Europa Universalis III-demo hos FZ

Robot
Medlem
Europa Universalis III-demo hos FZ

tummen upp för FZ, skulle ha ta´t timmar via Gamespot

Inaktiv

FZ:s filarkiv räddar dagen!

GameSpot kan ju gå och dö.

Medlem
Inaktiv

Installeras...

Medlem

Har ingen som hälst erfarenhet av detta spel och är lite intresserad av det. Är det någon som kan förklara lite och göra en liten recension typ. Jag läser hällre vad spelarna säger en att läsa en "riktig" recension gjord av en proffesionell.

Medlem

Varför denna 3d motor till ett annars så bra spel?
Det ser ju illa ut.
Nåja, skall köpas ändå!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Grymt!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Tackar FZ, redan 28%.

Medlem

Gamespot + Filefront = inte ens nära FZ upload!
Puss FZ server, älskar dig!

Happ, det var nästa "IN YOUR FACE" som min dator gett mig. Fördröjning i menyskärmen är aldrig ett bra tecken.

Medlem

Ja, super fil server. Tog mindre än 5 min att tanka hem!


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Den var inte rolig

För lite action och för mycket välja olika inställningar.

Medlem
Skrivet av teejay:

Den var inte rolig

För lite action och för mycket välja olika inställningar.

Det är EU?

Medlem

Recension kommer inom en mycket snar framtid...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Inaktiv

Det var inte dåligt.

(Tryck inte för mycket på plusknappen bara, det kan plötsligt avsluta ett spel...)

Inaktiv

Coolt!
Ja längtar redan.
Det känns som om det kommer att bli ett jävligt bra spel. Vi som älskar spel om medeltidshistoria,renäsans och 1600,1700-tals historia kommer nog inte att bli besvikna.
Det återstår o se när spelet släpps.:up:
Kent

Inaktiv

Finns inget att säga. Vi längtar alla.

Inaktiv

Jag längtar nog mest till den första patchen om spelet hänger sig lika ofta som demot...

Medlem

Underbart! Jag bokar spelet direkt!

Medlem

Första intrycket:

En del roliga nya grepp i spelsystemet, tycker t.ex. det är riktigt intressant med "ideas"-systemet de lagt till.
Trevligt med "lokaliserade" armé- och flott-typer, ex. Latin Knights osv.
Diplomatin verkar inte särskilt mycket annorlunda än EU2, inte kolonisering/missionering/merchant-systemet heller. Hade förväntat mig lite fördjupning på dessa områden. Mycket verkar bara vara samma sak i ett omstrukturerat interface.

Tyvärr är 3D-kartan imo horribel, kantiga och odetaljerade gränser och det är faktiskt allmänt fult - även fast det inte är hur vackert det (inte) är som är den stora svagheten. Översikten är nämligen mycket sämre än i de tidigare spelen, och för att öht se och få nån "glädje" av detaljerna måste man zooma ner till en nivå där inget annat än ca två provinser syns. Det känns verkligen som en påtvingat helt onödig ändring av typen "shit, kidsen som är uppvuxna med playstation kommer inte köpa spelet om det inte är 3D, gör om allt till 3D, snabbt!" Hoppas verkligen inte Paradox anammar denna motor i uppföljare till t.ex. Hearts of Iron eller Victoria, det skulle vara bedrövligt.

Allt som allt verkar dock de nya spelmekaniska grejerna vara tillräckligt intressant för att rättfärdiga ett köp, speciellt med tanke på eventuella moddar och dylikt.

Inaktiv

Tog 2 min att få ner demot, man tackar FZ, tyvärr måste jag instämma med Forcie, spelet är fult som stryk. Varför kunde man inte gjort en skitläcker 2D-karta med enheter och städer i 3D? Det hade varit bättre. Sen måste nog snubbarna på Paradox gå en intensivkurs i grafikkunskap

Inaktiv

Anledningen till att de bytte till 3D-motor är vad jag förstått snarare att det är så mycket lättare att jobba med, så jag tror definitivt att vi kommer få se denna 3D-motor utvecklas vidare i deras kommande spel. Själv skiter jag fullständigt i utseendet. Jag har ändrat på lite inställningar så nu hänger sig inte demot för mig, och det tog inte mer än 10 minuter innan jag var så uppslukad i spelet att jag inte märkte att det inte ser lika snyggt ut som i EU2.

En ny sak jag verkligen gillar i EU3 är kommihåglistan uppe till höger, som jag hoppas få se även i deras kommande spel.

En sak jag störde mig på däremot var att det går så fruktansvärt snabbt att utforska haven och kustprovinserna. Med en enda flotta fick jag hela nord- och sydamerikanska och den afrikanska/arabiska kusten ända bort till Indien utforskat på ca 15 år.

Medlem

Lägg på lite AA så försvinner det kantiga. Det andra kan jag delvis hålla med dig (forcie) om, det kunde gjorts bättre.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv

För att kunna spela t.ex. Osmanska imperiet i demot, öppna detta i notepad:

EU3/common/countries/Ottomans.txt

Ändra sedan raden:

graphical_culture = muslimgfx

Till:

graphical_culture = latingfx

1
Skriv svar