Film från Lord of the Rings Online

Medlem
Film från Lord of the Rings Online

Jag spelar betat och det är rätt skoj faktiskt
Servrarna har dock problem hela tiden.

Inaktiv

Verkar ganska najs, ska kanske ta och testa betan, om det fortfarande går vill säga:)

Bt
Medlem

Betan var bara igår. Kom aldrig in för serversen strulade för mycket. Hoppas det blir fler betor.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

Var nämns Duilond i böckerna?

Det känns kasst om Turbine känner att de måste hitta på ställen när "Middle Earth" är så rikt på coola platser.

Medlem

Blir mer och mer sugen på detta spel. Kanske dags att lämna Azeroth till förmån för Middle Earth...

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Var nämns Duilond i böckerna?

Det känns kasst om Turbine känner att de måste hitta på ställen när "Middle Earth" är så rikt på coola platser.

Frågan är väl mer om vanliga Middle Earth är "stort nog" för att kunna utgöra ett intressant, varierande och långvarit MMO. Baserat på filmerna så tycker jag inte det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nej, man kan inte basera det på filmerna, men det i filmerna är ju egentligen bara bråkdelen av bråkdel av material som Tolkien och Tolkien jr. publicerat.

Medlem

Kikade nyss på filmen.
Tyckte den var tråkig och innehållslös.
Lite natur i 5sec?

Hoppades på att få ett bra första intryck och se lite Mer än natur och städer =P

Aja, lär komma fler filmer.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Hur funkar striderna i spelet? Vad finns det för olika klasser etc?

Medlem
Skrivet av Spectral:

Hur funkar striderna i spelet? Vad finns det för olika klasser etc?

http://www.lotro-europe.com/

striderna är typ som i wow, å de flesta andra mmorpg's

Medlem

Ganska snarlikt wow faktiskt för mig själv tycker jag inte det är en nackdel och pvp kommer vara när man vill dvs du blir inte gankad när du quester om du nu inte är i ett sådant område om jag förstått rätt.

Har lite andra ideer men inget innovativt så gillar man inte det så bör man hitta nått annat lir..

motorn gjorde man ju d&d online med så det bådar ju för lite finare grafik så att säga..

Resten se länken ovan


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Lotr online har ingen riktigt pvp alls så vitt jag förstår, alla är på den goda sidan.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

jo, det är lite synd.. hade hellre lirat på den onda sidan, men kanske finns för lite material där eller nått..

Medlem

De planerar släppa det nu till våren 2007, men visar inte mer än lite miljö från Ett område? :S Fegt visat eller övermodigt datum?

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Lotr online har ingen riktigt pvp alls så vitt jag förstår, alla är på den goda sidan.

skönt det kanske, slipper man alla snorungar som springer runt o tro dom e "tuffa o hemska" uds


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Grafiken är verkligen hemsk, mkt sämre artwork än te.x WoW, animationerna och karaktärerna (förstår varför dom inte visade några i denna video) är fruktansvärt fula.

Jag är ingen grafikbög egentligen, men ett spel som ska göra Middle Earth och böckerna ens 1% rättvisa _behöver_ ha riktigt mäktig och tjusig grafik imo. Tolkiens beskrivningar av miljön är ju framförallt det som är det fantastiskt med böckerna imo.

Träden ser ut som sprites, gräs representeras av texturer på marken, så såg spel ut som släpptes för 6+ år sen liksom :/


signatur
Medlem

personligen tycker jag grafiken e 10* snyggare än wow


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av MKultra:

Grafiken är verkligen hemsk, mkt sämre artwork än te.x WoW, animationerna och karaktärerna (förstår varför dom inte visade några i denna video) är fruktansvärt fula.

Jag är ingen grafikbög egentligen, men ett spel som ska göra Middle Earth och böckerna ens 1% rättvisa _behöver_ ha riktigt mäktig och tjusig grafik imo. Tolkiens beskrivningar av miljön är ju framförallt det som är det fantastiskt med böckerna imo.

Träden ser ut som sprites, gräs representeras av texturer på marken, så såg spel ut som släpptes för 6+ år sen liksom :/

Den där videon är inte rättvis alls mot spelet ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

grafiken är brutalt mkt bättre än wow's 20polygoner&lågupplöstatexturer-saker

Medlem

De sista 3 bilderna var rätt hyffsade. Frågan är om grafiken bantats ned eftersom det inte ser i närheten av så bra ut som dessa 3 bilder i de två filmerna jag sett.

Kolla bara in marken på denna video, helt odetaljerad med enbart texturer och ingen växtlighet vad jag kunde se. Varför vill man visa upp spelet fulare än vad det är?

Katana: grafik är så mycket mer än polygoner.. jag har gärna grafik med färre polygoner men top-class artwork som i WoW.. detta spel ser dock inte ut att ha vare sig fler polys eller på något sätt bättre eller mer högupplösta texturer.

Animationerna i WoW är i särklass dessutom, nått jag tycker är viktigt i spel.. Gillar sago-bok looken man fått till så bra i WoW, hade nog passat riktigt bra i ett spel med LoTR-tema.

Edit: stavar som en kråka idag..


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Katana: grafik är så mycket mer än polygoner.. jag har gärna grafik med färre polygoner men top-class artwork som i WoW.. detta spel ser dock inte ut att ha vare sig fler polys eller på något sätt bättre eller mer högupplösta texturer.

är det inte polygonerna eller texturerna som gör det så har de väl bättre "top-class artwork" än wow helt enkelt

Medlem
Skrivet av Katana:

är det inte polygonerna eller texturerna som gör det så har de väl bättre "top-class artwork" än wow helt enkelt

Låt mig gissa att du aldrig studerat konst eller är speciellt intresserad av teckning/målning osv?

Men självklart får du tycka det är snyggare. WoW har dock en personlig stil, det går inte att komma ifrån, och det har inte LoTRO. Är väl te.x heller ingen slump att man väljer att inte visa några karaktärer på någon av bilderna och inte heller gärna i sina filmer.. har iofs sett en video där man visar dom, inte någon rolig upplevelse att se direkt.


signatur
Medlem

inte intresserad av teckning/målning, men jag är grafikbög om jag kan utrycka det s´å

visst har wow en personlig stil, men tycker ändå, personligen, att wow är för odetaljerat

tycker inte det finns så mycket känsla i wow.. musiken gör sitt, men grafiken tycker jag känns mest.. kal..

i lotro är det däremot riktigt mysig stämning, mkt tack vare grafiken fyllig grafik

Medlem

Ljuset från eldar och sådant såg riktigt mysigt ut!

1
Skriv svar