Roper om prissättningen för Hellgate: London

Robot
Medlem
Roper om prissättningen för Hellgate: London

Haha att dem har äns mage att föreslå något sådant, när inte äns singleplayer-delen ser intressant ut!

Inaktiv

låter tufft med auction houses dock. inget spel jag tänker inskaffa, kanske ladda ner och prova i en timme är det bättre än vad jag tror så köper jag det.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Om de läst kommentarerna borde ju ett "Nej" vara givet redan.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Seriöst, förstör inte spelet med månadsavgift.

Och ska dom ha en jävla avgift, låt den vara 10:-

Jag tänker då inte pröjsa mmo månadspris för ett spel som INTE är ett mmo.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Jag tänker då inte pröjsa mmo månadspris för ett spel som INTE är ett mmo.

Varför är ett MMO värt att betala avgift för men inte någon annan slags online-spel?

Medlem

En sån onödig diskussion, oavsett vad det kostar, 10 eller 1000 kronor så betalar man om man tycker det är värt det. Alltså, är spelet superfantastisktunderbartomgwtf roligt så kan jag visst betala. Är det inte det så betalar jag inte.
Fåningt att diskutera om vi vill betala för en produkt vi bara sett på bild..

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Groggo:

Jag tänker då inte pröjsa mmo månadspris för ett spel som INTE är ett mmo.

Varför är ett MMO värt att betala avgift för men inte någon annan slags online-spel?

Derför företag som har MMO spel måste lägga upp servrar för folket som ska spela och det kostar pengar.

Medlem

Bra då finns det tid att dom gör det rätta.. ingen kostnad för att spela online.

Skrivet av selver:

Derför företag som har MMO spel måste lägga upp servrar för folket som ska spela och det kostar pengar.

Inte en chans i h-e att WoW kostar mer än en halv miljard kronor i drift varje månad. Endast en liten del går till servrar och moderatorer.
...Och i förra nyheten stod det att även hellgate kommer att koppla upp sig mot officiella servrar med sociala system som uppdateras och modereras.

Medlem

Err det står ganska tydligt i hans utalanade att det kommer att kosta att spela online, men de vet inte hur mycket eller hur de ska göra med trials/viss gratis online content.

Både bra och dåligt endå, det som jag tycker verkar mest oroande då är hur blir det med LAN spel och om man bara vill spela med en kompis. Jag menar funkar det i singleplayer så borde det ju gå att hosta små games på sin egen dator med...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Det är fullt upplopp i saken på alla möjliga spelforum. Men huvuddelen av responsen är på tjära&fjädrar och personangrepps-skalan.

Det finns ingen dålig publicitet...eller?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Är förvånad minst sagt, och för att vara helt ärlig med tanke vad det är för typ av spel. Dom måste ha mycket att bjuda på om dom ska månadskostnad, support borde ingå med produkten btw.

Medlem

jag förstår inte vad folk har för problem med att betala för något där den änvänder andras saker med som i detta fall någons servrar. jag menar jag etaöar häldre litegran en att se massa reklam ingame. Tänk att springa igenom ironforge eller nått med massa reklam baners över halva stället.

Inaktiv

va ska man betala extra för saker som dom ska bara fixa endå
detta är ett fps får man en egen server av dom att köra på med sina kompisar eller clan matcher på ?
svar nej de får man hosta en själv vill dom att man ska hosta up deg då får dom fan komma med saker så är värt de
som en priv server vent m,m som hör till fps spel

Inaktiv

Vf ska man betala ett sånt fint o bra spel =( dåligt borde vara gratis
borde vara bra att man betalar varje år 500 kr bara varje år det vore jätte bra

Medlem
Skrivet av Exim:

jag förstår inte vad folk har för problem med att betala för något där den änvänder andras saker med som i detta fall någons servrar. jag menar jag etaöar häldre litegran en att se massa reklam ingame. Tänk att springa igenom ironforge eller nått med massa reklam baners över halva stället.

Blizzards Battle.net finansieras via reklam, den där bannern man ser uppe i kanten i lobbyrummet ger dem apmycket cash tydligen.

Men jag håller med om att det skulle vara riktigt kasst om de kommer massa reklam som absolut inte passar in.

Medlem
Skrivet av zijn:

va ska man betala extra för saker som dom ska bara fixa endå
detta är ett fps får man en egen server av dom att köra på med sina kompisar eller clan matcher på ?
svar nej de får man hosta en själv vill dom att man ska hosta up deg då får dom fan komma med saker så är värt de
som en priv server vent m,m som hör till fps spel

vafan, clanmatcher, vad har du rökt för något egentligen?
Och VARFÖR ska de fixa sånt ändå? Det är helt upp till företaget och utgivarna ifall de vill göra patcher eller uppdatera spelet.
Det de troligen kommer göra är att patcha spelet som vanligt men de som inte spelar online på deras betaltjänst får inte en fin vännerlista eller bilda guilds utan kan bara köra SP och MP i LAN

Men alltså seriöst, FPS?
jag kan gå med på MMORPGF/TPS

Medlem

Var det någon som kikade på länken "abbe" postade?

"Obviously the topic of the day is the news from CES, and the controversy on pay models. We want the best of both worlds: free play for both single- and multi-player, AND an ongoing revenue model to fund the expansion of our world through ongoing content - something we never were able to do with the Diablo series at Blizzard. Exactly how we get there is the subject of ongoing discussion, but rest assured we're committed to significant free online multi-player play!"

Alltså så fort det nämns något om "månadsavgift" så börjar alla lipa och klaga. Jag kommer köpa HG:London och spela, är det så att det är så kul att jag vill betala för att få mer items och banor, bättre anti-cheat skydd och 24/7 support så gör jag gladeligen det.

Men som dom nämner så kommer det finnas gratis online med, det blir säkert en modifierad varioant av "Open Battle.net" på Diablo 2.

Inaktiv
Skrivet av abbe:

vad har du rökt för något egentligen?

marockansk holk:up:

Medlem
Skrivet av zijn:
Skrivet av abbe:

vad har du rökt för något egentligen?

marockansk holk:up:

Sweet, verkar ju helschysst! ^^

1
Skriv svar