The Seal Hunters

Medlem
The Seal Hunters

Kapitel 1

?Jag blir så trött på alla sälar som äter våran fisk, innan sälarna kom fick vi mycket mer fisk, nu kan jag inte ens sälja tillräckligt mycket för att torka mig med 100-lappar...? Sade Tord Svinessen. Tord var en enveten fiskare på 41år med ett stort fult ärr på kinden efter ha slagits med en psychopatisk valross barhändad, en bragd som han fick ökad timlön för.

Han och hans kollega Björn-Einar Olledalen satt vid ett träbord i en liten stuga vid Svalbard med kusten upp mot norra Ishavet norr om sig, för att ta sig dit var man tvungen att gå igenom ett pass, där alla fiskare gick, och dom sälarna som hade kommit.

?Vi måste göra något!? Utropade Olle-Einar och slog näven i bordet, han tog till orda igen,

?Tänk om vi, nä, det är alldeles för svårt...?

?Vad, vad tänker du på?? Undrade Tord. ?Vi står vid passet, beväpnar oss, och när sälarna kommer, så skjuter vi. Med lite tur kan andra fiskare hjälpa oss att döda dom som redan kommit.?

?En helt genial idé! Förträffligt! Vi måste skicka iväg ett brev till regeringen omedelbart!? Utbrast Tord.

?Jo, men vi får inte glömma att om en enda säl släpps igenom så kan hela planen falla i bitar, WE MUST NOT FAIL!? Olle-Einar var bara strax över 30 så han brukade gång på gång säga eller skrika, beroende på situationen, en massa engelska heroiska fraser. Annars var han i stort sätt som vilken annan fiskare som helst, även om han var vän med Tord, som var något av en utstötting.

Dom slängde iväg ett mail till regeringen, som godkände förslaget, eftersom dom hotade att stämma dom USA-style. Regeringen gillade inte stämningar så dom lät det passera.

Ett par dagar senare:

Dom stod på isen, väntade på att sälarna skulle komma, när dom hade kommit strax utanför skottvidden sade Olle-Einar:

Let's Rock n' Roll!

Kapitel 2

Uttag från kapitel 1
Dom stod på isen, väntade förväntansfullt på att sälarna skulle komma. När dom var strax utanför skottvidden sade Olle-Einar:
?Let's Rock n' Roll!?

Första vågen:

?Dom kommer? sade Tord lugnt, ?Gör dig redo.?
?The invasion has begun.? Svarade Olle-Einar.
?Om ni vill köpa vapen räcker ni bara upp handen, ni får §60 för varje säl ni dödar och §10 extra om ni skjuter dom i huvudet.? Sade Björn, som var butiksbiträdet vid vapenaffären, ?Jag håller koll på hur mycket pengar ni har, ni har 2 displayer här där ni kan kolla vad hur mycket ni har.?

Tord och Olle-Einar var beväpnade med varsin Glock 17 nu, en semiautomatisk pistol med 12 skott i magasinet. Dom började skjuta, det röda sälblodet sprutade åt alla hål efter kulorna. Olle-Einar räckte upp handen och och Björn kastade en Magnum-Revolver till han, nu hade det kommit över 20 sälar. Tord köpte en MP5 nu, en helautomatisk kpist med 30 skott i magasinet. Nu syntes en stor säl som var vit istället för brun som den skandinaviska brunsälen brukar vara. Denna var som sagt väldigt stor också, och vit, vilket gjorde att den såg extremt skräckinjagande ut, den trampade på ett sälhuvud, som på något sätt flugit av sin ägare, blodet sprutade och hjärnvätskan rann ut längs kanterna på det som fanns kvar av det. Tord och OE (förkortning för Olle-Einar) sköt, och till sist träffade ett magnumskott genom ögat och avslutade dess liv, med att denns hjärnvätska, blandat med blod flöt ut igenom ögonhålan.

Den första vågen var avklarad, men fler sälar syntes vid horisonten, gåendes mot dom och passet och havet.

Andra vågen:

Dom började skjuta igen, det gick mycket lättare för Tord nu, han slapp nästan sikta utan sprejade bara, eftersom dom fick ammunition gratis. Sälarna föll framför hans kpist. Men dom hade missat en, som hade gått längs kanten, den höll på att ta sig ut till havet, men OE sprang och ställde sig framför, riktade revolvern mot sälens huvud och sade ?Hasta la Vista, Baby? och tryckte av, blodet sprutade bokstavligen ur huvudet på sälen, och dränkte nästan ner han. Hans ansikte var fullt utav rött, slibbigt blod, han drog armen längs ansiktet för att dra bort blodet och fortsatte skjuta.
Sälkroppen låg på backen och blodet pulserade fortfarande ut ur huvudet, eftersom hjärtan fortfarande slog.
OE räckte upp handen och fick en shotgun kastad till han, en pump-shotgun med 8 skott i magasinet. Plötsligt började det springa fram djuraktivister med sälar i famnen, Tord avlägsnade dom och räckte upp handen och fick dubbla Mac10, som var helautomatiska kpistar med mycket hög eldhastighet.
Isen vid passet var nu nästan helt rött av allt blod, endast enstaka isfläckar syntes. En djuraktivist sprang nästan in i OE, han kände att pipan tog emot sälen. Han avfyrade.
Det var den sista sälen.
Men nu såg dom pingviner äntra scenen.
?Avlägsna dom? Skrek Tord.
Dom sköt och dom sköt, tre-fyra stycken han komma en bit fram, och la sig på kana och gled fram i en oroväckande hög hastighet, OE han dock skjuta ner dom.

Fotnot: Ja det är blodigt, det är även spelet, notera att detta var min skoluppgift att skriva en bok och jag inte kunde komma på något att skriva om, så det blev detta, och nej, jag hatar inte sälar eller andra arktiska kreatur. Tord och Olle-Einar är även psychopatiskt störda vilket gör att dom bara tänker på fiske och pengar.

? ska vara ", formateringen blev lite konstig

#blogg


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
The Seal Hunters

Som jag sa i #fz, bättre än da vinci koden!
Men mycket behöver fixas på den språkliga fronten


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är faktiskt bara 13, bra om ni poängterar ut allvarligare stavfel också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Lever du inte som du lär; en versal i början av rubriken :

"The Seal Hunters"

1
Skriv svar