antaglien kirra den här boostern om jag har tid o lira.

Medlem

såg inte vad som var nytt i filmen förutom fordonet!

Inaktiv

Fan vad skoj det såg ut blir lätt ett köp gillar BF 2142 skarpt!!!:up:

1
Skriv svar