BioWare gillar avsnittsindelade spel

Robot
Medlem
BioWare gillar avsnittsindelade spel

Åhhh vad jag längtar till Mass Effect och Dragon Age! Ska bli kul att få se hur dragon age ser ut nuförtiden, inte hört eller sett nått från det år och dar känns det som.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

nj
Medlem

Bara att hoppas att BioWare lyckas bättre med sin episodlösning än vad Valve och Ritual tex gjorde.

Inaktiv

Åh fy fasen, inte episoder! :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av nj:

Bara att hoppas att BioWare lyckas bättre med sin episodlösning än vad Valve och Ritual tex gjorde.

Jag tycker Valve har lyckats rätt bra med sina hittintills släppta episoder? Och jag tycker inget tyder direkt på att Episode 2 kommer att sälja dåligt, snarare tvärtom.

Ritual däremot kan jag hålla med om, Sin Episodes, *brrrrr*

Det kan bli bra. Min tilltro i Bioware är inte på topp nuförtiden, snarare rätt nära botten, men ifall de gör bra småäventyr som är längre än de sketna småpacken till Oblivion kan det bli bra.

Skrivet av Philip:

Jag tycker Valve har lyckats rätt bra med sina hittintills släppta episoder? Och jag tycker inget tyder direkt på att Episode 2 kommer att sälja dåligt, snarare tvärtom.

Ritual däremot kan jag hålla med om, Sin Episodes, *brrrrr*

Jo, de lyckades ju väldigt bra med att ge oss dem var sjätte månad till lägre priser än vanligt

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Åhhh vad jag längtar till Mass Effect och Dragon Age! Ska bli kul att få se hur dragon age ser ut nuförtiden, inte hört eller sett nått från det år och dar känns det som.

Mass Effect kanske blir ett kul actionspel - särskilt mycket rollspel verkar det dock inte bli.

David Gaider (en bit ner i tråden, ignorera Volourn) verkar åtminstone ha fötterna på jorden vad gäller episodmaterial.

Medlem
Skrivet av Philip:

Jag tycker Valve har lyckats rätt bra med sina hittintills släppta episoder? Och jag tycker inget tyder direkt på att Episode 2 kommer att sälja dåligt, snarare tvärtom.

Ritual däremot kan jag hålla med om, Sin Episodes, *brrrrr*

Grejen med episoder är väl att de ska vara kortare men komma oftare än vanliga spel? Detta kan man ju knappast säga att Valve lyckas med.

När det börjar ta över ett år mellan episoderna kan man knappast kalla det för episoder längre. Då känns det mer som separata (korta) spel.

Skrivet av KazikluBey:

Mass Effect kanske blir ett kul actionspel - särskilt mycket rollspel verkar det dock inte bli.

David Gaider (en bit ner i tråden, ignorera Volourn) verkar åtminstone ha fötterna på jorden vad gäller episodmaterial.

Åh, en codexare Jag är på din sida, broder.

nj
Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Philip:

Jag tycker Valve har lyckats rätt bra med sina hittintills släppta episoder? Och jag tycker inget tyder direkt på att Episode 2 kommer att sälja dåligt, snarare tvärtom.

Ritual däremot kan jag hålla med om, Sin Episodes, *brrrrr*

Grejen med episoder är väl att de ska vara kortare men komma oftare än vanliga spel? Detta kan man ju knappast säga att Valve lyckas med.

När det börjar ta över ett år mellan episoderna kan man knappast kalla det för episoder längre. Då känns det mer som separata (korta) spel.

Just det jag syftade på. HL2: E1 släpptes juni ifjol om jag inte missminner mig. Kikar man runt lite efter info om E2 så är det bästa jag hittat Q3 2007, vilket verkligen känns lite i längsta laget.
Ska saker och ting släppas episodsvis och vara sammanlänkat så vill man ändå ha det lite färskt i minnet, och att då vänta 12-15+ månader tycker jag inte riktigt kvalificerar som det.

Inaktiv

Kommer världen någonsin se ett äkta rollspel till PC igen...NÅGONSIN!? :evil:


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Kommer världen någonsin se ett äkta rollspel till PC igen...NÅGONSIN!? :evil:

tror inte det, det var bättre förr.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Åh, en codexare Jag är på din sida, broder.

:heart:

Skrivet av SgtKelly:

Kommer världen någonsin se ett äkta rollspel till PC igen...NÅGONSIN!? :evil:

Jodå, men man får leta lite mer än förr, eftersom mainstream-medier (FZ inräknat, har försökt skicka nyhetstips) inte följer den typen av projekt. Den som vill hålla sig uppdaterad på rollspelsfronten håller sig bäst till RPG Watch, och i mindre utsträckning RPG Codex.

Spiderweb Software lär inte lägga ner sina Geneforge-/Avernumspelserier på ett tag, och VDweller på ovan nämnda RPG Codex jobbar som bäst på Age of Decadence (forum), och några från Baldur's Gate II-moddningsscenen arbetar för fullt på The Broken Hourglass. Även Basilisk Games håller på med ett "old-school"-RPG, Eschalon: Book 1.

Alla dessa omnämns i min tråd på rollspelsforumet.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av LocSin:

Åhhh vad jag längtar till Mass Effect och Dragon Age! Ska bli kul att få se hur dragon age ser ut nuförtiden, inte hört eller sett nått från det år och dar känns det som.

Mass Effect kanske blir ett kul actionspel - särskilt mycket rollspel verkar det dock inte bli.

David Gaider (en bit ner i tråden, ignorera Volourn) verkar åtminstone ha fötterna på jorden vad gäller episodmaterial.

Visst, det verkar inte bli ett rollspel, men det jag sett från det ser riktigt kul ut så jag tar mig rätten att se fram emot det ändå

Vad gäller Dragon Age så har de ju i tidiga uttalanden iaf sagt att det skulle vara ett mer traditionellt fantasy rollspel. Det kan ju dock ha ändrat då de inte snackat något om spelet på väldigt länge. Men håller tummarna, Bioware är fortfarande riktigt bra på att göra spel, Jade Empire må inte varit de bästa spelet de gjort men resten håller jag nära hjärtat


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Om jag har förstått det hela rätt när det gäller Mass Effect så kommer det inte bli "vanliga" episoder, inga små tilläggspaket, utan det kommer bli en trilogi. Det kommer komma 3 hela spel men du kommer kunna fortsätta på din karaktär genom alla 3 spelen.

Mass Effect :heart:


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Det blir som Quest for glory!

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Om jag har förstått det hela rätt när det gäller Mass Effect så kommer det inte bli "vanliga" episoder, inga små tilläggspaket, utan det kommer bli en trilogi. Det kommer komma 3 hela spel men du kommer kunna fortsätta på din karaktär genom alla 3 spelen.

Mass Effect :heart:

Det är fullt möjligt att de följer sin tradition och gör karaktärerna importerbara, som i BG1->BG2 och SoU->HotU...

Skrivet av Bioware:

post-release and episodic content

...men det utesluter inte små tilläggspaket, vilket är vad denna nyhet handlar om. David Gaider sa på RPG Codex att han personligen tänker sig NWN1 premium module-aktiga tillägg till Dragon Age.

1
Skriv svar