PS3 för 499/599 EUR i de flesta av Europas länder

Robot
PS3 för 499/599 EUR i de flesta av Europas länder
Medlem
PS3 för 499/599 EUR i de flesta av Europas länder

Okej men då kan man ju anta att den kommer kosta 6000 i Sverige som tidigare sagt.

Medlem

Snarare 6300-6500.

Medlem

Sverige är ett av de länder i världen som har högst moms! fantastiskt! I USA kostar den dyraste varianten av PS3 4300 kr.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Flakmonkey
Skrivet av Metric:

Sverige är ett av de länder i världen som har högst moms! fantastiskt! I USA kostar den dyraste varianten av PS3 4300 kr.

Jao, man blir allt mer sugen på att importera iom att spelen ändå är regionsfria... nackdelen är ju att du inte kan spela europeiska dvd och blu-ray-filmer på den... men jag blir alltmer tveksam till att det verkligen är ett måste för mig...

Inaktiv
Skrivet av Metric:

Sverige är ett av de länder i världen som har högst moms! fantastiskt! I USA kostar den dyraste varianten av PS3 4300 kr.

USA har ingen moms.

Medlem

Det har de visst men det skiljer sig från stat till stat. T ex NY och Chicago har runt 10% moms


signatur

Godchaser

"Dock så kommer det bli något dyrare i vissa länder, däribland Irland"

Hmm... Annu ett skal till att man ska flytta darifran

Medlem

Så typ, 6500? Åh fan.

Medlem

med mitt tidigare inlägg ville jag mest påpeka att det höga priset inte bara beror på Sony utan på sveriges jädrans skatter och pissmoms.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Lösningen är enkel: KÖP INTE.

Jag köper alltid konsoler när nästa generation kommer ut.
Vet man precis vad man ska spela, hur man haxar och det är så billigt att det är som godis, bara att plocka.

Hur jag ska spela MGS4 vet jag inte än, jag återkommer om det

Inaktiv

men om man beställer från utomlands sätter sverige till moms då eller?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

men om man beställer från utomlands sätter sverige till moms då eller?

Köper du inom EU så blir det ingen svensk skatt eller momstillägg. Tull avgiften slipper man också...

Medlem

Man kan ju alltid åka över till Finland och köpa den, kostar ju bara 195kr så. Dock så vore de väl surt om det vore slut

Inaktiv

vilket är det billigaste landet innom eu.......

men jag kan välja mellan turkei eller tyskland?

Medlem

6400:- enligt nordisk film som ger ut Sonys produkter i sverige.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

överpris


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

lol, varför blir ni överaskade ?

det har ju hela tiden sagts att den kommer kosta över 6000.

lol

Inaktiv

varför köpa en halft fungerande dator för 6000 när man kan få en riktig dator för bara lite till?

om man ska ha något att spela spel på så är nintendo/microsoft faktiskt att föredra, även om MS också går på samma spår med en halft fungerande dator vid tv:n...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

varför köpa en halft fungerande dator för 6000 när man kan få en riktig dator för bara lite till?

om man ska ha något att spela spel på så är nintendo/microsoft faktiskt att föredra, även om MS också går på samma spår med en halft fungerande dator vid tv:n...

Nej, du får punga ut det dubbla får att få det PS3:an klarar av.

Källa.

Medlem

När PS2 släpptes låg priset på ca 5500:- om jag inte mins fel så det är inte så farligt jämför med 2:an. Men visst är det dyrt, ska nog vänta ett tag tills det sjunker lite.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar