Playstation 3 släpps den 23 mars?

Robot
Playstation 3 släpps den 23 mars?
Medlem
Playstation 3 släpps den 23 mars?

Ska bli intressant och se vad priset landar på. Jag fick veta av Nordisk film som tittade förbi på jobbet att den ska hamna på 6400:-. Ska bli intressant och se om det stämmer.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hur många kommer att hamna här då?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Hur många kommer att hamna här då?

Troligtvis alldeles för några.

Inaktiv

Blir nog, tyvärr, stor brist på antal konsoler.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Jag SKA ha en!

Medlem

Som att det kommer hända


signatur

Submission is for the weak

Medlem

lol samma datum som min födelsedag trist att man inte får nån i present då

Inaktiv

Kommer aldrig att hända.

Medlem

Får bli en PS3 till Final Fantasy XIII och Metal Gear Solid 4. Annars ser jag ingen anledning till att skaffa en PS3. Blu-ray? Vill jag kolla på film i högdefinition så laddar jag ner det.

Medlem

Äh, alldeles för mycket pengar för en konsoll!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Äh, alldeles för mycket pengar för en konsoll!

..men alldeles lagom för en blu-ray spelare, spelkonsol och mediacenter.

Medlem

Det är inte bara en konsol....det är en PC oxo...visst ska man inrikta sig mot konsoler men tro mig den är värd vartenda krona.
Den har allt som x360 har i tillbehör och mycket mer...x360 har inte äns HDMI eller en HD spelare som följer med....visst det kostar 3000kr extra men bara tillbehören du köper till x360 kostar ca 2500kr...PS3 har gratis online tjänst, bluray spelare, starkare hårdvara, operativ system+Mediacenter 2 trådlösa och uppladningsbara kontroller som har sensorer och helt enkelt bättre kvalité på helheten...

jag ska iaf köpa mig en så fort som möjligt, har redan förbokat en:)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Det är inte bara en konsol....det är en PC oxo...visst ska man inrikta sig mot konsoler men tro mig den är värd vartenda krona.
Den har allt som x360 har i tillbehör och mycket mer...x360 har inte äns HDMI eller en HD spelare som följer med....visst det kostar 3000kr extra men bara tillbehören du köper till x360 kostar ca 2500kr...PS3 har gratis online tjänst, bluray spelare, starkare hårdvara, operativ system+Mediacenter 2 trådlösa och uppladningsbara kontroller som har sensorer och helt enkelt bättre kvalité på helheten...

Fint, fint.. Spelen då?

Inaktiv

Precis som ovanstående talare säger, PS3 är mycket mer än en spelkonsol och ser man helheten är den extremt mycket värd, långt över 5000 eller 6000 spänn.

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av Krayze:

Det är inte bara en konsol....det är en PC oxo...visst ska man inrikta sig mot konsoler men tro mig den är värd vartenda krona.
Den har allt som x360 har i tillbehör och mycket mer...x360 har inte äns HDMI eller en HD spelare som följer med....visst det kostar 3000kr extra men bara tillbehören du köper till x360 kostar ca 2500kr...PS3 har gratis online tjänst, bluray spelare, starkare hårdvara, operativ system+Mediacenter 2 trådlösa och uppladningsbara kontroller som har sensorer och helt enkelt bättre kvalité på helheten...

Fint, fint.. Spelen då?

joo spelen är ju också viktiga...men det beror på ifall du gillade ps2 spelen...då kommer du säkert gilla ps3 spelen om inte mer...för sony köper mer rättigheter för att förstärka sin sits ännu mer...

annars får du köpa alla konsoler för att få alla spel;)


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Det enda som jag kan se är positivt med PS3 är att den _verkar_ vara mer öppen för hemma kodare, detta är ju dock inget som sony är direkt kända för att tillåta. Se t.ex. PSP så vem vet vad som kommer att hända med detta. Samt möjligen en bättre mediacenter funktion som jag måste säga är rätt dålig på Xboxen, vem faen vill sitta och spela upp wmv. (vet att tversity finns men det är ju knappast en optimal lösning, dessutom vägrar det funka med kompisens box). Iofs kan man göra allt som PS3 kan i mediacenter väg men en ganska billig dator och tv-ut, så knappast revolutionerande på något sätt. Och att den verkar vara mycket tystare än vad xboxen är.

Men kontrollen till Playstation är inte särskilt bra enligt mig, har inte tyckt om den sen PS1, passar inte mina händer bara. Priset är mycket diskutabelt, precis som Sonys uppträdande och på tvingandet av en mycket tidig version av Bluray spelare. Online tjänsten är gratis visst, men för tillfället mycket bristfällig jämnfört med microsofts motsvarighet enligt rescensioner och dylikt som jag läst. Visst den har precis startats och kommer förmodligen bli bättre med tiden...

Och det här med HDMI, kanska överdrivet för tillfället och inget som behövs igentligen, visst är det smidigt med ljud och bild i samma kabel men kvaliteten kommer du knappast märka av om du nu inte har en tv modell större för en sisådär 50 000 eller mer. Dessutom ingår ingensomhelst HD kapabel kabel till playstation utan detta måste man köpa till extra, fast deras snack om att PS3 är den enda riktiga HD konsollen etc. med boxen skickas det iallafall med en komponent kabel, visst knappast den bästa kabeln som finns men en som passar de flesta HD-tv's.

Ingår det 2 kontroller till playstation är det klart en bonus, men faktumet att dem har inbyggda ej utbytbara batterier är både bra och dåligt. Bra att man slipper köpa till extra batterier för att ens kunna spela som man måste med xbox (man får ju inte ens en sladd de till trådlösa xbox kontrollerna vilket jag tycker är riktigt dåligt). Men det är ju också dåligt då batterier slits och kan gå sönder, vilket tvingar dig att köpa en ny kontroll i princip.

Bättre kvalité, vad har du fått det ifrån? Vad är det som är bättre kvalitet? Bättre plast i chassit eller?

Hursomhelst så har båda konsollerna sina för och nackdelar, ingen är ingentligen särskilt mycket sämre, men ingen är ej heller speciellt mycket bättre en den andra. Det som avgör är spelen, och möjligen mediacenter funktionerna, som på pappret verkar bättre på Playstation, om man tycker det är viktigt.

Själv tror jag nog mer på Xboxen för tillfället även om det låter rätt mycket när dvd-spelaren spinner loss, dock inget man märker så fort man har ljud på. Då jag gillar de spel jag provat hittils på kompisens xbox, och har inte sett särskilt mycket interesant på PS3 hittils, då jag är ganska allergisk mot spel som är väldigt typiskt japanska/asiatiska.

Bottomline, ja en sann gamer köper alla 3 konsollerna plus en dator för att kunna spela alla spel som släpps och håller sig borta från allt vad denna pest kallad fanboi'ism innerbär. Tyvär verkar det inte vara särskilt många som klarar av detta och måste skrika lite om att deras pappa... erm konsoll, är störst bäst och vackrast.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Hur många kommer att hamna här då?

Tydligen har Sony koll på hur många förbokningar alla affärer har och skickar ut flest enheter till de med flest förbokningar. Och eftersom den inte säljer slut i USA borde de kunna skeppa extra till Europa.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Svartsmurfen:

Hur många kommer att hamna här då?

Tydligen har Sony koll på hur många förbokningar alla affärer har och skickar ut flest enheter till de med flest förbokningar. Och eftersom den inte säljer slut i USA borde de kunna skeppa extra till Europa.

Det var ju intressant då det inte är Sony Sverige som har hand om ansvaret för ps3:orna i Sverige.

1
Skriv svar