Vanguard släpps i slutet av månaden

Robot
Medlem
Vanguard släpps i slutet av månaden

Jag har testat BETAn nu under ett par dagar och tycker att det finns en hel del kvar som behöver fixas, t ex stabiliteten och stridssystemet. 30 jan låter lite väl naivt. Men vad vet jag, de kanske har en mega-update som dom håller inne på. Hur som helst, köp eller ej beror på månadskostnaden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Köper absolut INTE om det håller det här läget, känns fortfarande som ett BETA-stadie, skulle behöva 2-3 månader till, minst.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

har också testat det, känns verkligen som en tidig beta med en massa olika glitches i både grafiken och i spelsystemet

Inaktiv

tråkigt att de måste rusha ut spelet...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Köper absolut INTE om det håller det här läget, känns fortfarande som ett BETA-stadie, skulle behöva 2-3 månader till, minst.

Minst sagt.

Inaktiv

Jag har beta testa Vanguard i 6mån köp INTE detta spel det e en bilig WoW kopia har tagit 80-90% från WoW och gjort det sämre...stabiliteten och stridssystemet har inte blivit något bättre under mina 6mån som testare. Och någon mega update tro jag inte finns. Jag blev väldigt förvånat när jag hörde at dom skulle lansera redan nu för spelet är inte färdigt skulle behöva 6mån minst att fixa buggar å balancera skills....men det största problemet är stridssystemet det borde bytas ut totalt så dåligt är det...........

efter som det är en WoW kopia kan det bara jämföras med WoW och WoW är bättre på allt pve pvp, striderna är almänt roligare i WoW.

hmm ser ut som jag är en WoW fanboy. men det är jag inte lirade wow i 6mån sen la jag av tycke att pvp är för svag i WoW. lirar GW just nu

gnu
Medlem
Skrivet av rims:

Jag har beta testa Vanguard i 6mån köp INTE detta spel det e en bilig WoW kopia har tagit 80-90% från WoW och gjort det sämre...stabiliteten och stridssystemet har inte blivit något bättre under mina 6mån som testare. Och någon mega update tro jag inte finns. Jag blev väldigt förvånat när jag hörde at dom skulle lansera redan nu för spelet är inte färdigt skulle behöva 6mån minst att fixa buggar å balancera skills....men det största problemet är stridssystemet det borde bytas ut totalt så dåligt är det...........

efter som det är en WoW kopia kan det bara jämföras med WoW och WoW är bättre på allt pve pvp, striderna är almänt roligare i WoW.

hmm ser ut som jag är en WoW fanboy. men det är jag inte lirade wow i 6mån sen la jag av tycke att pvp är för svag i WoW. lirar GW just nu

Också beta testare sedan flera månader och jag fattar inte hur man kan jämföra med wow, finns INGET som är som WoW! Spelet ÄR kul även om det finns många buggar och det är många som spelar betan och gilalr det, men som vanligt måste dom som inte gillar spelet skrika ut det för hela världen och klaga på idiotiska saker.
För sista gången så är det inte en kopia av WOW! Det är ett MMORPG och som ALLA MMORPG så har det många gemensamma saker med ALLA MMORPG!

Medlem

Men! WoW är en kopia av EQ och Vanguard har stora likheter med EQ2 som är en upphottad version av EQ. Det fanns spel även före WoW, fast tyvärr verkar WoW-fanboysen inte veta om det :). Själv tyckte jag att Vanguard inte var speciellt likt WoW alls, men däremot likt EQ2 väldigt mycket.

Värt att veta är också att det är Sony Online som står för det och det är därför det släpps innan det är färdigt för sedvanlig betald beta-testning i minst 6 månader. Jag spelade EQ1 i 5 år och EQ2 i 1 (WoW i 6 månader), och har hört och sett Star Wars Galaxies bli misshandlat.. Så Sony är lite förutsägbara på det där med att släppa produkter som är 86% färdiga. Å andra sidan så dröjer det inte ETT ÅR innan de släpper expansioner..

Simma lugnt

Medlem

Mm håller med behövs läggas ned betydligt mer tid på att fixa buggarna och dylikt, känns värkligen som en beta och ändå så här nära release?

Inaktiv

En till nyhet..Forumet komemr läggas ner när Vanguard komemr ut..Dett är mycket negativt då det bara betyder en sak.. De vill inte att de som nyss köpt spelets dåliga komentarer ska spridas

Mitt råd är att spela Burning crusade istället tills nästa generations mmorpg kommer..Dvs Age of conan

Medlem

Jag tycker inte man ska döma ut spelet bara sådär, men jag håller med om att det är inte alls klart, troligen kommer det inte vara klart när de släpper spelet heller.
Håller itne med på att man ska spela burning crusade bara för att detta spelet inte kommer va klart när de släpps, ge de ett par månader till sen lär de vara ganska väl fungerande.

Lite tradigt att de ska rusha ut det, men de behöver väl få in lite pengar, eller nånting


signatur

PSN: blee00
Min åsikt betyder mer än din, Jag har större skylt!

Medlem
Skrivet av Rave:

En till nyhet..Forumet komemr läggas ner när Vanguard komemr ut..Dett är mycket negativt då det bara betyder en sak.. De vill inte att de som nyss köpt spelets dåliga komentarer ska spridas

Mitt råd är att spela Burning crusade istället tills nästa generations mmorpg kommer..Dvs Age of conan

Tror jag knappast, dom la ner forumet till DAoC europe också när spelet släpptes och det var definitivt inte dåligt spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Verkar lite tidigt släpp imo.
Och det är väldigt likt eq2 dels verkar grafikmotorn vara den samma förutom att den är lite upphottad här o där.

Men hittils är det iaf mycket roligare än eq2 och det är stort plus med tanke på att eq2 tyckte jag inte om fast jag spelade retail ett tag men det hade ingen atmosfär kändes apstelt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

hur är den sociala aspekten och friheten i spelet ni som spelat betan?

är världen stor, kan man röra sej fritt, eller har zonerna lvl restrictions som EQ2 hade i början :(..

någon som vet om spelet har stor Roleplaying potential?
eller är det bara grind grind och mera grind?

gnu
Medlem
Citat:

hur är den sociala aspekten och friheten i spelet ni som spelat betan? är världen stor, kan man röra sej fritt, eller har zonerna lvl restrictions som EQ2 hade i början ..

Världen är väldigt stor, bra mycket större än de flesta mmorpgs utan att kännas tom då det finns platser där spelare samlas för att hämta quests etc, samt att det finns chat kanaler som täcker en stor del av kontinenten man befinnner sig på.
Följer man vägar bör man kunna röra sig fritt över världen.

Citat:

En till nyhet..Forumet komemr läggas ner när Vanguard komemr ut..Dett är mycket negativt då det bara betyder en sak.. De vill inte att de som nyss köpt spelets dåliga komentarer ska spridas

Mitt råd är att spela Burning crusade istället tills nästa generations mmorpg kommer..Dvs Age of conan

Det är ingen nyhet, forumet har alltid varit planerat att läggas ner vid release, långt innan wow-fanboysen kom och började gnälla. Endast ett tech support forum kommer finnas kvar, övriga forum kommer finnas på fansites och länkas av sigil.

De flesta som endast har spelat wow verkar inte gillar vanguard och det kan bara vara en fördel. Gillade man eq1 och eq2(själv hatade jag #2) och swg så gillar man nog vanguard då det är ganska likt dessa.

Medlem

"Allt är en kopia av WoW :crazy:"

WoW är en kopia också, gg.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Vanguard är bara en expansion till EQ. WoW är bra tills man blivit maxlevel och sen finns det inte så mycket mer och göra... såvida man inte är PvP freak... men det blir ju trist till slut med

Everquest still going strong efter 8år...

1
Skriv svar