Två Emmy till id Software

Robot
Medlem
Två Emmy till id Software

Då får man gratulera Mr Carmack

Synd att han inte är ledande på grafik längre bara ..

Medlem

Emmy-utmärkelser brukar förknippas med teveserier, men den årliga galan prisar även teknologiska framtid inom bland annat spelbranschen. I år blev id Software (och John Carmack) den första oberoende spelutvecklaren att vinna.

De va den konstigaste meningen jag läst på ett bra stag.. "men den årliga galan prisar även teknologiska framtid inom bland annat spelbranschen."

Redaktör

Tillfälligt avbrott i skallen. Ändrat nu, tack för rättelsen.


signatur
Medlem

John Carmack är verkligen kung, han och id software är ju de som sett till att spelen har nått den tekniska nivå de har idag. Välförtjänt.

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Då får man gratulera Mr Carmack

Synd att han inte är ledande på grafik längre bara ..

Förstår inte riktigt hur du tänker där... visst, deras Doom 3 kanske inte ligger på top *just* nu. Det är ju omöjligt att ligga på top vidare länge i den här branchen. Det kom ju endå ut 2004.

När Doom 3 kom ut dock var där inget som var i närheten och det var ett rejält hopp i grafik. Inte ofta i spelbrachen spel går så pass mycket framåt på en gång, precis som vanligt med ID.

Jag passar också på att gratulera herr Carmack. Jag längtar tills de första bilderna från deras nästa spel kommer, de är nästan lite väl tystlåtna kring det Blir bara desto roligare när de väl visar upp det förstås, förutsatt att det blir en bra uppvisning ..

Inaktiv
Medlem

Gratulerar id

Medlem

wiee gz carmack :>

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

Då får man gratulera Mr Carmack

Synd att han inte är ledande på grafik längre bara ..

Tja, det håller jag inte riktigt med om. Skulle vilja hävda att Carmack fortfarande tillhör den absoluta eliten när det kommer till grafikteknisk utveckling. Det är snarare så att de andra har blivit betydligt bättre samtidigt som Carmack trappat ner en hel del. Han verkar lägga mycket tid på sitt rymdraketsprojekt numera.

1
Skriv svar