Åtta miljoner WoW-konton världen över

Robot
Medlem
Åtta miljoner WoW-konton världen över

3,5 miljoner i kina


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

inte illa, likväl tro jag många kommer sluta nu innan tbc kommer


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

hype hype hype

Medlem

imponerande må jag säga.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte illa, likväl tro jag många kommer sluta nu innan tbc kommer

Eller så kommer det tillbaks fler spelare som slutat.

Man undrar hur länge WoW kan fortsätta att växa... Måste ju finnas ett stopp någonstans.

Medlem

You will all be asimilated, resistance is futile!

Medlem

Umm...blir inte det där 7 miljoner? Sen så har dom ett helt annat system i Kina än här, där man betalar per timme istället för per månad. Skit samma iofs, det är imponerande mycket i vilket fall.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

8miljoner spelare.. Not bad.. Tycker ändå dom har en kass support

Tog drygt 2-3veckor innan jag fick ett svar på en fråga som jag skickade till deras Customer support

Aja..

Medlem

8 miljoner användare. men är de snälla nog att sänka månadspriset? Neeeeeh!!! De snikna *censur*.
*mummlar*

Medlem
Skrivet av Pumpa:

8miljoner spelare.. Not bad.. Tycker ändå dom har en kass support

Tog drygt 2-3veckor innan jag fick ett svar på en fråga som jag skickade till deras Customer support

Aja..

Du är nog inte den enda som undrar om något.

Sen måste man verkligen ge beröm åt Blizzard med att de verkligen lyckats. Snacka om massproduktion. Undra hur många som kommer gråta som inte fått tag i expansionen i tid. Tur att man aldrig tagit sig tid att prova spelet.


signatur

Fueled by coffee.

Inaktiv
Skrivet av ForrestFox:

8 miljoner användare. men är de snälla nog att sänka månadspriset? Neeeeeh!!! De snikna *censur*.
*mummlar*

Du kopplar inte -> Fler användare -> högre krav på servers + support -> krävs mer kapital?


signatur

War never changes.

Redaktör

Varför diskutera prissättningen? Blizzard är ett vinstdrivande företag och folk är uppenbarligen beredda att betala nuvarande inköpspris och månadskostnad - ur deras perspektiv finns ingen som helst anledning att sänka priset.


signatur
Medlem
Skrivet av Bwerf:

Umm...blir inte det där 7 miljoner? Sen så har dom ett helt annat system i Kina än här, där man betalar per timme istället för per månad. Skit samma iofs, det är imponerande mycket i vilket fall.

enligt mina mattekunskaper får jag det åxå till 7 2+1.5+3.5 = 7


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Redaktör

Övriga Asien (Taiwan, Singapore, Hong Kong...) ingår inte i de sju miljonerna. Klantigt uttryckt av mig i nyheten, ändrar.


signatur
Medlem

World of Warcraft.. värre än sims..:down:

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Bwerf:

Umm...blir inte det där 7 miljoner? Sen så har dom ett helt annat system i Kina än här, där man betalar per timme istället för per månad. Skit samma iofs, det är imponerande mycket i vilket fall.

enligt mina mattekunskaper får jag det åxå till 7 2+1.5+3.5 = 7

Era mattekunskaper kanse det inte är nåt fel på, men ni kanse skulle kolla upp era läskunskaper?

"Uppdelat i regioner återfinns två miljoner i Nordamerika, 1,5 i Europa, fler än 3,5 i Kina och resten i övriga delar av världen."


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Skrivet av Jonkan:
Skrivet av Pumpa:

8miljoner spelare.. Not bad.. Tycker ändå dom har en kass support

Tog drygt 2-3veckor innan jag fick ett svar på en fråga som jag skickade till deras Customer support

Aja..

Du är nog inte den enda som undrar om något.

Sen måste man verkligen ge beröm åt Blizzard med att de verkligen lyckats. Snacka om massproduktion. Undra hur många som kommer gråta som inte fått tag i expansionen i tid. Tur att man aldrig tagit sig tid att prova spelet.

Tur att man är en av dom få som får Collectors edition på tisdag!:)


signatur
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte illa, likväl tro jag många kommer sluta nu innan tbc kommer

tror snarare tvärtom. många gamla spelare som kommer tillbaka och testar i någon månad.
kommer nog ta ett bra tag innan antalet aktiva konton kommer minska istället


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Spelet kommer inte å få färrespelare förs än vettig måtsåndare inom changern dyker upp.. Då typ L2 och Guild wars är dem närliggande motståndar som jag vet riktigt till 100% ... Inte för att låta nerlåtande men WoW erbjuder så mycket mer än dem andra.. Dock är dem välldigt bra spel förutom att l2 blir hemskt långtråkigt ganska snabt ...

Typ en 500 q och nya items skulle L2 behöva


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

om alla dom där 8 miljonerna kunde hjälpa min guild att få ner hakkar så skulle jag bli glad x')

Medlem

Snart har w0w större befolkningsmängd än sverige...

Medlem

Undrar vad dom tjänar på detta?

Om man ränknar lite snabbt:

snitt 200:- för spelet = 200 x 8000000 = 1600000000 kronor
Sedan 200:- för ett 60 Day Time Card = 200 x 8000000 = -//-

Summa: 3,200000000 :- aka 3 miljarder tvåhunda miljoner kronor.

Och inte nog med det, antagligen spelar folk mycket mer än bara 60 dagar så 3 miljarder tvåhundra miljoner är bara start summan av mörkertalet

GG Blizzard


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Man är ju inte precis förvånad av att det går så bra för Blizzard. Dom har ju hållt på med fantasy och rollspel sen dom startade företaget. Alla deras spel har varit skit bra. MMORPG är Blizzard väldigt bra på för dom vet vad och hur fantasin ska användas. Därför är det fängslande och förtrollande. Jag väntade bara på att Blizzard skulle släppa ett MMORPG för dom kan ju det här med rollspel och fantasi som ett MMORPG kräver. Förvånar mig inte ett dugg om det är 10 miljoner spelare om 1 år.

Enligt DN (Dagens nyheter) så tjänar Blizzard 855 miljoner dollar eller kronor i månaden på WoW och det mina herrar är bara månadsavgiften utan att köpa själva spelet. Det ni pojkar, fick ni något att bita i.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

vadå "eller kronor" vet du inte om det var 855 minjoner dollar eller svanska kronor? det är ju stor skillnad...

Btw, är din avatar Sean bean naken? isåfall guu va lol


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Varning Remus[SWE], ditt beteende är emot forumreglerna. Vänligen anpassa språket, eller stå för konsekvenserna.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Väldigt onödigt sagt Remus[Swe].

Hur som helst, det är grymt imponerande att så många spelar WoW. Det är långt ifrån det bästa mmo:et där ute imo. Förstår inte riktigt varför så många har "upptäckt" det, men inte de andra spelen där ute.

Inaktiv

det ÄR faktiskt bra..seriöst
det är mycket grinding, men det är även massvis med teamplay i endgame. alla har en roll som dom måste klara av, helst klockrent.

folk vill hela tiden ha co-op spel, WoW är just det - en stor grupp (5/10/20/40) folk som spelar mot AI styrda motståndare.

sen finns det saker man kan klaga på så klart, jag personligen uppskattar inte hur dom bygger världen, med bara en terräng som byter textur, inga igentliga berg utan bara höga kullar..

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Väldigt onödigt sagt Remus[Swe].

Hur som helst, det är grymt imponerande att så många spelar WoW. Det är långt ifrån det bästa mmo:et där ute imo. Förstår inte riktigt varför så många har "upptäckt" det, men inte de andra spelen där ute.

anledningen är att det är lätt att komma in i. Även en ovan datorspelare kan sätta sig ner och spela wow felfritt efter ett kort tag. Därför är WoW ett vinnande koncept. "The regular costumer" vill ha lätta spel som tar kort tid att komma in i. medans hardcore gamerna vill ha mer att bita i. Tyvärr så finns det fler regular costumer än hardcore gamers..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Tror nog bara 3/4 eller mindre är aktiva ..Lite missledande information

123
Skriv svar