Gabe Newell: "Playstation 3 är en katastrof"

Medlem

igloo-: Nej varför ska man bilda sig en egen uppfattning när man kan lyssna på i det här fallet "Gabe" som jag iaf inte har den minsta respekt för..

Nej jag tror precis som "_jozo_" här ovan, att om några år säljer PS3 bättre än både Wii och 360 och hör och häpna: detta trots MR Gabe har klankat ner på PS3!!!!!! De du!


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Inaktiv

Men skippa snacket om Vista..

Det som jag tycker är roligt är att de jämnförelser med PS3 vs. 360, alltså de seriösa verkligen ingående av personer som vet vad det pratar om så är 360n och PS3 ungefär jämnbördiga.
Denna t.ex. [http://dpad.gotfrag.com/portal/story/35372/?cpage=1]

Dessutom så ser 360 spelen bättre ut än PS3 spelen i dagsläget (gamespots jämnförelse), och om --->kanske<--- ett år så kommer PS3 spelen att se en liiiiiiten gnutta bättre ut än 360n är det värt dubbla priset? Njaaa

Jag förstår dock både Carmack och Gabe med vad de säger, de är nog förmodligen inte de första.. Jag är själv en lågnivå programmerare och vet att det kan göra en jävla skillnad i jobb vilken processor tillverkare man väljer och det handlar inte om att vara lat utan att vara effektiv.
Att sedan kalla carmack lat är väll årets dummaste uttalande hittils (dock långt kvar av året).

Skrivet av MaXMC:

Att 360 är stabil är ju också ett skämt, min polare köpte RB6:Vegas och det går inte att spela längre än 10-15 minuter innan det hänger sig, trots patcher.

Låter som att din kompis bör kolla efter de vanliga orsakerna till att en 360 uppför sig instabilt (luftcirkulation?), alternativt lämna tillbaka sin defekta konsoll.

Medlem

Gabe har tappat trovärdigheten, han var min hjälte när Half-Life släpptes 1998. Men den dagen de började distribuera och personligen promota skitspel som the Ship och det katastrofala Sin Episodes via Steam så slutatde jag lyssna. Kan jag koda ett spel och släppa via Steam, the Ship II kanske? Kvalitets kontroll!

Varför gå ut med en sådan smutskastning av Sony utan ett enda bra argument mer än den ut tjatade frasen "de lyssnade inte på sin målgrupp". Gabe har blivit gammal och vill fortsätta trygga sin pension, lite välbehövlig publicitet i det skit träsk av kassa spel som de nu distribuerar och därmed står för.

Sony är ett coolt bolag med ett enastående varumärke, de har alltid gått sin egen väg, egna lösningar, alltid fått ta ris och ros för sina egna interface. Vi kan till stor del tacka Sony för den konsol utveckling vi har haft, det är lätt att såga dem, kasta skit.

Det ska bli kul och se vad som händer med PS3. Jag är fortfarande så förvånad över hur pass mycket energi MS har lagt in för att försvåra för sina användare i XB360. Ska det vara en alltiallo maskin eller bara spelkonsoll? Lås upp alla hårdvaru och uppspelningsmöjligheter, släpp loss 360 prestandan som finns därunder. Tills dess sitter jag med min Laptop, varken XB360 eller PS3 lever upp till mina förväntningar om media central.

Medlem
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Johan:

Kan någon förklara på vilket sätt PS3 skulle vara en katastrof?

varför ps3 är katastrof??

spelkonsoll håller i säkert 4-5 år innan nya generationen kommer ut..
det kvittar om det är ps3:s supergrafik, x360:s användarantal eller wii:s handkontroll. ps3:s problem är att dom använder alldeles för avancerad teknik till alldeles för hög pris och kommer inte och hinna att utnyttja det förräns om 3-5år då nästa generations spelkonsoller kommer med mycket lägre pris.

själv köpte jag nu wii för att den var billig och den verkar vara roligaste att använda när man är 2 eller fler spelare. vill jag ha något som halo eller Hf2 så skulle jag spela det på dator med mus.

Ps3 är inte katastrof men alldeles för dyr och avancerad teknik. och det är inte vad marknaden vill ha förutom ps3fanboys och folk med tanken "den som har häftigaste och flest prylar när man dör vinner"..

Så PS3:an är för bra alltså? Det låter knappast som något jätteproblem...?

Medlem

Bitme: och andra som gnäller på gabes "åsikter"

Gabe har varit med och utvecklat halflife och han har gjort nåt. Att hans personliga åsikter har blivit så stor grej det har väl lite med fz:s och andras forum att göra.
Om han nu tycker ps3 är skit så är det hans åsikt och i åsikter behöver man inte ha grund till..

typ som jag tycker att xbox 360 är ingenting att ha så är det är min åsikt och behöver ingen grund till det..
Tyvärr så kommer ingen och lyssna på min åsikt för jag har alldrig gjort någonting nämnvärt till spelvärlden mer än att spela :P..

Jag tror även att ps3 kommer att innehålla många bra spel men inte värt och köpa det endå.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av WIZZY365:
Skrivet av Johan:

Kan någon förklara på vilket sätt PS3 skulle vara en katastrof?

varför ps3 är katastrof??

spelkonsoll håller i säkert 4-5 år innan nya generationen kommer ut..
det kvittar om det är ps3:s supergrafik, x360:s användarantal eller wii:s handkontroll. ps3:s problem är att dom använder alldeles för avancerad teknik till alldeles för hög pris och kommer inte och hinna att utnyttja det förräns om 3-5år då nästa generations spelkonsoller kommer med mycket lägre pris.

själv köpte jag nu wii för att den var billig och den verkar vara roligaste att använda när man är 2 eller fler spelare. vill jag ha något som halo eller Hf2 så skulle jag spela det på dator med mus.

Ps3 är inte katastrof men alldeles för dyr och avancerad teknik. och det är inte vad marknaden vill ha förutom ps3fanboys och folk med tanken "den som har häftigaste och flest prylar när man dör vinner"..

Så PS3:an är för bra alltså? Det låter knappast som något jätteproblem...?

ja den är för bra och avancerad för spelutvecklarna att kunna utnyttja. dålig jämnförelse skulle kunna vara att du köper 10kg köttfärs i det bästa kvalitet men har ingen frys så du måste kasta bort över hälften av det

Istället så kan du köpa lite sämre köttfärs i 1kg:s packningar när du behöver det och kunna använda allt

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

Bitme: och andra som gnäller på gabes "åsikter"

Gabe har varit med och utvecklat halflife och han har gjort nåt. Att hans personliga åsikter har blivit så stor grej det har väl lite med fz:s och andras forum att göra.
Om han nu tycker ps3 är skit så är det hans åsikt och i åsikter behöver man inte ha grund till..

typ som jag tycker att xbox 360 är ingenting att ha så är det är min åsikt och behöver ingen grund till det..
Tyvärr så kommer ingen och lyssna på min åsikt för jag har alldrig gjort någonting nämnvärt till spelvärlden mer än att spela :P..

Jag tror även att ps3 kommer att innehålla många bra spel men inte värt och köpa det endå.

Man kanske inte behöver ha en solid grund för alla sina åsikter, men utan någon förankring i acceptabla argument gör det hela lite konstigt och platt. Speciellt från en person som Gabe. Hans kanske tycker att med sin tyngd i spelvärlden så kan han slänga ur sig utan motiveringar, men det kan nog ingen göra. Jag kommer iallfall fortsätta ifrågasätta personer vars åsikter saknar en botten.

Förhoppningsvis förklarar han sig och får därigenom lite extra publicitet

Inaktiv
Skrivet av MaXMC:

Det är väldigt olika sätt att programmera till 360 och PS3, dock något mer lika än Xbox och PS2 eftersom 360:n nu kör på PPC processor.

Problemet med PS3 är att programmerare idag är inte vana att använda flera processorer. Hade Amiga blivit större än PC på spel hade det inte varit några problem alls då den också hade separata CPU's för grafik/ljud/system.

Att Sony inte fixat ett "bra" devkit ännu jättedåligt men de som gjort bra/snygga spel till PS2 verkar inte ha så svårt att gå över.
Gabe snackar mycket men levererar inte, de har fortfarande inte fixat ljud-hack-buggen i half-life 2.

Att 360 är stabil är ju också ett skämt, min polare köpte RB6:Vegas och det går inte att spela längre än 10-15 minuter innan det hänger sig, trots patcher. PD:Zero hänger sig också ibland. Jag trodde man köpte konsol för att slippa patcha och att spel hänger sig...

du vet att 360 har tre PPC cpus va? utveckligen måste ske för SMB (multi proc) även där, inte bara för PS3.

PS3:ans Cell teknik är en fin tanke i teorin, men passar knappast till en spelkonsoll.

RS:V är ett spel som släpptes fullt av buggar, knappast hårdvarans fel. visst var flera av de tidiga 360 defekta, men garantin förlängdes om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Bitme:
Skrivet av WIZZY365:

Bitme: och andra som gnäller på gabes "åsikter"

Gabe har varit med och utvecklat halflife och han har gjort nåt. Att hans personliga åsikter har blivit så stor grej det har väl lite med fz:s och andras forum att göra.
Om han nu tycker ps3 är skit så är det hans åsikt och i åsikter behöver man inte ha grund till..

typ som jag tycker att xbox 360 är ingenting att ha så är det är min åsikt och behöver ingen grund till det..
Tyvärr så kommer ingen och lyssna på min åsikt för jag har alldrig gjort någonting nämnvärt till spelvärlden mer än att spela :P..

Jag tror även att ps3 kommer att innehålla många bra spel men inte värt och köpa det endå.

Man kanske inte behöver ha en solid grund för alla sina åsikter, men utan någon förankring i acceptabla argument gör det hela lite konstigt och platt. Speciellt från en person som Gabe. Hans kanske tycker att med sin tyngd i spelvärlden så kan han slänga ur sig utan motiveringar, men det kan nog ingen göra. Jag kommer iallfall fortsätta ifrågasätta personer vars åsikter saknar en botten.

Förhoppningsvis förklarar han sig och får därigenom lite extra publicitet

Gabe grundar säkertlite sin åsikt på att han har testat ps:3 nåt som dom flesta inte har gjort på detta forum och om han håller på och utvecklar spel ännu så har han nog sett hur man ska programmera till det och försäka utnyttja det..

Men kanske som du säger så vill han bara ha lite publicitet och kommer ut med nytt spel 2007

Skrivet av WIZZY365:

ja den är för bra och avancerad för spelutvecklarna att kunna utnyttja.

Om man kikar på grafikfronten ligger PS3 en halv grafikkortsgeneration efter i GPU-arkitektur...

Grafikprestanda och vilken som har snyggast spel tänker jag inta uttala mig om, mena att säga att PS3 är "för avancerad" är att sträcka rejält på sanningen. Utvecklarna är snarare bittra över att behöva gå tillbaka till grafik på DX9-nivå när de fått ett litet smakprov av de DX10-features som finns på X360...

Medlem

aftonbladet.se varning på fz nyheter ala Google Eearth ANDVÄNDS FÖR TERROR ATTACKER.

Inaktiv
Skrivet av snyft:

han är ju smart som utvecklar till den också...

Öh, nej, det gör han inte.

Om du syftar på HL2: Orange till PS3 så har VALVe inget med den versionen att göra, det är ett EA team som gör PS3-versionerna.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Hade Amiga blivit större än PC på spel hade det inte varit några problem alls då den också hade separata CPU's för grafik/ljud/system.

8)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Han har sagt detta tidigare och då sa han att det är "bad devkits" eller vafan det nu var men han menade att 360 är väldigt lätt att programmera och ps3 är precis som när ps2 kom mycket svår att uttnyttja till fullo och som de vill.

Han kanske borde kolla på sitt eget utvecklingskit till Source. Jag slitar fan håret ur hårbottnen varje gång jag ska exportera något till Source. Om någon vet hur man gör ett bra utvecklingskit så är det Epic med Unreal Engine 3. Där snackar vi lättillgänglig och flexibel.

Medlem
Skrivet av W2k:

(För övrigt är Vista snorcoolt, testa det om du inte tror mig)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av MFC:

uh.. så man köper PS3 för att den SER snyggare ut?

klart...det är en del av inredningen...men jag sa det som en plus grej


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...wii ska jag inte nämna för det är bara en sorts uppdatering av gamecube med nya kontroller...ps3 har oxo sensorer på sina kontroller...vad har x360 o wii som inte ps3 har?!....du betalar dubbelt men du får dubbelt;)

kolla bara på designen av ps3, själva utseendet är bara för bra:)
ingen sony fanboy men jag tror ps3 kommer va den första konsollen jag kommer att tycka vara värd pengarna!

Håller och håller. Den lär väl hålla lika länge som alla andra, sådär ungefär 5 år. Sen är det ytterligare en ny generation. Hårdvaran blir ju gammal ganska snart ändå, vilket gäller alla konsoler.

Vad du ylar verkar ju vara mer eller mindre: "Konsolen med bättre grafik håller längre". Så många gånger har du hört det och du kommer få höra det igen. Det handlar inte alltid om grafiken. Man kanske kan pitcha in här att PSP förlorade ganska hårt mot Nintendo DS. PSP hade sjyst grafik för bärbart, medan DS var innovativt och hade engagerande spel. Man kan ju fråga sig vad som är bäst här.

Vad gäller kontrollen till PS3 så är det ju lite lustigt. De lyckades klämma in tekniken som Nintendo har i sin... men istället försvann vibrationen. Lustigt då Wii:s kontroll fick med både och men inte Sony.

Jag har alltid varit en stor Sonyfanboy. Jag älskar min PS2:a som har en himla massa roliga spel. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte är speciellt glad över Sonys frammarsch med ignorans och arrogans. Det är djävligt dålig stil. PS3 i all ära, men Sony borde brännas på bål.

jag håller inte med om när du säger att grafiken inte är allt:S....var lite realistiska...har man starkare hårdvara som ger bättre grafik så får du en bättre kvalité alltså snabbare spel och längre liv på hårdvaran!...ska man jämföra x360 med ps3 så får du kanske ca 30-40% bättre kvalité på bilden än x360...så xbox får komma med en nyare konsol före PS alltså är det en sorts vinst för oss konsumenter som har sparat tid o pengar...ska inte komma för djupt i denna konversationen men jag tycker att folk yrar mer om spelkänsla vilket inte finns om inte bra grafik finns...har man bra grafik så har man spelkänsla...för det är upp till utveklaren hur den ska skapa den spelkänslan o då har utvecklaren en bra hårdvara att satsa på vilket PS3 har...

Think before u react;)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Layne:
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...

Varför skulle en utvecklare bli sur på en konsolltillverkare för att dom gör "världens bästa" konsoll? Skumt resonemang

Ironi;)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av eCore:

aftonbladet.se varning på fz nyheter ala Google Eearth ANDVÄNDS FÖR TERROR ATTACKER.

Vad har du stoppat i dig?

Medlem
Skrivet av Krayze:

jag håller inte med om när du säger att grafiken inte är allt:S....var lite realistiska...har man starkare hårdvara som ger bättre grafik så får du en bättre kvalité alltså snabbare spel och längre liv på hårdvaran!...ska man jämföra x360 med ps3 så får du kanske ca 30-40% bättre kvalité på bilden än x360...så xbox får komma med en nyare konsol före PS alltså är det en sorts vinst för oss konsumenter som har sparat tid o pengar...ska inte komma för djupt i denna konversationen men jag tycker att folk yrar mer om spelkänsla vilket inte finns om inte bra grafik finns...har man bra grafik så har man spelkänsla...för det är upp till utveklaren hur den ska skapa den spelkänslan o då har utvecklaren en bra hårdvara att satsa på vilket PS3 har...

Think before u react;)

Jag förstår att du har ett namn att leva upp till, men detta var nog det dummaste jag läst på mycket länge. Du påstår dig tycka att grafik är allt. Då lär ju ett PS3 köp inte vara ett problem för dig, eftersom du kan spara in massor av pengar på att "spela" techdemos istället för spel. När du tröttnat på det kan du ju alltid "spela" några rundor 3Dmark.
Det skulle vara intressant att veta hur du kommit fram till "30-40% bättre kvalité på bilden". Är det upplösning på bilden då? Eller Kanske antalet polygoner per bild? Möjligtvis har du även räknat på hur bra skärmade kablarna är mellan konsollen och TV'n och hur det påverkar bildkvaliteten? Även om man skulle kunna hitta något relevant sätt att jämföra bildkvalité på en procentskala, så är de tekniska förutsättningarna bara en liten del av den helhet som ligger till grund för ett spels grafik.
Att hävda att spelkänsla inte kan existera utan bra grafik är bara absurt. Enligt det resonemanget skulle ett spel som Tetris med sin rudimentära grafik aldrig kunnat bli populärt.
Jag tänkte efter innan jag reagerade, nu är det din tur.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...wii ska jag inte nämna för det är bara en sorts uppdatering av gamecube med nya kontroller...ps3 har oxo sensorer på sina kontroller...vad har x360 o wii som inte ps3 har?!....du betalar dubbelt men du får dubbelt;)

kolla bara på designen av ps3, själva utseendet är bara för bra:)
ingen sony fanboy men jag tror ps3 kommer va den första konsollen jag kommer att tycka vara värd pengarna!

Håller och håller. Den lär väl hålla lika länge som alla andra, sådär ungefär 5 år. Sen är det ytterligare en ny generation. Hårdvaran blir ju gammal ganska snart ändå, vilket gäller alla konsoler.

Vad du ylar verkar ju vara mer eller mindre: "Konsolen med bättre grafik håller längre". Så många gånger har du hört det och du kommer få höra det igen. Det handlar inte alltid om grafiken. Man kanske kan pitcha in här att PSP förlorade ganska hårt mot Nintendo DS. PSP hade sjyst grafik för bärbart, medan DS var innovativt och hade engagerande spel. Man kan ju fråga sig vad som är bäst här.

Vad gäller kontrollen till PS3 så är det ju lite lustigt. De lyckades klämma in tekniken som Nintendo har i sin... men istället försvann vibrationen. Lustigt då Wii:s kontroll fick med både och men inte Sony.

Jag har alltid varit en stor Sonyfanboy. Jag älskar min PS2:a som har en himla massa roliga spel. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte är speciellt glad över Sonys frammarsch med ignorans och arrogans. Det är djävligt dålig stil. PS3 i all ära, men Sony borde brännas på bål.

jag håller inte med om när du säger att grafiken inte är allt:S....var lite realistiska...har man starkare hårdvara som ger bättre grafik så får du en bättre kvalité alltså snabbare spel och längre liv på hårdvaran!...ska man jämföra x360 med ps3 så får du kanske ca 30-40% bättre kvalité på bilden än x360...så xbox får komma med en nyare konsol före PS alltså är det en sorts vinst för oss konsumenter som har sparat tid o pengar...ska inte komma för djupt i denna konversationen men jag tycker att folk yrar mer om spelkänsla vilket inte finns om inte bra grafik finns...har man bra grafik så har man spelkänsla...för det är upp till utveklaren hur den ska skapa den spelkänslan o då har utvecklaren en bra hårdvara att satsa på vilket PS3 har...

Think before u react;)

Well enjoy your 599 US DOLLARZ-konsol medan jag njuter av BRA spel så länge. Adjö.

Medlem

Bra fråga! ;o Tror han försöker säga att PS3 är bättre än allt och avsäga sig titeln fanboy... ;p

Skrivet av peak_performance:

Vad pratar Krayze om, egentligen?

Han är väl Krayze helt enkelt.

KoP
Medlem
Skrivet av Wortex:

Jag tror definitivt att x360ns DVD är det första som kommer knaka .. Hideo Kojima har som första utvecklare annonserat att MGS4 inte får plats på en vanlig 25gb Blu ray disc, och kommer därför lanseras på en 50gb istället ... Skulle kanske kunna göra en version till x360n, 10 skivors discbox?

Det roligaste blir att se om dom har rätt eller fel, jag har svårt att tro att en console som får Devil May Cry, Final Fantasy, Metal Gear Solid, Heavenly Sword, Motor Storm, Gran Turismo, Tekken, Virtua Fighter och Lair som exclusives inte ska lyckas sälja bättre än X360, och om det gör det, så skulle jag inte säga att det är en dålig console och ett totalt misslyckande ...

Jag väntar spänt

dom får väl lära sig att optimera kod och ta bort alla förenderade sekvenser och låta sekvenserna spelas upp med spelmotorn istället för att låta massa filmsekvenser i högupplösning göra slut på utrymmet på skivan..

KoP
Medlem
Skrivet av MaXMC:

Det är väldigt olika sätt att programmera till 360 och PS3, dock något mer lika än Xbox och PS2 eftersom 360:n nu kör på PPC processor.

Problemet med PS3 är att programmerare idag är inte vana att använda flera processorer. Hade Amiga blivit större än PC på spel hade det inte varit några problem alls då den också hade separata CPU's för grafik/ljud/system.

Att Sony inte fixat ett "bra" devkit ännu jättedåligt men de som gjort bra/snygga spel till PS2 verkar inte ha så svårt att gå över.
Gabe snackar mycket men levererar inte, de har fortfarande inte fixat ljud-hack-buggen i half-life 2.

Att 360 är stabil är ju också ett skämt, min polare köpte RB6:Vegas och det går inte att spela längre än 10-15 minuter innan det hänger sig, trots patcher. PD:Zero hänger sig också ibland. Jag trodde man köpte konsol för att slippa patcha och att spel hänger sig...

Right on.. Paula var/är ett sexigt chip..

KoP
Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Wingu:
Skrivet av Krayze:

jag tror att folk som gabe är väldigt arga på sony pga att sony har faktiskt en bättre konsol som kommer hålla dubbelt så mycket än x360...wii ska jag inte nämna för det är bara en sorts uppdatering av gamecube med nya kontroller...ps3 har oxo sensorer på sina kontroller...vad har x360 o wii som inte ps3 har?!....du betalar dubbelt men du får dubbelt;)

kolla bara på designen av ps3, själva utseendet är bara för bra:)
ingen sony fanboy men jag tror ps3 kommer va den första konsollen jag kommer att tycka vara värd pengarna!

Håller och håller. Den lär väl hålla lika länge som alla andra, sådär ungefär 5 år. Sen är det ytterligare en ny generation. Hårdvaran blir ju gammal ganska snart ändå, vilket gäller alla konsoler.

Vad du ylar verkar ju vara mer eller mindre: "Konsolen med bättre grafik håller längre". Så många gånger har du hört det och du kommer få höra det igen. Det handlar inte alltid om grafiken. Man kanske kan pitcha in här att PSP förlorade ganska hårt mot Nintendo DS. PSP hade sjyst grafik för bärbart, medan DS var innovativt och hade engagerande spel. Man kan ju fråga sig vad som är bäst här.

Vad gäller kontrollen till PS3 så är det ju lite lustigt. De lyckades klämma in tekniken som Nintendo har i sin... men istället försvann vibrationen. Lustigt då Wii:s kontroll fick med både och men inte Sony.

Jag har alltid varit en stor Sonyfanboy. Jag älskar min PS2:a som har en himla massa roliga spel. Tyvärr måste jag erkänna att jag inte är speciellt glad över Sonys frammarsch med ignorans och arrogans. Det är djävligt dålig stil. PS3 i all ära, men Sony borde brännas på bål.

jag håller inte med om när du säger att grafiken inte är allt:S....var lite realistiska...har man starkare hårdvara som ger bättre grafik så får du en bättre kvalité alltså snabbare spel och längre liv på hårdvaran!...ska man jämföra x360 med ps3 så får du kanske ca 30-40% bättre kvalité på bilden än x360...så xbox får komma med en nyare konsol före PS alltså är det en sorts vinst för oss konsumenter som har sparat tid o pengar...ska inte komma för djupt i denna konversationen men jag tycker att folk yrar mer om spelkänsla vilket inte finns om inte bra grafik finns...har man bra grafik så har man spelkänsla...för det är upp till utveklaren hur den ska skapa den spelkänslan o då har utvecklaren en bra hårdvara att satsa på vilket PS3 har...

Think before u react;)

Så du menar att när man spelade ett spel förr i tiden (Atari 2600, C64, Spectum) så led man, pga att inget spel hade någon spelkänslan pga att grafiken med dagens mått ser ut som "skit"? Och vad menar du med "har man bra grafik har man bra spelkänsla"? Kan jag inte direkt hålla med om.. får mig att tänka på ett spel till Amigan som heter 'Rise of the robots'.. hypades som i helvete pga av sin snyyygga grafik.. ååh gud vad bra spelet skulle vara när d kom pga sin läckra grafik.. men sen sågades skiten vid fotknölarna just därför att spelet led av en total avsaknad av spelkänsla.

Medlem

personligen tycker jag att Gabe är "a total disaster", med tanke på han krops vikt så skulle jag vara som han försöka röra på benen istället för käften.

vad gälland Wii vs. PS3 vs XB360
Wii:
+upphotad Game Cube med ny kontroll som kommer vara skitkul att köra olika spel på fyllan med polare.
- förlite minne i maskinen
- spelen likanr GC för mycket (next gen my ass)

XB360: har vissa bra spel (Gears of war), har möjlighet att vissa next gen grafik.
+ använder ett Direct X baserad API vilket gör det möjligt för en utväcklare som är van vid PC att lätt portera tidigare skapelser (up yours Gabe)
-hd-dvd är extra tillbehör som inte kommer att användas till spel.
-minnes hanteringen ska tydligen vara dålig (firmware på det)

PS3: +Blue-ray från start.
+ MÅNGA bra titlar
- avancerat API system som kommer ta lite tid att utnyttja.
- sen release
- ingen vibration på SixAxis.

personligen kommer jag att köpa PS3 av 3 anledningar
1. Wii är en "barn" konsol eg. majoriteten av titlarna är för barn runt 12. Jag hatar äkliga små apor (även kallad barn av sveriges befolkning)
2. Xbox360 har 2-3 spel och jag känner att jag vill testa + att jag måste köpa till HD-DVD spelaren.
3. Tekken 6 och Blue-ray.

Medlem
Skrivet av Haghala:

personligen tycker jag att Gabe är "a total disaster", med tanke på han krops vikt så skulle jag vara som han försöka röra på benen istället för käften.

Oj, det var ju konstruktiv kritik. Men jag antar väl att det finns folk för allt...

123
Skriv svar