Större, snyggare, snabbare - FZ:s nya filarkiv!

Antikvitet

Jag har själv tankat i 10mb/s från vårt filarkiv (fyra samtidiga nedladdningar) så det är nog fel på din lina igloo-. Den enda spärr vi har är på 500 kb/s för de som inte är inloggade.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Bra jobbat! Nu är det bara bildarkivet kvar då

Medlem

Tycker inte om den, nu är det mycket svårare o hitta saker. Vad om jag inte vet i vilken genre ska ett spel vara eller om ett spel är en mix av två olika genre?

Den är kanske snyggare men jag vill ha funktionalitet framför allt

Medlem

Nice integration av spelinfon ni gjorde, mkt bättre. Bra gjort!


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet
Skrivet av Rolle:

Tycker inte om den, nu är det mycket svårare o hitta saker. Vad om jag inte vet i vilken genre ska ett spel vara eller om ett spel är en mix av två olika genre?

Den är kanske snyggare men jag vill ha funktionalitet framför allt

Vi kommer under de närmaste dagarna ordna så man i ditt fall kan gå via speldatabasen - vilket egentligen är den mest logiska väg att gå. Först väljer du spel, sen väljer du vad du vill ha.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jävlars så fint! MVG helt klart!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Najsigt!
Tankar just nu BF2 patch i >10 Mbit! :heart:

Medlem

Nice


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

finfin va den...
men där finns väl lite filer som har hamnet lite fel...
Kolla in filmerna i WoW TBC, borde inte några av dem ligga under vanliga WoW, tex?

Inaktiv

Bästa interface't sen SOTS uppdaterade Fleet view!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Ser riktigt bra ut

nj
Medlem
Skrivet av Lurid:

Man kommer då inte missa knappen iaf. =P

Lyckades faktiskt med den bedriften...

Riktigt trevligt filarkiv iaf, rejäl uppgradering från det gamla systemet som hängt med "ett tag".

Medlem
Skrivet av nj:
Skrivet av Lurid:

Man kommer då inte missa knappen iaf. =P

Lyckades faktiskt med den bedriften...

Jo jag också Den sitter nog för långt till höger. Men man kan ju klicka på filnamnet också, fast det tänkte jag inte på. Letade mest efter något som sa "ladda ner", eller "download", eller liknande.

Medlem

Bra! Lätt att FZ är bäst i detta område.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

snyggt, skulle dock hellre se en lite mindre text. Blir en massa scrollande.

Instämmer.

Tycker att det gamla var smidigare om man visste vad man var ute efter. Nu blir det som sagt en del scrollande och jag som är retomarodör måste säga att det ser rätt bloatat ut.

Btw, på vilket sätt är det snabbare? Har ni skaffat ny box eller mer bandbredd? Tar ju länge tid att hitta det man vill ha.

Medlem

Tycker ni ska ha kvar de gammla kategorierna istället. Det där blir bara rörigt..

Antikvitet
Skrivet av smorgar:

Btw, på vilket sätt är det snabbare? Har ni skaffat ny box eller mer bandbredd? Tar ju länge tid att hitta det man vill ha.

Genom att vi nu kan speedcappa de som inte är inloggade kan vi premiera er medlemmar och ge er större del av bandbredden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Shock:

Genom att vi nu kan speedcappa de som inte är inloggade kan vi premiera er medlemmar och ge er större del av bandbredden.

... och det tackar vi för

Inaktiv

Jag antar att det bara är jag (har inte läst alla poster) som inte alls gillade den nya layouten och dess funktioner.

Exempel:

1. Många länkar fungerar inte som dom ska via äldre nyheter, man hamnar bara i början av filarkivet.

2. Många spel kan vara svåra att gissa sig till vilken exakt kategori dom tillhör. Det "gamla" systemet var enklare då det var sorterat via bokstavsordning.

3. Det är numera en satans massa klickande (se punkt 1, te.x).

Men, eftersom majoriteten gillar upplägget är det bara att gilla läget. En stor eloge ska tillägnas personen/personerna som gjort det nya filarkivet...det är ändå imponerande på många sätt.

Medlem

Ja, det måste nog även jag klaga på, det antal klickningar som krävs. Download.com har det fint upplagt, med en one-click-download-funktion. Kanske hämta lite inspiration därifrån?

Medlem

Stora stygga download-knappen
Me likes!

Att ni begränsat till icke-medlemmar är också bra, dom får ändå fullt tillräckligt.

Verkar förresten funka också

BRA JOBBAT!

W2k
Medlem
Skrivet av Segas:

1. Många länkar fungerar inte som dom ska via äldre nyheter, man hamnar bara i början av filarkivet.

Detta är tyvärr oundvikligt då man byter från ett gammalt system till ett nytt då ingen ville sitta och (manuellt) mappa om gamla URL:er till nya. Nya nyheter kommer naturligtvis att länka rätt, så med tiden försvinner problenet.

Skrivet av Segas:

2. Många spel kan vara svåra att gissa sig till vilken exakt kategori dom tillhör. Det "gamla" systemet var enklare då det var sorterat via bokstavsordning.

Därför har vi en ny sökfunktion helt utan bloat - välj spel i listan och klicka på Filtrera. Vips, alla filer för spelet.

Skrivet av Segas:

3. Det är numera en satans massa klickande (se punkt 1, te.x).

Jag räknar till 6 klick från FZ:s förstasida till att en nedladdning startar (när man går via söksidan). Inte så farligt, jämfört med många andra nedladdningssajter. Om man går via en nyhet blir det bara tre klick.

Skrivet av Segas:

En stor eloge ska tillägnas personen/personerna som gjort det nya filarkivet...det är ändå imponerande på många sätt.

Man tackar :heart:


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

JISSES VILKEN FART DET BLEV )
Tankningen toppade med 3700 kBs och då var de ändå ända bortifrån stöckholm (lr vart ni nu är:]

Tackar fz!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar