Åtta miljoner WoW-konton världen över

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

du kan knappast blir accepterad av dina vänner eller flickvän, om du lira wow hardcore...eftersom du sitter 8th varje kväll i veckan och lira med guilden. i slutändan är det du som kryper in i ett litet svarthål o stänger allt annat ute-

Du har verkligen inte mycket att komma med om du måste komma med så låga påhopp/anklagelser om något du inte har någon som helst inblick i (dvs hur jag lever mitt liv eller hur ofta jag spelar).


signatur
Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Nu är jag ju själv inte wow-spelare, men enligt mina bitna arbetskamrater så börjar spelet på riktigt först när man nått maxlevel...

Visst är det så, det är då det blir roligt med all teamwork och taktik. Teamspeak är i stort sett ett måste.

Lite kul hur samma personer som gnäller på WoW ofta är sånna som spelar Quake eller Battlefield som ju knappast är mindre "grinding" eller kräver mer "skillz" på något sätt..

Jag tycker det är jättekul att utveckla både min karaktär och bli bättre som spelare. Quake, Battlefield osv är också rätt kul, men det når liksom inte samma djup eller blir lika socialt engagerande, däri ligger WoW's storhet.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av WarpGuN:

du kan knappast blir accepterad av dina vänner eller flickvän, om du lira wow hardcore...eftersom du sitter 8th varje kväll i veckan och lira med guilden. i slutändan är det du som kryper in i ett litet svarthål o stänger allt annat ute-

Du har verkligen inte mycket att komma med om du måste komma med så låga påhopp/anklagelser om något du inte har någon som helst inblick i (dvs hur jag lever mitt liv eller hur ofta jag spelar).

ehh ursäkta det var inte direkt ett påhopp på dig..utan mer en allmän uppfattning om hur det fungera. o jag vet eftersom jag har lirat i en av europas top guilder Core på stormscale. det tar mycket tid och man få offrar en heldel för spelet skull.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja visst offrar man en del tid, tycker man något är kul och givande så är det värt det. Därmed inte sagt att det är värt att ge upp kanske sitt förhållande, jobb eller vänner, men det behöver man knappast..


signatur
Inaktiv

Jag tycker mest det är humoristiskt att läsa trådar som handlar om WoWs popularitet.

Det finns folk i varenda tråd som ger sig in i diskussion för att hacka på WoW bara för att det är populärt - ett slags "anti". Det är riktigt kul att se hur barnsliga vissa personer kan bli

Inga namn nämnda.

Inaktiv

handlar det inte om sunt förnuft hur mycket man "ska" spela? Man måste ingenting, man har ett eget val.

Inaktiv
Skrivet av MKultra:

Lite kul hur samma personer som gnäller på WoW ofta är sånna som spelar Quake eller Battlefield som ju knappast är mindre "grinding" eller kräver mer "skillz" på något sätt..

Hahaha, den var bra.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Ja visst offrar man en del tid, tycker man något är kul och givande så är det värt det. Därmed inte sagt att det är värt att ge upp kanske sitt förhållande, jobb eller vänner, men det behöver man knappast..

Okej, så hur många timmar lägger du per dag på WoW?

En av anledningarna till att jag slutade lira, förutom att det blev trist vid 60 var att det är fan läskigt hur beroende framkallande det är...

123
Skriv svar