Kolla in HL2-modden Gutter Runners

Robot
Bt
Medlem
Kolla in HL2-modden Gutter Runners

Underbart rolig mod kan jag garantera Jag som gjort filmen btw


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Bra film och spelet verkar kul.
Och den där avgrunden ser rätt farlig ut... Kan tänka mig att en och annan betatestare fallit ner i den

FML
Medlem

Är Half-Life 2 så fult? Menar inget illa om modden. Men såg ut som Half-Life 1 i visa stunder. Är den motorn så dålig egentligen? Ser väldigt färgglad och orealistisk ut jämnfört mot andra spel. Typ som software mode, som man kunde välja i gamla HL.

Edit: Btw, fick ni insperation på råttmodellerna från The Village? Tyckte kroppshållningen och händerna påminde mig lite om "monstrerna" i filmen.

Medlem

Herregud va härligt.. fick Vampire Slayer känsla när jag såg på filmen.. WOW

Inaktiv
Skrivet av zolidznake:

Är Half-Life 2 så fult? Menar inget illa om modden. Men såg ut som Half-Life 1 i visa stunder. Är den motorn så dålig egentligen?

det är som att säga att photoshop är kass för att allt man kan rita är en streckgubbe som ser ut som snor.
lär man sig att använda alla finesser och hjälpmedel som finns till hands så blir streckgubben bättre

motorn är lika bra som vad grafikerna gör den ^^
det är bara att glida runt och kolla på diverse moddar till hl2..vissa ser grymt bra ut...vissa ser ut som "kom och hjälp mej att dö"

och att modda i source lär inte vara det lättaste heller...:up:


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

FML
Medlem
Skrivet av MacCoy:
Skrivet av zolidznake:

Är Half-Life 2 så fult? Menar inget illa om modden. Men såg ut som Half-Life 1 i visa stunder. Är den motorn så dålig egentligen?

det är som att säga att photoshop är kass för att allt man kan rita är en streckgubbe som ser ut som snor.
lär man sig att använda alla finesser och hjälpmedel som finns till hands så blir streckgubben bättre

motorn är lika bra som vad grafikerna gör den ^^
det är bara att glida runt och kolla på diverse moddar till hl2..vissa ser grymt bra ut...vissa ser ut som "kom och hjälp mej att dö"

och att modda i source lär inte vara det lättaste heller...:up:

Jag syftade inte bara på modden, utan även Half-Life 2. Motorn känns och ser så utdaterat. Lirade nyligen Dark Messiah och det var nåt som inte redigt stämde jämnfört mot andra spel. Kan inte redigt sätta fingret på vad det är.

Inaktiv

jag kan redigt säga att det förmodligen är modden som har dåliga modeller, texturer och banor. men den är säkert redigt kul.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Är Half-Life 2 så fult? Menar inget illa om modden. Men såg ut som Half-Life 1 i visa stunder. Är den motorn så dålig egentligen? Ser väldigt färgglad och orealistisk ut jämnfört mot andra spel. Typ som software mode, som man kunde välja i gamla HL.

Edit: Btw, fick ni insperation på råttmodellerna från The Village? Tyckte kroppshållningen och händerna påminde mig lite om "monstrerna" i filmen.

Titta på modden black mesa source där ser man hur snyggt det kan bli i hl2.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

FML
Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av zolidznake:

Är Half-Life 2 så fult? Menar inget illa om modden. Men såg ut som Half-Life 1 i visa stunder. Är den motorn så dålig egentligen? Ser väldigt färgglad och orealistisk ut jämnfört mot andra spel. Typ som software mode, som man kunde välja i gamla HL.

Edit: Btw, fick ni insperation på råttmodellerna från The Village? Tyckte kroppshållningen och händerna påminde mig lite om "monstrerna" i filmen.

Titta på modden black mesa source där ser man hur snyggt det kan bli i hl2.

Kollade lite på bilderna på bandesignen och visst var det väl inte direkt fult. Men skillnaden mellan Half-Life 1 och Half-Life 2 känns väldigt tunn på visa delar. Även hur de kategorisera filerna i mappen är identiska, så det känns som de bara har ersätt lite texturer/modeller och lagt till ragdollfysken och olika ljussättningar.

1
Skriv svar