Cisco stämmer Apple för Iphone

Robot
Medlem
Cisco stämmer Apple för Iphone

stackars Apple som inte har råd att kolla upp om namnet redan ägs av någon...?

Medlem

jag har ett cisco-cert, så GO CISCO.. antar jag.. eller nått.. ;P

Inaktiv

Oväntat? Nej.

Men var Apple först ut med i:et framför Pod?

Medlem

Alltså, detta var mycket väl känt sedan tidigare... Jag läste om Linksys Iphone för säkert 6 månader sen, när de första ryktena angående en Apple telefon började cirkulera.

Men jag antog helt enkelt att Apple hade gjort något avtal med Linksys... Trodde aldrig Apple skulle bara ignorera existerande varumärken på det sättet. Skumt...

Då kan jag ju med andra ord släppa en iPod?


signatur
Medlem

Cisco borde släppa en telefon som heter iPod.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ett givet val till jul när min K610i och U2 kanske börjar slanka efter


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ett givet val till jul när min K610i och U2 kanske börjar slanka efter

Finns det nåt preliminärt datum för release i europa/svergie?

Och nej förväntade mig inte att apple bara skulle vara så arroganta att dem bara körde över Cisco och döper den till iPhone utan att ha tillstånd.

Annars ser väl telefonen trevlig ut, utom behovet av iTunes, vilket gör att man inte kan ha den som vettigt USB minne eller dylikt som jag förstår det, samt DRM skadat skräp till musik >.<


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Heja Cisco! (läser också deras skräp )


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Bab
Medlem

Må företaget med största advokatarmada vinna.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Medlem

Man måste aktivt skydda sitt varumärke, annars riskerar man teoretiskt sätt att förlora det om det blir ett alltför vanligt i folkmun och inte förknippas direkt med produkten; och det har dessutom funnits, och finns, andra produkter, bl.a. VoIP-produkter som hetat iPhone. Cisco har inte varit först, och inte gått efter de andra iPhones (så vitt jag vet).

Så det är en inte helt lätt löst situation. Möjligtvis kan man lösa det genom en förlikning.

(För övrigt, kommer ni ihåg när man här på FZ knappt ville prata om ens möjligheten till ett off topic-forum? Tiderna ändras.)

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Man måste aktivt skydda sitt varumärke, annars riskerar man teoretiskt sätt att förlora det om det blir ett alltför vanligt i folkmun och inte förknippas direkt med produkten; och det har dessutom funnits, och finns, andra produkter, bl.a. VoIP-produkter som hetat iPhone. Cisco har inte varit först, och inte gått efter de andra iPhones (så vitt jag vet).

Stämningen gäller endast USA, eftersom Cisco inte äger varumärket någon annanstans, och det är klart Cisco inte var först med namnet iPhone när anledningen till att de äger varumärket där är att de köpte upp ett företag år 2000. Det uppköpta företaget registrerade namnet 1996 om jag minns rätt.

1
Skriv svar