StarCraft-uppföljare nästa år?

Robot
Medlem
StarCraft-uppföljare nästa år?

Inaktiv

Bästa nyheten på flera år!!! Orgasm-varning!

Medlem

Sug mig mina drängar!? JAG ÄLSKAR STARCRAFT!

Medlem

Äntligen!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Det skulle ju vara riktgt mysigt om det är sant

Medlem

Kommer vara ett typisk sådant spel där alla SC-spelare är hypade till 1000 och sedan blir helt vansinniga för att uppföljaren inte är exakt som orginalet känner jag på mig


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Ja tack! Mer starcraft till folket! Håll det gärna 2D, det är nog därför det levt vidare såpass.

Medlem

Ja, det är nog för att det är 2D det har levt vidare... Eller så är det för att det är ett kickass spel? En kombination av allt där grafiken är minst lika viktig som allt annat.

Hoppas att dom gör det i 3D men behåller samma vinkel så att det nästan ser 2D ut. Inget vridande på bilden eller något sådant. Bara en skön effekt för att uppfatta höjdskillnader lättare.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Ja tack! Mer starcraft till folket! Håll det gärna 2D, det är nog därför det levt vidare såpass.

Har svårt att tro att det blir 2d.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

håller med smorgar. Håll en fast kameravinkel fast i 3D så blir det nog bra. Inget satans zoomandes hit å dit :/ blir bara snurrig av sånt haha

Inaktiv

Som någon säger, är det inte som orginalet blir det whine.

Men jag hoppas att det blir snygg 3d grafik och många saker skall man kunna justera.
Och för dom som gillade den gamla looken så skall det finnas "options" för det.

LEGALIZE!

Inaktiv

CEVO har ju också läckt det.
från rakaka.se
"Det är i en forumpost på Esreality där någon har lagt upp ljudfiler från ett möte mellan CEVO-representanter, som uppgifterna kommer ifrån. Detta ska enligt Esreality var "läckt" material men inte ens Esreality kan konfirmera att ljudfilerna är äkta. I ljudfilerna kommer det upp intressant information om följande saker:

- Rambo och Method lämnar 3D för complexity
- Complexity går med i DirectTVs Sourc-liga, lämnar 1.6
- CPL har tappat alla sina sponsorer förutom Razer, pga. falska löften
- Valve kommer bara licensera ut Source till TV, inte 1.6
- Starcraft2 annonseras i 2007 Q1
- CEVO har 13,000 USD i skulder för prispengar i deras senaste säsong
- DirectTV erbjuder feta lönekontrakt för spelare i deras nya liga
- CEVOs VD har investerat i den nya Source-Pro Modden.
"


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Härligt!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

Tror inte det blir alls samma sak i 3D men jag klagar inte, Starcraft regerar, hoppas bara det inte blir som steget från Warcraft II till Warcraft III med hjälte focus.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Har inte alla eldsjälar bakom Starcraft hoppat av från Bli$$ard??


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Själv är jag mest inresserad vad som händer näst I storyn. Kerrigan och hennes dominans planer

Spelen utvecklas likaså kommer starcraft 2, zoomning och vridning är alternativ precis som i CoH, man måste INTE hålla på.

Dock blir jag lite förvånad om de gör mycket nytt i Diablo3, då många tydligen älskade ändlöst klickande.

Skrivet av snyft:

- Starcraft2 annonseras i 2007 Q1

Coolt, då kan vi börja se fram emot releasen 2012.

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Har inte alla eldsjälar bakom Starcraft hoppat av från Bli$$ard??

Jo typ alla bakom Starcraft, Warcraft serien och Diablo serien.:P


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av klossen:
Skrivet av SgtKelly:

Har inte alla eldsjälar bakom Starcraft hoppat av från Bli$$ard??

Jo typ alla bakom Starcraft, Warcraft serien och Diablo serien.:P

Är ju inte nödvändigtvis dåligt heller. Ibland behövs det nytt blod så att säga.8)

sai
Medlem

Bara det inte blir som WC3 blev gentemot WC2. Vill inte ha fler hjältespel :(.

Medlem

Håller med, hjältar är bara jobbiga. Samma sak med snurrande kameror med zoom o skit

Medlem
Skrivet av ReDog:

Håller med, hjältar är bara jobbiga. Samma sak med snurrande kameror med zoom o skit

Jag vill ha ett NYTT StarCraft, inge expansion pack, så jag välkommnar gärna lite större förändringa. och en ny ras skulle inte sitta fel det heller.

Förändringar FTW!

Medlem

Äh.. pffft... Starcraft är dött. Never gona be a new one *muttrar*

(IM KIDDING, IM KIDDING!!
Fan den bästa nyheten jag hört på länge *cheers* Få se hur länge det tar för dem att fixa't bara, kanske tar tio år om vi har otur)

Medlem
Skrivet av Xzet:
Skrivet av ReDog:

Håller med, hjältar är bara jobbiga. Samma sak med snurrande kameror med zoom o skit

Jag vill ha ett NYTT StarCraft, inge expansion pack, så jag välkommnar gärna lite större förändringa. och en ny ras skulle inte sitta fel det heller.

Förändringar FTW!

Förändringar ja, men inte att hela spela cirkulerar kring ett par hjältar som WC3 gör, visst i singleplayer är det väl ok för det gör det lättare att få lite story. Men i multiplayer är det bara segt. Starcraft har större krig, mer units osv än vad WC3 har och det är så det ska va.

Ny ras är jag nog lite skeptiskt till men kan bli bra, måste ju bara passa storyn då den är riktigt bra i Starcraft till skillnad från de flesta rts.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hur fan vågar dom? Hur kan man ha ball nog att skapa en uppföljare till ett av tidernas mest älskade RTS spel?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Kan fan inte bli lika bra som orginalet.


signatur

War never changes.

Medlem

jiha gogo sc2 om 10 år

Medlem

Jag tolkar dock, att han menar att han inte vill stå där om 10 år efter starcraft dvs, 2008. Så jag tolkar en sen 2007 release?
Bra julklapp någon?


signatur

Nämen!

Medlem

Let the hype begin... 8)


signatur

yolo

123
Skriv svar