Supreme Commander färdigt och daterat

Robot
Medlem
Supreme Commander färdigt och daterat

Jahopp. Bara att vänta då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Nice, men hoppas att de släpper ett demo innan det släpps. Så man kan testa om lådan håller i striderna.

Medlem

JAAA!


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Skoj skoj, testade multiplayer betan men det var lite tungkört, har bytt grafikkort nu till ett X1950Pro så förhoppningsvis blir det lite bättre där också, men en utvecklare sa att det var väldigt cpu krävande pga av all AI och pathfinding o den massiva mängden trupper så man får väl se hur det funkar nu, helt klart roligt annars.

Fan, då kommer man att vara efter när man får det.

Medlem

hmm.. antar att de löst minnesläckan då. Snackade med lite folk under natten, satt mest och diskuterade ifall detta rykte var sant, och det visar sig tydligen att det var det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Yes!


signatur

Meep!

Inaktiv

Länge leve SC, den slutgiltiga Starcraft-dödaren!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Trevligt trevligt! Hoppas det blir lika bra som TA!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

woooo


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

NICE, hoppas bara att dom har fixat dom sista allvarliga problemen från betan.

Medlem

Hmm få se om man skaffar, den ursprungliga TA var då jävligt roligt mot kompisar iaf. Visste inte att THQ gjorde dock, eftersom jag gillar starkt DoW så ere ju ett bra tecken

Inaktiv

Perfecto . Hoppas det blir bra


signatur

Bättre sent än aldrig!

Medlem

Äntligen något att se fram emot!


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Grattis, det förtjänar de.


signatur
Inaktiv

Kan knappt bärga mig....har otroligt stora förväntningar på det här spelet. Är en av dom olyckliga som inte haft chansen att testa betan...

Medlem

@Cherubael, THQ är utgivaren inte utvecklaren.

Medlem

Vafan ska dom trycka dvd'z i över en månad eller? :S

Har man lika svårt att identifiera sig med enheterna i detta spel som i TA?
Jag vill ha kaxiga battlecruiser-kaptener som svarar när jag klickar på dem, tyskar som sitter i sidovagnen på en motorcykel och skriker "Can't you drive any faster, Klaus!" och pansarvagnar som blir mer ärrade och erfarna ju fler strider de har överlevt.
Den totala bristen på design (både visuell och gameplaymässig) som inspirerar till medmänsklighet (tänk Ico) var nog det som gjorde att jag aldrig lyckades fastna för TA, trots att RTS alltid har varit min hjärtegenre.

Visst är det skoj att mangla sönder sina kompisars arméer med överlägsen kraft, men extra roligt blir det när man gör det genom att överlista fienden med en väl sammansatt grupp av individer som man nästan byggt upp känslomässiga band till.
Speciellt när man vet att motståndaren har liknande band till sina egna trupper.

Inaktiv

fan va kass grafik det verkar ha...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Det där var djupt sagt! Jag förstår dock hur du menar...jag har samma sympati för mina stackars soldater jag skickar iväg när flickvännen vill kela...man skapar ett band!

Nä, seriöst. Spelet jag spelar för tillfället är Company of Heroes och där känns det lite mer "personligt" eftersom te.x soldaterna har mer betydelse i spelet än i många andra RTS spel av högre kvalité.

Supreme Commander ser ut att bli ganska rörigt, men ändå ett nytänkande. Vi får hoppas att det blir ett ace av det hela!

Medlem

*längtar* ska lägga undan ett ex när jag får in det i butiken. Kanske tjuvspela lite


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Wipieeeeeeeeeeee

Inaktiv
Skrivet av Jerran:

fan va kass grafik det verkar ha...

Jag som kört betan tycker spelet är riktigt snyggt.
Kör med allting på i 1680 * 1050.

Det jobbiga med det här spelet är att man måste lära sig truppernas enskilda tecken, som man bara ser när man zomar ut.

Man får zoma ut mycket i detta spel för att kunna styra grejerna runt kartan, för kartorna är massiva.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Har man lika svårt att identifiera sig med enheterna i detta spel som i TA?
Jag vill ha kaxiga battlecruiser-kaptener som svarar när jag klickar på dem, tyskar som sitter i sidovagnen på en motorcykel och skriker "Can't you drive any faster, Klaus!" och pansarvagnar som blir mer ärrade och erfarna ju fler strider de har överlevt.
Den totala bristen på design (både visuell och gameplaymässig) som inspirerar till medmänsklighet (tänk Ico) var nog det som gjorde att jag aldrig lyckades fastna för TA, trots att RTS alltid har varit min hjärtegenre.

Visst är det skoj att mangla sönder sina kompisars arméer med överlägsen kraft, men extra roligt blir det när man gör det genom att överlista fienden med en väl sammansatt grupp av individer som man nästan byggt upp känslomässiga band till.
Speciellt när man vet att motståndaren har liknande band till sina egna trupper.

Bra sagt.

Medlem

lirade betan var inte alls imponerad, riktigt skumma enheter, bara en massa konstiga robotar inte min smak direkt

Medlem

Schexhe!!!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

En fråga bara..vad menas med när ett spel går "gold"? Har sett många titlar som gör det, även innan release (kanske bara då dom kan göra det?).

Nån som vill ge mig en förklaring utan att sparka undan benen på mig?

Ett spel går guld när utvecklaren/utgivaren har bränt ut en kopia av spelet som de skickar till tryckeriet för massproduktion. Alltså när de blivit klara med den version av spelet som kommer att släppas i butik. Det kallas "gå guld" eftersom skivan kallas "Gold Master" (Tror jag? I alla fall något liknande).

12
Skriv svar