Årets första ATI Catalyst lanserade

Robot
Medlem
Årets första ATI Catalyst lanserade

Trevligt! Blir väl sista catalyst jag installerar, ska köpa mig ett 8800GTX


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

köp R600 nästa månad


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag satsar på R600 jag med
Denna driver verkar inte göra så mycket för min 9800 Pro så jag hoppar nog över uppdateringen denna gång.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Hymer:

köp R600 nästa månad

ja om ATI lyckas leverera, annars blir det i mars-april. Så länge orkar jag inte vänta. Och vad jag har läst så är det inga enorma prestanda skillnader.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Och vad jag har läst så är det inga enorma prestanda skillnader.

Precis motsatsen till vad jag har läst
Men men, med all hype och fud som cirkulerar så är väll det enda rätta att vänta och se.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

De sluga rävarna, själva drivrutierna funkar ju lika bra på win2k.

Medlem

Behåller mina 6.4 som givit mig bäst prestanda och minst problem.
(9800Pro 256MB)

Medlem

Funkar dessa till x1950xt 256mb?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

Funkar dessa till x1950xt 256mb?

Ja, står i release notes vilka kortserier som stöds.

Medlem

Väntar ett tag till sen så får det bli en helt ny dator

Min har 3 år på nacken, blir svårt med alla krävande nya spel som kommer.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

De flesta datorer kan köra de där spelen som har spelkänslan kvar

Medlem

WTF!

Dessa punkter är listade två ggr i listan:

  • Setting the display panel attributes to Scale Image to Full Panel Size, followed by entering an S3 state no longer results in the desktop failing to resume to a full screen mode. Further details can be found in topic number 737-24348

  • ATI Catalyst Control Center?->Digital Panel Properties->HDTV Support: Adding custom formats to the 1080i and attempting to remove those custom formats no longer results in the formats failing to removed. Further details can be found in topic number 737-24350

  • Clicking on the Restore Factory Defaults button found in the ATI Catalyst Control Center?->TV Properties no longer results in the TV position failing to be restored to the factory defaults. Further details can be found in topic number 737-24346


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm första gången på 3 år som jag inte behöver bry mig på dessa drivare.
Övergången till ett 8800 var ett lyckat drag, skönt att slippa ati, förvånas fortfarande över hur tyst kortet är även under full belastning, jfm det förra ati kortet som lät som f a n.
Kan ju hoppas att ATI gör R600 lite tystare när det lanseras i april-maj, men jag vågade inte chansa, så det blev nvidia, ångar det inte...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Jag får "Zero display service error" när jag försöker installera på mitt X1950 Pro 256 MB.

Vad är det?!

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Hmm första gången på 3 år som jag inte behöver bry mig på dessa drivare.
Övergången till ett 8800 var ett lyckat drag, skönt att slippa ati, förvånas fortfarande över hur tyst kortet är även under full belastning, jfm det förra ati kortet som lät som f a n.
Kan ju hoppas att ATI gör R600 lite tystare när det lanseras i april-maj, men jag vågade inte chansa, så det blev nvidia, ångar det inte...

Mitt X1950 Pro 256 från Powercolor är väldigt tyst. På kortet sitter en Arctic Cooling-fläkt installerad från fabrik.

Medlem
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro 256 från Powercolor är väldigt tyst. På kortet sitter en Arctic Cooling-fläkt installerad från fabrik.

Låter bra, dock så ska det väl till sådana lösningar (Artic Cooling, ICE-q) för att få tysta ATI kort, min stock kylning var inte tyst.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro 256 från Powercolor är väldigt tyst. På kortet sitter en Arctic Cooling-fläkt installerad från fabrik.

Låter bra, dock så ska det väl till sådana lösningar (Artic Cooling, ICE-q) för att få tysta ATI kort, min stock kylning var inte tyst.

Köp inte stock skit då


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Johan:

Jag får "Zero display service error" när jag försöker installera på mitt X1950 Pro 256 MB.

Vad är det?!

Har du av en händelse haft ett nvidiakort i burken?
I så fall bör du nog köra en redig driverdödare först, sedan så borde det fungera att installera.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

nj
Medlem
Skrivet av Johan:

Jag får "Zero display service error" när jag försöker installera på mitt X1950 Pro 256 MB.

Vad är det?!

Om du söker lite på Google med "Zero display service error" så finns det massvis med träffar med folk som har/haft samma fel, kan kanske finnas någon lösning att hitta i någon träff.

Medlem

Vågar inte byta drivisarna jag redan har till mitt x1950xt, Kanske blir nått knas som Johans. Har dock hört att man får högre resultat i 3dmark om man byter till beta drivisarna, 6.12 eller vad dom heter


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Har beställt ett Sapphire Ultimate x1950Pro, det ska också vara tyst eftersom det är en fabriksinstallerad Zalman VF900 på Sedan har det fabriksklockade minnen från 1.4GHz till 1.6GHz


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

WeX
Medlem

jag har ett Powercolor X1900XTX, och det är så tyst att jag hör det inte, men det låter dock från processorfläkten, chassifläkten och moderkortsfläkten, tyvärr...


signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av Johan:

Mitt X1950 Pro 256 från Powercolor är väldigt tyst. På kortet sitter en Arctic Cooling-fläkt installerad från fabrik.

Låter bra, dock så ska det väl till sådana lösningar (Artic Cooling, ICE-q) för att få tysta ATI kort, min stock kylning var inte tyst.

Köp inte stock skit då

Vattenkylning FTW....


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jag kör med 7.1 på mitt X1950Pro nu varken märkt några för eller nackdelar själv ännu, kör dock med NGO's drivrutiner som saknar CCC och använder den klassiska kontroll panelen som dom ersätter CCC med.

Här är en länk till den om någon skulle vara intresserad, dom brukar även göra optimerade drivrutiner men det tar nog nån dag.
http://www.ngohq.com/home.php?page=Files&go=cat&dwn_cat_id=18

Tänkte tillägga att den där "Zero Display Service" buggen har jag aldrig fått med NGO's drivare, dock så får jag den så fort jag testar de officiella från ATi.

Medlem
Skrivet av slackern:

kör dock med NGO's drivrutiner som saknar CCC och använder den klassiska kontroll panelen som dom ersätter CCC med.

Då är det bättre och tanka 'drivers only' och köra med ati tray tools....

http://www.guru3d.com/article/atitraytools/189/


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Årets första drivare för Nvidias 8800 serie också har lanserats:
http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_97.92_uk.html

240p mer i 3dmark06:up:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Nu har jag testat allt (utom formatering) för att få de nya drivrutinerna installerade, men det går tamigfan inte. Zero display service error varje gång och konstiga följdproblem.

Kör nu med de drivrutiner som följde med kortet och skiter i ATI tills vidare.

Medlem

Jag har aldrig haft några problem med ATI-drivisar.
Fast jag skiter konstant i den där kontrolltjottafräset.
Enbart drivarna för min del.
Det ska fungera oavsett kort - och hör sen
standardiserad design är bra ibland.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

1
Skriv svar