Inget Crysis till Xbox 360?

Robot
Medlem
Inget Crysis till Xbox 360?

Sa inte Crytek att Xbox360 och Playstation3 var för dåliga för Crysis?

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Sa inte Crytek att Xbox360 och Playstation3 var för dåliga för Crysis?

Jo de sa att de var tveksamma till Xbox 360s prestanda , men det kommer till PS3 och kommer då köras i 720p.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem

Jo det sa de men det handlar om att kunna coda inget annat spelet är helt klart fullt möjligt på båda.

Medlem
Skrivet av Metric:
Skrivet av BlackZam:

Sa inte Crytek att Xbox360 och Playstation3 var för dåliga för Crysis?

Jo de sa att de var tveksamma till Xbox 360s prestanda , men det kommer till PS3 och kommer då köras i 720p.

Pff sa de.
Tror knappast att det kommer till ps3 btw
så e både 360n och ps3an väldigt nära varandra
i grafiskt prestanda och 360n är vänligare att
koda till.

Men crysis är ett pc spel om man riktigt vill
uppleva det dock är de sant att dx10 inte
gör så mkt som folk egentligen tror.

Det var större skillnad mellan dx8-dx9.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Metric:
Skrivet av BlackZam:

Sa inte Crytek att Xbox360 och Playstation3 var för dåliga för Crysis?

Jo de sa att de var tveksamma till Xbox 360s prestanda , men det kommer till PS3 och kommer då köras i 720p.

Pff sa de.
Tror knappast att det kommer till ps3 btw
så e både 360n och ps3an väldigt nära varandra
i grafiskt prestanda och 360n är vänligare att
koda till.

Men crysis är ett pc spel om man riktigt vill
uppleva det dock är de sant att dx10 inte
gör så mkt som folk egentligen tror.

Det var större skillnad mellan dx8-dx9.

Jag tror att du har fel där....PS3an har mycket bättre prestanda än 360n gällande hårdvaran...det är rätt så stor skillnad mellan de 2 konsollerna ifall du har jämfört specifikationen, det ända bättre hårdvara 360n har är ram minnet men resten är ps3an en vinnare på...så jag tror att det är möjligare att den kommer till ps3 än 360:)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Krayze: Kraften på pappret är inte allt. PS3:an har ett par stycken stycken SPE:s, men dessa är en-kärniga. Xbox 360:en har 3 stycken dual-core-processorer. Det finns knappt någon skillnad mellan de två konsollerna.

Medlem

Synd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Men DX10 skulle inte göra så mycket i Crysis, anledningen till att de inkluderar det är för att det ger mycket bättre prestanda för DX10 korten. Vilket låter väldigt nice, ifall man haft ett...

Medlem

Var det inte så också att grafikkortet till X360 var mycket bättre, och att PS3ans hade blivit mer skyndat? Eller så var det tvärtom men tror inte det.

Inaktiv

Ganska säker på att det kommer i slutändan, men det blir inget köp för min del.

Medlem
Skrivet av Cedric:

Var det inte så också att grafikkortet till X360 var mycket bättre, och att PS3ans hade blivit mer skyndat? Eller så var det tvärtom men tror inte det.

X360 ska ha bättre G-kort, PS3an har bättre CPU (på pappret), dock så ska den vara mycket svår att koda till så jag tvivlar på att dess kraft kommer användas till fullo (än på ett tag iaf).


signatur

<3

Inaktiv

Tror oxå att det kommer, dock inte samma spel som till PC utan en "Far Cry: Predator" variant...

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Krayze: Kraften på pappret är inte allt. PS3:an har ett par stycken stycken SPE:s, men dessa är en-kärniga. Xbox 360:en har 3 stycken dual-core-processorer. Det finns knappt någon skillnad mellan de två konsollerna.

Här har du en specifikation på båda här på fz

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1516

så jag tror det ända som slår ps3an är minnet


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Ps3'an är helt klart vassare prestanda mässigt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Klart det går att köra Crysis på X360. Att PS3 skulle va snabbare än X360 är det ingen som kan säga. Du kan inte jämföra äpplen och päron... Pappersspec. säger inte ett piss!


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

bah ni babblar om papperspecs inte säger något sure... Men hur fan kan ni döma ut ps3an helt utan att ens ha spelat den? Såvida ni inte har importerat den det kan jag knappast veta men.

Crysis kommer inte att komma till varken ps3 eller xbox360 i samma utförande som till PC.
Det kan hända att en tunnare grafisk spel upplevelse med annorlunda story kommer till xbox360. Men det är inte helt säkert ännu. Xbox360 eller ps3 har inte DX10 kompatibla grafik kretsar vad jag vet?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av zauii89:

Men crysis är ett pc spel om man riktigt vill
uppleva det dock är de sant att dx10 inte
gör så mkt som folk egentligen tror.

Det var större skillnad mellan dx8-dx9.

Det där stämmer knappast. Det kommer att bli ett minst lika stort hopp mellan DX9 och DX10. Renodlade DX10-spel dyker dock inte upp förrän om ett par år och de lär få Crysis att se ganska så tamt ut. I inledningsskedet kommer vi bara att få se DX9-spel med ett färre antal DX10-optimeringar, möjligtvis en och annan DX10-funktion, dvs precis som vid övergången från DX8 till DX9.

Skrivet av Krayze:

Krayze: Kraften på pappret är inte allt. PS3:an har ett par stycken stycken SPE:s, men dessa är en-kärniga. Xbox 360:en har 3 stycken dual-core-processorer. Det finns knappt någon skillnad mellan de två konsollerna.

Här har du en specifikation på båda här på fz

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1516

så jag tror det ända som slår ps3an är minnet

Det går inte att jämföra de två konsoler rakt av, detta då de är så pass olika uppbyggda. I stora drag kan man dock säga att X360 har en betydligt mer avancerad grafikkrets, medan PS3 har en mer avancerad processor.

1
Skriv svar