The Legend of Zelda: Twilight Princess

Robot
The Legend of Zelda: Twilight Princess

Få spel har en lika lång och framgångsrik historia som The Legend of Zelda. Miyamotos skötebarn har sedan sin debut till NES 1986 frälst miljontals personer över hela världen. Twilight Princess är tänkt att frälsa mer än bara sin fans, den ska även frälsa Wii - en uppgift som det klarar av med bravur.


Medlem
Testat - Zelda: Twilight Princess

5a :crazy:
Nu vill jag ha ännu mer! Men orka köpa Wii


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

5a :crazy:
Nu vill jag ha ännu mer!

Behöver man säja nåt mer?


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

Köp det till Gamecube. Gjorde jag. Tror det är MINST lika bra, om inte bättre på GC.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Wii behöver ju knappast räddas ännu, då den nyss släpptes. GameCube-versionen hade varit en annan femma, men det är alldeles för sent för något spel att rädda den

Spelet är mycket bra, förresten. Jag skulle kanske inte ge det 5/5 då det har vissa saker jag inte tycker det lyckas fullt med, men det är likväl ett av de bästa spelen jag spelat på många år.

Jee
Medlem
Skrivet av peak_performance:

GameCube-versionen hade varit en annan femma, men det är alldeles för sent för något spel att rädda den

The new Zelda is-... too late ^^
Hade tänkt köpa Wii när den är lättare att få tag på och då köper jag självklart Zelda. Kanske köper det till GC om jag inte orkar vänta.


signatur

Eller inte?

Medlem

Hihi, du bröt recencent trenden, alla ger höga betyg och säger att det är det bästa zelda spelet någonsin, eller inte alla, men många Cuddos till dig

Inaktiv

Det spelet skulle jag vilja ha. Fast tycks ju vara det enda spelet som är bra på Wii hittils:/

Medlem

Mycket bra spel. Dock så skulle jag vilja ha sett ett mer detaljerat Hyrule.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Skulle inte heller ge det 5/5, 4/5 är det värt dock Ganska många av spelmomenten känns lite väl utdragna, inte för att de egentligen är roliga att repetera x antal ggr utan för att de ska kunna skriva minst si-eller-så mycket speltid för att klara av spelet. Hade gärna sett att de bantat ned speltiden för bättre spelglädje, trist om det slutar med att man känner "puh... skönt att det är över", då är det bättre det slutar med att man känner "fan vad kul det var, rakt igenom!".

Däremot är ju grafiken en klar 9/10 (lite halvdåliga animationer på sina ställen, och inte så skarpa texturer).. men snyggare artwork/design har jag nog inte skådat.

Inte värt att skaffa Wii än imo, köp en begagnad GC + Zeldaspelen, går nog att hitta rätta billigt.


signatur
QRT
Medlem

Skulle passa bra med en wii + zelda nu Det verkar vara ett superdundermummaspel.

Medlem

Aldrig spelat ett bättre spel, ger det självklart en 5a! Man blir aldrig nöjd... nja... det här å det här kunde varit bättre bla bla... Har man dock inte spelat ett mer fängslande och roligare spel så blir det en 5a helt enkelt!

Dock tror jag att några "Wii-hatare" har varit inne och röstat 0or... Fyy på er!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Inaktiv

1 bra spel är inte mycke att hurra över.
men grattis wii gubbar som har fått nåt att bli glad över i spelväg

Inaktiv

Jag har spelat spelet på GameCuben.

Tror jag skulle ge det 4.5. Vet inte hur grafiken är på Wii:n men i GameCube versionen sä är skuggorna ibland 'fel' vilket är lite irriterande. Super 'bloomen' som spelet har är också grymt störande ibland men väldigt effektivt på andra ställen. Känns lite förhastat ibland men det är endå ett imponerande spel. Om möjligt så är det lite för lätt. Lätt är igentligen inte ett bra ord, men om man hade en kompis som satt brevid och man hade en ögonbindel så skulle spelet vara svårt på enstaka ställen. Första super bossen gick ner på ett par sekunder - var grymt besviken. Finns väl inget direkt spelvärde kvar när man väl har klarat spelet och utforskat världen. Världen känns lagomt stor men det är inte direkt att man blir super imponerad av storleken.

Dock så är det ett otroligt spel för GC:n och för Wii:n så är det väl typ det enda spelet som är värt att köpa. Absolut en 5:a om man tycker om de andra Zelda spelen.

Medlem

BangBoomBang, vänta bara tills Metroid, Super Mario och på att spelutvecklarna ska fatta att man inte bara kan göra ett spel till typ Ps2 och sen köra EXAKT likadant på Wii :D.

PS: Jag är inte en Wii-fanboy, jag tänker fixa Ps3 när jag har råd, Wii har jag beställt och en 360 kommer jag också fixa någon gång eftersom den också har intressanta spel.

Medlem

Säger bara så här. Är ni ute efter spelet i sig och har en GC, köp den till GC.
Spelet är bra. Har många likheter med Okorina of Time (eller va fan de hette) men det är inte SÅ bra att det är värt dom tusen kr en Wii kostar PLUS spelets pris.
Har ni GC så köp det till den. Ni kommer inte bli besvikna.
Plus att grafiskt sett är det ingen skillnad på dem bägge.
Har gämfört med en polares Wii.

edit: Märkte en intressant grej dock. Spelet på Wii är helt och hållet spegelvänt hehe

Inaktiv

hehe jo, wii kommer man också skaffa så småningom, mest för att få lite omväxling på sättet att spela med kontroller.

och Wii är ju lite mer lättsam underhållning jämnfört med ps3 och 360.

och då menar jag inte att lättsam underhållning är något negativt,
tvärtom är det skönt att köra mario som avkoppling när man kört tunga spel på 360.

och Ps3 vill man ju också ha, även om man redan har en 360...

Medlem

Vill man? De vill då inte jag ha.

Medlem

"Handlingen följer den mall som skapats genom åren. Du har din grödklädda hjälte Link"
Grödklädda? klädd i grödor? eller klädd för att gröda?
:heart: Simon


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

"Handlingen följer den mall som skapats genom åren. Du har din grödklädda hjälte Link"
Grödklädda? klädd i grödor? eller klädd för att gröda?
:heart: Simon

Hahahaha såg det när du posta det Läste gröna........ Zelda fanboi som man är O_o

Medlem

Budo jublar. Andra grinar.
Men fan så kul det är. Ruskigt underhållande och känns nytt å fräscht med wii-kontrollerna. Long live Link!


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Toxic78:

Säger bara så här. Är ni ute efter spelet i sig och har en GC, köp den till GC.
Spelet är bra. Har många likheter med Okorina of Time (eller va fan de hette) men det är inte SÅ bra att det är värt dom tusen kr en Wii kostar PLUS spelets pris.
Har ni GC så köp det till den. Ni kommer inte bli besvikna.
Plus att grafiskt sett är det ingen skillnad på dem bägge.
Har gämfört med en polares Wii.

edit: Märkte en intressant grej dock. Spelet på Wii är helt och hållet spegelvänt hehe

Wii-versionen har stöd för widescreen, om det nu kan räknas som en grafisk skillnad....

Sen så är du den första (som jag sett) som påstår att spelet är spegelvänt på Wii, så det hade ju varit kul om du kunde ta en bild eller nåt så man får se....

Det är spegelvänt. Men spelskillnaden är minimal ifall man inte kommer från en version till en annan.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Det är spegelvänt. Men spelskillnaden är minimal ifall man inte kommer från en version till en annan.

Undrar varför de gjorde så......

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av peak_performance:

Det är spegelvänt. Men spelskillnaden är minimal ifall man inte kommer från en version till en annan.

Undrar varför de gjorde så......

För att de flesta håller wii-kontrollen med högran och att det därför möjligtvis skulle kännas "fel" att svinga med kontrollen när link håller svärdet i vänster hand. Så de spegelvände hela spelet, så att Link blev högerhänt.

Vad jag hört var det för att de ändrade Link till högerhänt istället för vänsterhänt, på grund av att de flesta skulle svinga kontrollen med högerhanden. För att detta inte skulle krångla med vissa animationer och sånt spegelvände de tydligen hela spelet.

Medlem

Fan vad sjukt, jag är ju dock vänsterhänt^^.

Medlem

Zelda va ett suveränt spel, har dock inte fått äran att prova Wii-versionen ännu.

Inaktiv

Kan GC spela i 480p? Som man man göra på Wii

Medlem

Har en GC och funderar starkt på att köpa detta nu. Kommer nog inte köpa en Wii förrän det finns ett större utbud av spel (om ett år ungefär).

Men jag undrar, vad är skillnaderna mellan GC och Wii versionerna? Förutom kontrollen då.

12
Skriv svar