Ny World of Warcraft-expansion i görningen?

Robot
Medlem
Ny World of Warcraft-expansion i görningen?

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Medlem

Mm, lite mer gratisuppdateringar skulle sitta fint. Ett större expanstionspaket varje år skulle väl inte vara dumt/oväntat heller.

Inaktiv

mjölka vet jag inte, MMORPG är ju en värld av ständig förändring och det är ganska naturligt att det byggs ut zonmässigt=)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

mjölka vet jag inte, MMORPG är ju en värld av ständig förändring och det är ganska naturligt att det byggs ut zonmässigt=)

jo, självklart, men hur mycket får det kosta?

hur ofta kommer det en ny instans, en gång i halvåret? det är ~700kr det

tror knappast det kostar 120spänn/månaden att ha en spelare på en av sina servrar.

Medlem

Katana ja dem tjänar pengar, katastrof. För det gör ju iiiiiiiiiiiiiingen annan*. Men det kostar också rätt mycket pengar att hålla igång dev team, customersupport team, tekniker osv osv. Samt att WoW ganska garanterat finansierar andra projekt så som Starcraft 2 och dylikt. Och det har endå släpps en del till WoW innan TBC, Dire Maul, Zul'Gurub, AQ, Naxxramas och BWL. Visst dessa var ju ganska självklart planerade från början men har likväl kommit till spelet efterhand, samt en hyffsat stor mängd patchar. Det är ju knappast så att man spottar ur sig en instans på 1 vecka med 2 pers som skapar dem.

Sen om du vill se på "mjölkning" ta en titt på EverQuest och dess expansioner (inte 2:an utan orginalet) är lätt uppe i 2 siffriga belopp nu. MMO behöver nytt material för att hålla intresset uppe så det är rätt naturligt med nya expansioner efter hand.

Och nej jag är inte WoW fanboi. Själv tycker jag spelet är ganska fattigt. Men att klaga på månads kostnader efter att det förklarats om och om igen börjar bli lite tjatigt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

finns gränser på hur mycket folk orka med, när du och din guild äntligen har farmstatus på alla high-end instancer o du fått 8/8 T10. Sen få reda på att all gear du har slitit för blir väderlöst om 1vecka eftersom blizzard kommer med en ny expansion igen!

ork.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Warpgun ja, men vad ska du med detta T10 om det inte finns nått nytt att använda det på? Knappst särskilt kul att slå på de gammla bossarna igen fast med lite bättre gear?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Tro mig, folk kommer inte betala 300 spänn för en ny instans. Om priset matchar uppgraderingen så köper jag det, annars får det vara. Sen finns det alltid folk som kommer köpa allt som kommer ut, men det får stå för dem.

Inaktiv
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka? (...)

Du vet väl att de ägs av Vivendi Universal?

Medlem
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Förstår inte fortfarande hur folk kan resonera så.

Visst de har gjort en rejäll vinst.

Men bjuda på expansioner, med en herrans massa timmar nerlaggda på, nja.

Hoppas inte du startar ett eget företag med den inställningen.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Vextor:

Tro mig, folk kommer inte betala 300 spänn för en ny instans. Om priset matchar uppgraderingen så köper jag det, annars får det vara. Sen finns det alltid folk som kommer köpa allt som kommer ut, men det får stå för dem.

Om du menar "The Burning Crusade" så innehåller den: 2 nya raser, levelgräns utökat till 70, typ 9 nya instanser med flera av dessa i så kallade "wings" där dom har flera instanser på ett och samma ställe... av typen Dire Maul (North, East, West, South). Så fort man kommer in i Outland så finns det ett ställe som heter Hellfire Citadel. Finns typ 4 instanser bara där, på olika level nivåer.

Så för 300 spänn+ så tycker jag nog man får en hel del. Dom har som sagt släppt "gratis uppdateringar" förr med ZG, DM, Naxx osv utan att vi som spelare fått betala ett öre extra förutom den sedvanliga månadskostnaden som dom flesta MMORPG kör med. Så där är det inget nytt...

Vill tillägga: Du såg inte dom långa köerna i Stockholm inatt för att få tag i en upplaga av expansionen? (med din antydan på att ingen kommer köpa det... rofl)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Förstår inte fortfarande hur folk kan resonera så.

Visst de har gjort en rejäll vinst.

Men bjuda på expansioner, med en herrans massa timmar nerlaggda på, nja.

Hoppas inte du startar ett eget företag med den inställningen.

Bra sagt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Förstår inte fortfarande hur folk kan resonera så.

Visst de har gjort en rejäll vinst.

Men bjuda på expansioner, med en herrans massa timmar nerlaggda på, nja.

Hoppas inte du startar ett eget företag med den inställningen.

Är väl mer pengar än tid det handlar om, drar de in miljoner varje månad så har de nog råd att ge ut lite 'gratis' material för att få gladare kunder.

Medlem

Katana du har inte orkat läsa några av inläggen i denna eller i de andra 25259824 diskustionerna om samma ämne som alltid uppstår.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jo, har läst alla inlägg i denhär diskussionen, inte sett nån tråd som handlar om samma sak förut dock.

Medlem

Enligt den här artikeln nedan så hade dom så tidigt som Augusti tänkt släppa en expansion per år.

[http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=19280]

Inaktiv

World of Warcraft är inte ett spel som är anpassat för expansions pga av TIDEN. Man kan inte och jag personlingen ser ingen anledning till att spela spela en sån jäv.... tid för att få sin gear. Och sedan börja om från 0 jo du börjar om från 0 så kom inte med du får bättre start höhöhö. Det är inte ett spel som ska ha 10 expansions. Jo jag har spelat ett bra tag så jag vet vad jag snackar om.

Medlem

Jag är glad att dom lanserade en expansion!

Nu kan jag äntligen sluta spela helt och hållet!

Inaktiv

Tycker den verkar trevlig, men är ej tillräckligt hög level än för att få någon nytta av den.

Medlem
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Blizzard har i alla fall kvalite på sina spel om du jämför med EA


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

synd, man kan ju glömma nya instancer i patcher nu?

Inaktiv

Here we go again, tjat om hur mycket pengar Blizz tjänar..
Expansionerna borde de kunna bjuda på!

Jag skulle tipp att Northrend blir del av eventuell ny expansion.

Inaktiv

klart de kommer en ny expansion i och med att de sista man dödar i TBC är Illidan Stormrage och för dom som har följt historien vet att de finns en kvar man ännu inte har fått dödat, nämligen "Arthas" eller ja, Lich King som han blir i Frozen Throne.
Enligt wowwiki tror dom att man kommer behöva vara ~lvl90 för det. Så jag väntar förbrilt efter nästa expansion

Medlem

Beror på vilket spel vi talar om. Ta tex BF2142/2 och Lotr Online, båda har EA som utgivare. BF2142 är nog ett av de sämsta FPSen jag spelat, medan Lotr Online är nog det bästa mmo jag lirat, många många ggr bättre än wow.

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Förstår inte fortfarande hur folk kan resonera så.

Visst de har gjort en rejäll vinst.

Men bjuda på expansioner, med en herrans massa timmar nerlaggda på, nja.

Hoppas inte du startar ett eget företag med den inställningen.

Är väl mer pengar än tid det handlar om, drar de in miljoner varje månad så har de nog råd att ge ut lite 'gratis' material för att få gladare kunder.

Så du säger inte att de har glada kunder?

Har man en kundbas, om den nu stämmer, på 6-7 miljoner så har de nog nöjda kunder.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

MONEY MONEY MONEY! IN THE BLIZZARD WOOORLD!

Inaktiv
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Katana:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Katana:

blizzard har fått smaka på pengar och går ea-style, mjölka mjölka?

så mkt pengar som de drar in så borde de kunna bjussa på BC, för mkt nytt content slänger de ju inte in i spelet direkt.

*ser fram emot Lotr online*

Förstår inte fortfarande hur folk kan resonera så.

Visst de har gjort en rejäll vinst.

Men bjuda på expansioner, med en herrans massa timmar nerlaggda på, nja.

Hoppas inte du startar ett eget företag med den inställningen.

Är väl mer pengar än tid det handlar om, drar de in miljoner varje månad så har de nog råd att ge ut lite 'gratis' material för att få gladare kunder.

Så du säger inte att de har glada kunder?

Har man en kundbas, om den nu stämmer, på 6-7 miljoner så har de nog nöjda kunder.

Funderade på samma sak. Det måste ju finnas något som tilltalar väldigt många

Medlem

ah, EvE gratis expantioner.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kan då iaf säga att de 300 jag lade ut var 300 kr som jag inte ångrar, jag har mycket trevligt med BC just nu.

12
Skriv svar