Midway arbetar på nya fps-spel

Robot
Medlem
Midway arbetar på nya fps-spel

Men varför göra ett WW2 spel då det finns på tok för många av dem. Kanske våga på nutida händelser alt titta på kalla kriget och göra någon spin off på det? Hur svårt kan det vara att komma med ett annat tema än ww2 till ett FPS spel....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Men varför göra ett WW2 spel då det finns på tok för många av dem. Kanske våga på nutida händelser alt titta på kalla kriget och göra någon spin off på det? Hur svårt kan det vara att komma med ett annat tema än ww2 till ett FPS spel....

Tror det kan sumeras i en mening:
WW2 spel säljer bättre än de flesta andra FPS.

Det är ju så att de vill tjäna pengar, så det är väl ganska självklart att de gör det folk uppenbarligen vill ha? Skulle ingen köpa WW2 spel så skulle ingen göra dem heller..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av redmac:

Men varför göra ett WW2 spel då det finns på tok för många av dem. Kanske våga på nutida händelser alt titta på kalla kriget och göra någon spin off på det? Hur svårt kan det vara att komma med ett annat tema än ww2 till ett FPS spel....

Tror det kan sumeras i en mening:
WW2 spel säljer bättre än de flesta andra FPS.

Det är ju så att de vill tjäna pengar, så det är väl ganska självklart att de gör det folk uppenbarligen vill ha? Skulle ingen köpa WW2 spel så skulle ingen göra dem heller..

snarare är det så att det nästan uteslutet bara finns ww2 spel och därav säljs det för att folk vill köpa spel. Det är som jag fått lära mig i handeln, att oavsett vad man har i hyllorna så säljs det, då folk har behov att konsumera.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag föredrar utan tvekan ww2 spel. Tror det är som med WoW..folk klagar på att andra köper det och kallar det skit - endå finns det 8 miljoner spelare


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det går att göra bra alternativa världar, men inte så ofta det går hem av någon anledning. Själv gillar jag spelet Ironstorm som utspelar sig under första världskriget som hållit på till 1965.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det tråkiga med ww2 spel är att alla utspelar sig i Normandie, Stalingrad eller lite i öknen. Thats it.... Varför inte Blitzen i Polen eller frankrike, finska vinterkriget eller Filippinerna. Men neeeeej det måste ju vara i Normandie för det var ju där "allt" hände. Missförstå mig inte jag är en riktig ww2 buff men att de alltid kör på samma slagfält tråkar ut mig som bara den. Det hände så mycket annat i detta krig som de kan välja....

Medlem

Rullstol det var ju där amerikanerna var hjältar och fixade biffen vettu. Och ja det börjar bli lite utjatat med WW2, speciellt i normandie, även om de är det jag föredrar att spela när jag spelar just för att amerikanerna och tyskarna där har ganska liknande beväpning till sitt infanteri, och spel blir liksom balanserade av sig själva när de är hyffsat realistiska. Och Thompson är bara ett sånt trevligt vapen, samt Kar98 eller vad tyskarnas standard gevär nu heter. Men ser inte vad som kan tillföras single eller multiplayer med mer "mjölkande" av WW2 FPS. Det enda jag saknar är ett Red Orchestra fast med både öst och väst fronten.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar