Ny World of Warcraft-expansion i görningen?

Medlem
Skrivet av fanboy:

Så du säger inte att de har glada kunder?

Har man en kundbas, om den nu stämmer, på 6-7 miljoner så har de nog nöjda kunder.

antalet kunder behöver väl inte säga så mkt om ang hur pass valuta för pengarna wow är.

många jag snackat med håller med om att de kunde bjuda på lite mer content för den penning man lägger ut på spelet.

Medlem

Mjölka mjölka mjölka

Inaktiv

lite offtopic nu. Någon som vet om det har krånglat något nu när BC har kommit igång? Då menar jag om någon server har krashat eller något?

.PS. Inge vidare insatt i wow, men vore kul att veta .DS.


signatur

"We are the knights who say NI!"

Inaktiv

Tycker att det är jävligt synd att man inte får ut så mycket utav expansionen om man inte har en L58+ karaktär, men det är ju bara jag. Eftersom jag inte har någon 60 alls=) känns meningslöst att köpa BC för att spela Draenei shaman, ingen klass jag gillar ändå


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=plOL6WhVfHA

Jaja kul för spelarna att det kommer nytt - men det borde vara varannan gratis eller något


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Min gissning är att nästa expansion blir med Emerald Dream.
Detta grundar jag på att såpass mycket av Emerald Dream redan finns i WoWs filer, precis som Outland innan.

Northrend kommer kanske i näst-nästa expansion.

</spekulationer>

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av fanboy:

Så du säger inte att de har glada kunder?

Har man en kundbas, om den nu stämmer, på 6-7 miljoner så har de nog nöjda kunder.

antalet kunder behöver väl inte säga så mkt om ang hur pass valuta för pengarna wow är.

många jag snackat med håller med om att de kunde bjuda på lite mer content för den penning man lägger ut på spelet.

ja, för folk vill ju inte ha gratis grejer vad det än gäller här i världen! lol

Medlem

gratis eller mer valuta för pengarna är två helt olika saker

Inaktiv

Får man in 800 miljoner kronor varje månad så tror jag man kan glömma att säga att det går till serverkostnader osv.

Inaktiv

Haha... Om detta stämmer så kommer jag definitivt att sluta spela. Att släppa en expansion per år är ingen lösning... Jag har aldrig sett och kommer heller inte se Naxxramas nu när TBC är ute. Det kommer det bli en favorit i repris med den nuvarande högsta raidinstancen för mig om dom släpper en till expansion nästa år med ytterligare 10 levlar, kanske en ny klass och ännu högre och svårare att raid instance att komma till... Anledningen varför jag slutade lira EverQuest var inte pga WoW utan mjölkningen och nu händer samma sak även i WoW. Det är tur att det kommer finnas ersättare som Warhammer Online om det verkligen händer

Medlem

Dom kan väl för fan lägga till en ny klass? Jätte roligt med lite ny raser!! Haha. :evil:

Guild Wars släpper expansioner ungefär varje år eller halvår men det är gratis iallafall! haha!
förvånar mig inte om dom höjer månadskostnaden till 200 kr för att det tillkommer mera saker såsom vapen,armor sets, nya ställen, instanser, raser, lite bättre grafik med varje expansion, nya klasser och nya monster. haha.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

27 timmar senare... lvl 70. Låter ju...kul

http://www.millenium-source.org/images/stories/News/Gawell%20...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

27 timmar senare... lvl 70. Låter ju...kul

http://www.millenium-source.org/imag...707_040340.jpg

Beror väl på hur man lirar också. Känns som att det kommer ta 1 månad minst för mig att bli lvl 70

Edit: länken funkade inte för mig.

Medlem

Det var bara en bild av en som dingat lvl 70...ser nu att den inte fungerar (endå inte mycket att se iofs)

Edit: Har fixat den nu


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Det var bara en bild av en som dingat lvl 70...ser nu att den inte fungerar (endå inte mycket att se iofs)

Edit: Har fixat den nu

Hehe en bild kan ju säga mer än tusen ord

Medlem

så sant


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet inte om det här känns som en nyhet? Ett företag som planerar en ny expansion till sitt MMO när de just släppt en? Trodde det var nåt som alla företag inblandade i MMO:er gjorde om de vill hålla sig kvar på marknaden. Men det är klart, hype är bra. Grattis till er som ska stå ut ett år med samma instanser och tio nya levlar som går att få på 27 timmar!

Skrivet av Ankh:

27 timmar senare... lvl 70. Låter ju...kul

http://www.millenium-source.org/images/stories/News/Gawell%20...

Tycker det är extremt lamt! Han hade ju hjälp av hela sin klan.


signatur
Medlem

mitt var iofs ironi...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

KiddieCrusade 1,2,3,4..., alla expansioner äro dyra.
Den som ingen snäll mamma eller pappa har.., han får ha sitt Tier3 kvar.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Vextor:

Tro mig, folk kommer inte betala 300 spänn för en ny instans. Om priset matchar uppgraderingen så köper jag det, annars får det vara. Sen finns det alltid folk som kommer köpa allt som kommer ut, men det får stå för dem.

Om du menar "The Burning Crusade" så innehåller den: 2 nya raser, levelgräns utökat till 70, typ 9 nya instanser med flera av dessa i så kallade "wings" där dom har flera instanser på ett och samma ställe... av typen Dire Maul (North, East, West, South). Så fort man kommer in i Outland så finns det ett ställe som heter Hellfire Citadel. Finns typ 4 instanser bara där, på olika level nivåer.

Så för 300 spänn+ så tycker jag nog man får en hel del. Dom har som sagt släppt "gratis uppdateringar" förr med ZG, DM, Naxx osv utan att vi som spelare fått betala ett öre extra förutom den sedvanliga månadskostnaden som dom flesta MMORPG kör med. Så där är det inget nytt...

Vill tillägga: Du såg inte dom långa köerna i Stockholm inatt för att få tag i en upplaga av expansionen? (med din antydan på att ingen kommer köpa det... rofl)

Umm, nu ÄR Burning Crusade mer än en ny instans. Jag menade mitt inlägg mot de som säger att spelet kommer mjölkas till tusen.

Jag köpte Burning Crusade, spelat det sen release and I love it.

Så se upp med vad du antar.

12
Skriv svar