Robot
Infernal

"Även vackra fåglar skiter". Så fiffigt döptes en gång i tiden en samlingsskiva med svensk punk. Om vi blickar bortom den kulturgärningen och istället applicerar uttrycket på vår omgivning ser vi snart att det är väldigt användbart - få saker är utan skönhetsfläckar. Så också änglar, i alla fall i Infernal - en shooter med den fallna ängeln Ryan Lennox i huvudrollen.


Medlem
Förspelat - Infernal

Aldrig hört talats om spelet, men så länge det har Starforce är det inte intressant till PCn.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att leka ängel kan nog bli kul, funkade ju fin fint i Requiem iaf

Jh
Medlem
Skrivet av Ophe:

Att leka ängel kan nog bli kul, funkade ju fin fint i Requiem iaf

Hm.. Requiem.. det var ett tag sedan skojigt spel om minnet inte helt sviker..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Skrivet av redmac:

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..

Personligen är jag trött på att vara på de godas sida, allierade i CoD etc


signatur
Medlem

Aldrig hört talas om detta heller, verkar jäkla coolt av bilderna att dömma iaf


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av redmac:

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..

Ahhh, finns ju spel med alternativa vägar, då du kan spela ond (KOTOR) osv.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Jh:
Skrivet av Ophe:

Att leka ängel kan nog bli kul, funkade ju fin fint i Requiem iaf

Hm.. Requiem.. det var ett tag sedan skojigt spel om minnet inte helt sviker..

Att förvandlia folk till salt och bloodboil i det var extremet roligt.

MFC
Medlem

"kopieringsskyddet Starforce", Asså, creds att ni på FZ rapporterar detta..

Till utvecklarna/utgivarna och de ansvariga av spelet... GFY!

*hata*
*hata*
*hata*

så, det kändes skönt. Tycker man som konsument borde kunna stämma utvecklarna för psykiskt lidande för StarForce. Trodde utvecklarna gått över till andra former av skydd.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv

Jag tar inte heller med tång i sped med Starforce.

Boycott Starforce
http://www.glop.org/starforce/

Medlem
Skrivet av redmac:

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..

Bara när det gäller himmel och helvete? Rädd för en Jesusblixt i baken?


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av redmac:

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..

Bara när det gäller himmel och helvete? Rädd för en Jesusblixt i baken?

haha, jo man vet aldrig. Man ska aldrig reta gudarna nä men känns fel, well thats me.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Antihjälte ftw!

Medlem

Starforce=HEJDÅ!
Dålig grafik endåso.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Någon som kan berätta kortfattat vad starforce gör som är så dåligt? är inte så påläst om det. Tack!

Medlem

Här är senaste info om Starforce:

http://www.glop.org/starforce/

Ubisoft har som sagt droppat SF och andra lär följa ganska omgående. Orsaken till detta stavas Vista. Microsofts nya operativsystem tillåter inte installation av dolda drivrutiner. Spel med SF går alltså inte ens att installera på Windows Vista.
Därför tror jag inte att Infernal kommer att ha SF när det väl släpps i maj.

Medlem
Skrivet av stege99:

[...] Orsaken till detta stavas Vista. Microsofts nya operativsystem tillåter inte installation av dolda drivrutiner. Spel med SF går alltså inte ens att installera på Windows Vista.
Därför tror jag inte att Infernal kommer att ha SF när det väl släpps i maj.

Det går tyvärr att göra. StarForce-drivrutinerna kommer vara signerade, och vill man spela t.ex. Splinter Cell Chaos Theory i Vista i dagsläget är det bara att tanka ner en uppdatering av StarForce.

Pansarknekt
Skrivet av KlosterKatten:

Ahhh, finns ju spel med alternativa vägar, då du kan spela ond (KOTOR) osv.

Jepp och KOTOR2 rockade som attan:) . Älskade vara dark jedi fast jag klarade som båd god och ond. Riktigt härligt var det precis som Deus Ex när det kom. Dessutom härligt att höra att det finns fler än jag som uppskattade Requiem Avenging Angel. Tummen up åt er

Angående starforce så måste jag hålla med om att det ger en bara huvudvärk. Köpte GTR FIA för ett tag sen och slutade spela efter ett tag pga SF. Tur de bara kosta 149:-. Har precis med extrapengar till ett nytt spel och det lär inte bli nåt med SF protection. Tror pengarna går till Bioware och deras Jade Empire som fick 9.9 på ign. Kan ju inte vara annat än naaajs!:)


signatur

Ooooh the drama!

Bah, Jade Empire är kasst. Lägg pengarna på något bättre

Ang. Starforce köpte jag av misstag ett sådant spel för ett tag sedan. Visste inte om det förrän jag installerade och upptäckte något som väckte mina misstankar, minns inte vad det var riktigt. Nåväl, in på Internet var det att gå och bekräfta att Still Life mycket riktigt var listat.

Sedan tankade jag en no-cd-crack, installerade den och drog ner ett program för att avinstallera Starforce snarast. Vem sade att det är oknäckbart?

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Bah, Jade Empire är kasst. Lägg pengarna på något bättre

Argh! Jag kommer att anta att han skämtar.

Pansarknekt
Skrivet av Bazil:
Skrivet av peak_performance:

Bah, Jade Empire är kasst. Lägg pengarna på något bättre

Argh! Jag kommer att anta att han skämtar.

Hehe jepp det kommer jag oxxå anta! Kan dock misstänka att Ign varit lite väl givmilda med betyget. Precis som Super Play var när dom recenserade Zelda Ocarina of Time o gav det full pott. Det spelet var bra men inte såååå bra^^.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av noaxark:
Skrivet av redmac:

Gillar inte upplägget. Att slåss med de onda är inte min grej när det gäller himmel och helvete..

Bara när det gäller himmel och helvete? Rädd för en Jesusblixt i baken?

haha, jo man vet aldrig. Man ska aldrig reta gudarna nä men känns fel, well thats me.

Oroa dig inte..

"If lighting is the anger of the Gods; the Gods are
mostly concerned with trees" Tao Tse

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Sedan tankade jag en no-cd-crack, installerade den och drog ner ett program för att avinstallera Starforce snarast. Vem sade att det är oknäckbart?

Tyvärr har du fått det om bakfoten.
Tills för nån vecka sen så var en version av SF oknäckt, och den hade funnits ute länge...

SF kommer i olika versioner (förmodligen med olika priser också, förstås), som varierar i svårighet att knäcka.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Bazil:
Skrivet av peak_performance:

Bah, Jade Empire är kasst. Lägg pengarna på något bättre

Argh! Jag kommer att anta att han skämtar.

han har så rätt så....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

1
Skriv svar