Crysis kan släppas till Xbox 360

Robot
Inaktiv
Crysis kan släppas till Xbox 360

Hoppas hoppas hoppas. Enda sättet jag kan uppleva all den grafiska sötman.

Medlem
Skrivet av Bazil:

Hoppas hoppas hoppas. Enda sättet jag kan uppleva all den grafiska sötman.

Som dem sade, det blir inte samma spel som till PC. Så du kommer inte få uppleva all den grafiska söttman tyvärr. Blir väl typ som skillnaden mellan Farcry till pc och Farcry instincts till 360. Då förstår du skillnaden!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vad skulle vara problemet med portningen!? Det kommer ju i s.m 3.0 också!!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det kanske är så att designen av banorna kräver att man har en hårddisk pga av deras massiva öppna natur eller nåt, så det blir precis som Far Cry Instincts ett liknande, men annorlunda designat spel?

Medlem

Kött! då slipper jag köpa ny dator...


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem

nä , inte 360 . PC exclusivt ska det vara inte många spel som är det nu för tiden,

MFC
Medlem

Vaddå.. skulle DirectX 10 medföra problem med portning av spel till XBox360?.. hm, har Microsoft en ny konsoll på G med DirectX 10 kompatibilitet? eller wtf är det frågan om?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

360n använder samma Shader-arkitektur som Dx10, men det är inte Dx10 som körs, utan en rejält uppgraderad version av dx9 typ.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skrivet av Tommy_h:

Vad skulle vara problemet med portningen!? Det kommer ju i s.m 3.0 också!!

Att taskig kompabilitet mellan DX10 och 360-GPUn skulle vara envettig orsak har jag svårt att tänka mig. Crytek har inte dåliga programmerare, och de har ambitioner att sälja sin teknologi vidare på samma sett som valve och Epic. Det skulle vara ganska mystiskt om de inte gjort sin motor generell, med framtida konsollspel i tanken.

När man kikar på hur Crytek skapar modeller och texturer (samt spelets systemkrav!) poppar dock ett annat problem upp - allt tycks använda sjuhelvetes mycket minne. Kanske är det snarare problemet, att en portning skulle kräva att de gör om allt content?

Medlem

hoppas kan man ju!

Medlem

Jaha, då fördröjs det väl ytterligare ett halvår då!

Medlem
Medlem
1
Skriv svar