Final Fantasy XII får lanseringsdatum

Robot
Medlem
Final Fantasy XII får lanseringsdatum

Bättre sent än aldrig, hur länge har man kunna laddat hem en engelsk språkig version nu? Typ 5 månader sen?

Medlem

Kommer EU versionen ha någon slags uppdateringar, förutom nya översättningar?

Medlem

Inte en dag för tidigt. Tycker väl att 1 år från Jap --> EU är lite för lång tid, ett halv år kan man väl gå med på kanske.
Verkar dock ha fått väldans bra recensioner så ett klart köp är det iaf.

Inaktiv

10 av 10 tycker jag var lite väl högt, 8-8,5 skulle jag kunna tänka mig.
Storyn var interessant och så men det nya fighting-systemet, det är skönt i början men man märker sedan att man får dålig överblick över striderna ibland. Taktiken som behövdes i föregångarna för att spöa vissa bossar är i stort sett inexistent vilket gör många av high-level/optional bossarna tråkiga att slåss mot, då man bara gör samma sak hela tiden (de har sjuka mängder HP också) och eftersom de är så stora så får man också dålig överblick över striderna i många fall. När jag ändå pratar om fighting-systemet så måste jag ju uttrycka mig om Gambits, det är praktiskt och skönt men gör striderna ännu mer monotona än de redan är, utan det skulle det förmodligen ta evigheter(läs timmar som i 2h+ beroende på vilken boss) att döda superbossarna dock. Summons har jag inte heller nämnt än, de är nästan totalt värdelösa i boss-fighter, dör på 1-2 slag så där. Mot vanliga fiender funkar de dock relativt bra.
Musiken är helt okej men den blir en aningen irriterande efter ett tag om man springer på en plats länge, vissa låtar är rätt bra dock men de går inte att jämföra med Nobou Uematsus verk, han har gjort intro-themet och sen finns en remix på battle with gilgamesh med i spelet, men det är allt.

Så nu tror jag att jag fått med allt det negativa med spelet. Det låter kanske som att jag hatade det men så är det faktiskt inte, det var faktiskt ett väldigt roande spel i alla fall fram tills det att huvudstoryn tog slut. Definitivt värt att spela igenom men att döda alla superbossar vet jag inte riktigt om det var värt.

Medlem
Medlem

9/10 skulle jag vilja säga, Klar förbättring spelmässigt. Fightingsystemet är bra mycket trevligare även om magi kunde varit lite kraftigare. Friheten är större än i de tidigare spelen vilket också är nice.

Det som sinkar spelet är dock storyn, vissa av karaktärerna känns smått påklistrade och är inte alls lika intressanta som de andra. Licencesystemet ger också lite för mycket LP till en att spendera, man kan använda alla sina karaktärer med alla former av vapen/armor/magi efter en tids spelande..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Bra spel som jag definitivt kommer köpa när det kommer :). Nån som vet om det blir några extra saker i EU-versionen som det var med FFX?

Medlem

Final Fantasy är dött, Bluedragon har ju alla "bra" från FF serien, storyn i X12 är segt och det jag stör mig mest på är att man enbart tjänar på att utveckla dom passiva meleskillsen för att optimera sina karraktärer... d.v.s alla karraktärer blir väldigt lika varnadr,a och det blir mycketm indre omväxlling, hett tips är att spana in Video recenssionen på www.gametrailers.com dom ger en väldigt sann bild av spelet!


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Fan, längtar som FAN efter de här... började hype:a skiten redan vid japan releasen för att år sedan.. o nu e de bara en månad kvar.. woot...

btw, allt jag hört om EU versionen är att dom ska lägga till 16:9 support, vilket gör mig mycket glad.. både TVn och projjen är ju i de formatet så då slippar man gubbar som har fel proportioner, som de blivit när man lirat dom gamla FF liren

Inaktiv

Den amerikanska versionen jag spelade hade 16:9 support.

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Final Fantasy är dött, Bluedragon har ju alla "bra" från FF serien, storyn i X12

haha en brainfart där eller?
hahaha

bluedragon verkar intressant ja...
själv väntar jag på ff7 remaken till ps3
då lär dom sälja konsoller...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Var inte FF7 remaken bara en tidig tech-demo som aldrig kommer bli ett spel och aldrig kommer släppas? Hoppas på motsatsen men har för mig att det tyvärr var så :(.

Bluedragon verkar inte särskilt bra tycker jag, det jag har sett ser tråkigt ut...
Sen förstår jag inte varför alla klagar på storyn i XII, så dålig är den väl ändå inte? Visst inte i klass med VII men helt ok :).

Kan dock hålla med om "License board" systemet som är ganska tråkigt, hade varit bättre med sphere grids som i FFX.

Medlem

Forzo, läste i en Level (Eller vad den heter) tidning i somras att dom har planer på att göra en ff7 remake. Så det är inte helt omöjligt att det kan komma en remake.

Medlem

Jasså? Det hade jag missat jag har bara läst alla som har dementerat det :(. Bara att hoppas på det bästa då. En remake på VII skulle ju vara helt underbart :D.

Medlem

En remake på VII? Snälla, lämna mig ifred. Om de skall göra remakes på något, så hoppas jag på något av de äldre. IV eller VI, kanske? IV är min favorit, men jag vill inte att de skall förstöra det genom att göra det linjärt alá FF i 3D.

Medlem

Hur fan kunde jag vara så dum att jag krängde min PS2? Va? Svara!


signatur
Medlem
Skrivet av shakazed:

Hur fan kunde jag vara så dum att jag krängde min PS2? Va? Svara!

Köp en PS3a!

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av shakazed:

Hur fan kunde jag vara så dum att jag krängde min PS2? Va? Svara!

Köp en PS3a!

Ingen vill ha importskräp.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

En remake på VII? Snälla, lämna mig ifred. Om de skall göra remakes på något, så hoppas jag på något av de äldre. IV eller VI, kanske? IV är min favorit, men jag vill inte att de skall förstöra det genom att göra det linjärt alá FF i 3D.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Forzo, läste i en Level (Eller vad den heter) tidning i somras att dom har planer på att göra en ff7 remake. Så det är inte helt omöjligt att det kan komma en remake.

Enligt mig så är det en relativt stor chans att de kommer göra en remake. När det släppte techdemot på E3 så fick det enorm respons. SquareEnix är ganska giriga, även om de är långt mer kreativa än t.ex. EA, och de kommer lätt att vilja tjäna ett par mille extra på FFVII.

On topic nu då... Jag hoppas att jag har pengar när FFXII kommer. Jag har längtat efter det ända sen jag fick höra att det skulle komma, och nu är det ju sååå nära.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av Wortex:

Köp en PS3a!

Ingen vill ha importskräp.

Ööh, nä, men den kommer till Europa snart. När FFXII är släppt i europa behöver du bara vänta två veckor tills du kan spela det på din PS3 ^^

1
Skriv svar