Gabe Newell: "Playstation 3 är en katastrof"

Robot
Gabe Newell: "Playstation 3 är en katastrof"
W2k
Medlem
Gabe Newell: "Playstation 3 är en katastrof"

När två av spelvärldens tyngsta namn (som faktiskt har gjort bra spel och inte bara ägnar sig åt att snacka skit i pressen) säger att PS3 inte är nåt att ha, då tror jag på det utan att ha spelat ett enda PS3-spel.

Nu lär jag inte köpa någon 360 eller Wii heller eftersom jag är PC-fanboi, men det är skönt att se ett Elakt(TM) företag som Sony få på käften.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Wow, en länk till en blog där man får trycka på ytterligare en länk för att komma till en annan nyhetssida där man än en gång får trycka på en länk för att komma till den egentliga interviewen.

Härligt fz, börjar likna idg.se

Inaktiv

han är ju smart som utvecklar till den också...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Det var knappast en intervjev utan bara några citat :).

Säger de inte alltid så här inför nya konsoler? Wii är ju knappast NextGen så inte konstigt att utvecklarna gillar den.

Annars rätt åt Sony. Gillar inte det företaget och hur de behandlar sina konsumenter.

Medlem

Han förklarade ju aldrig varför den är en katastrof, lite dåligt att säga att den är helt värdelös utan att ge en förklaring.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Han förklarade ju aldrig varför den är en katastrof, lite dåligt att säga att den är helt värdelös utan att ge en förklaring.

Precis min tanke. Värdelöst blogg-inlägg.

Inaktiv

btw var det någon skribent på fz som började gräva efter jag skrev att det fanns en intervju om detta i half-life orange tråden?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av Gamblor:
Skrivet av Sito:

Han förklarade ju aldrig varför den är en katastrof, lite dåligt att säga att den är helt värdelös utan att ge en förklaring.

Precis min tanke. Värdelöst blogg-inlägg.

second that. Sony har hittills lyckats med alla sina spelenheter så jag ser inga far vågor att de ska misslyckas nu. Gabe kanske är lite lat?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Katastrof är ett något starkt ordval känns det som, men han får ju lite välbehövlig uppmärksamhet. Jag menar titta på de exklusiva spelen som kommer nu med Motorstorm, Heavenly Sword, Lair, etc... tror det är svårt att se på dem och säga att maskinen är en katastrof... Visst är den svår att utveckla till och det är en stor nackdel, men enligt många av de som utvecklat till båda PS2 och PS3 så är verktygen betydligt bättre till PS3 så någon katastrof bör det ju inte vara...

Men men, kul att han hoppar på hyllningståget för Wii iaf, vore intressant att se vilken den första utvecklaren blir som påstår att Wii kanske inte är världens frälsare... han/hon kommer nog bli stenad till döds

Medlem

Jag tycker Gabe är en katastrof!


signatur

Meep!

Medlem

Jag måste erkänna att varje gång som någon uttalar sig negativt om PS3 så njuter jag. Sony har varit alltför arroganta och självsäkra i uttalanden - inte bara gällande PS3, utan t.ex. under rootkit-skandalen - så då får nog tåla lite smack tillbaka.

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag tycker Gabe är en katastrof!

Jag tycker Gabe är ful

Medlem

Gabe ftw!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Chimme:

Wow, en länk till en blog där man får trycka på ytterligare en länk för att komma till en annan nyhetssida där man än en gång får trycka på en länk för att komma till den egentliga interviewen.

Härligt fz, börjar likna idg.se

Nu är inte jag insatt i detta, men är det inte så att man ska länka till källan man fick informationen från, sen om den källan fick information från ett annat ställe, och nästa ytterligare ett ställe spelar ingen roll eftersom den som skriver nyheten, här på fz.se t.ex, fick information från den sidan han anger som "källa".

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av Chimme:

Wow, en länk till en blog där man får trycka på ytterligare en länk för att komma till en annan nyhetssida där man än en gång får trycka på en länk för att komma till den egentliga interviewen.

Härligt fz, börjar likna idg.se

Nu är inte jag insatt i detta, men är det inte så att man ska länka till källan man fick informationen från, sen om den källan fick information från ett annat ställe, och nästa ytterligare ett ställe spelar ingen roll eftersom den som skriver nyheten, här på fz.se t.ex, fick information från den sidan han anger som "källa".

Om du funderar lite till kring det där så kommer du att inse det knasiga i det resonemanget.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Inaktiv

Av någon anledning fick jag mindre förtroende för Gabe istället för PS3:an. Precis som med Carmack antar jag att han är "lat" och gnäller över förändringar. Varken ID eller Valve har ju producerat särskilt mycket konsolspel, dom kan ju "bara" programmera till PC-system.

Medlem

Men snälla, lat!? LAT! Påstår du att Carmack "gnäller" bara för att han skulle vara lat så får jag mindre förtroende för dig.. Inte fan ska det behöva vara mycket svårare att programmera effektivt till en specifik konsoll. Nog fan är det då dåligt om så är fallet?

BME
Medlem

epic verkar ju inte ha så svårt för varken PS3 eller 360n


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Inaktiv
Skrivet av WaltX:

Gabe ftw!

Medlem

RRRRRrrrrrridge racer!!!!!!!

Medlem
Skrivet av Solidus:

epic verkar ju inte ha så svårt för varken PS3 eller 360n

Epic har själva sagt att det är svårare att utveckla till PS3an.

Medlem

eftersom jag föredrar xboxen, pc o nintendo så säger ja fniss. Det skulle dock vara synd för konkurensen om alla dessa "larm" om ps3 stämmer. Även om jag aldrig gillat PS i nån utgåva så vill jag knappast att den försvinner

MFC
Medlem

Då vet man att PS3 verkligen suger..

Btw, "Newell is a co-founder of Valve, which made its name by developing the multi-award wining Half Life and Counter-Strike series"

Stoppa presarna, Valve har INTE utvecklat Counter-Strike, dom tog väl snarare över och vidareutvecklade det om det ska vara någorlunda rätt. Se även http://wiki.fz.se/Counter_strike


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...wii ska jag inte nämna för det är bara en sorts uppdatering av gamecube med nya kontroller...ps3 har oxo sensorer på sina kontroller...vad har x360 o wii som inte ps3 har?!....du betalar dubbelt men du får dubbelt;)

kolla bara på designen av ps3, själva utseendet är bara för bra:)
ingen sony fanboy men jag tror ps3 kommer va den första konsollen jag kommer att tycka vara värd pengarna!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

MFC
Medlem

uh.. så man köper PS3 för att den SER snyggare ut?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...wii ska jag inte nämna för det är bara en sorts uppdatering av gamecube med nya kontroller...ps3 har oxo sensorer på sina kontroller...vad har x360 o wii som inte ps3 har?!....du betalar dubbelt men du får dubbelt;)

kolla bara på designen av ps3, själva utseendet är bara för bra:)
ingen sony fanboy men jag tror ps3 kommer va den första konsollen jag kommer att tycka vara värd pengarna!

Håller och håller. Den lär väl hålla lika länge som alla andra, sådär ungefär 5 år. Sen är det ytterligare en ny generation. Hårdvaran blir ju gammal ganska snart ändå, vilket gäller alla konsoler.

Vad du ylar verkar ju vara mer eller mindre: "Konsolen med bättre grafik håller längre". Så många gånger har du hört det och du kommer få höra det igen. Det handlar inte alltid om grafiken. Man kanske kan pitcha in här att PSP förlorade ganska hårt mot Nintendo DS. PSP hade sjyst grafik för bärbart, medan DS var innovativt och hade engagerande spel. Man kan ju fråga sig vad som är bäst här.

Vad gäller kontrollen till PS3 så är det ju lite lustigt. De lyckades klämma in tekniken som Nintendo har i sin... men istället försvann vibrationen. Lustigt då Wii:s kontroll fick med både och men inte Sony.

Jag har alltid varit en stor Sonyfanboy. Jag älskar min PS2:a som har en himla massa roliga spel. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte är speciellt glad över Sonys frammarsch med ignorans och arrogans. Det är djävligt dålig stil. PS3 i all ära, men Sony borde brännas på bål.

Medlem

Pfft skulle man lita på nån som heter Gabe? < gheey namn ftl :crazy:

// fanboy-mode off


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...

Varför skulle en utvecklare bli sur på en konsolltillverkare för att dom gör "världens bästa" konsoll? Skumt resonemang

Medlem

ingen fanboy alls spelar ingen console men har erfarenheter från skit sony som skiter fullständigt i oss konsumenter så fuck off sony och ms för Vista


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

123
Skriv svar