Hellgate: London kostar att lira online

Robot
Medlem
Hellgate: London kostar att lira online

haha... va? ;P didn't see that one coming

Medlem

Såg det häromdagen - blir inget köp av detta spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

jag tror att det kommer att floppa


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Det funkar inte att mjölka vissa spel. Anledningen till varför Diablo 2 blev en sådan hit var för att Battle.net inte kostade något.

Medlem

Skicka in det häromdagen, grejjen var ju att det skulle va gratis, därför man FUNDERADE på att köpa. Nu säger jag för första gången på länge: FLOPP!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Hmm. :/. Kanske köper när priset på spelet gått ner så man kan köra igenom singleplayer iaf.

Medlem

mmm blev riktigt besviken när jag läste att det kommer att kosta att spela ett FPS online...

Medlem
Medlem
Skrivet av Oneone:

mmm blev riktigt besviken när jag läste att det kommer att kosta att spela ett FPS online...

Det är inte riktigt fps...tror (rätta mig om jag har fel) att det är 3:e person när man kör med svärd och grejer - och 1:a person när man har skjutvapen. Eller nått sånt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Men vafan ! så här kan dom ju inte göra. jävla bajsgubbar :P.

usch ne gu va sur jag blir.
*ledsen i ögat*

jaha får väll se hur dom gör med det om det finns en LAN funktion så blir man väll så illa tvungen att piratisera detta spel trotts att jag ville köpa det.

Inaktiv

Det behöver ju inte innebära en nackdel. Spelet blir ju "oftast" större, roligare och bättre.

Dessutom är väl spelet billigt när man köper det, inkl en månad?

Medlem

Happ, inget köp för mig.

Jag tänker inte betala en månadskostnad för ett spel jag redan köpt.

Inaktiv

Ett slag i ansikten på hela branschen för att inte tala om branschens kunder. Avskum.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

WTF! OMG HAX!. Damn va tråkigt såg verkligen fram imot det här, men nu blir det nog inget köp. Kanske köper det efter det blivit billigare, men inte nu.:down:

Medlem

När jag ser att spelet står i 90-99krs hyllan så kanske jag kommer köpa det isf

Edit: då blir det bara att spela singelplayer

Medlem

Hade tänkt göra en buy-before-try men nu blir det, som vanligt, try-before-buy.
Kasst.

Medlem
Skrivet av cyxor1:

Hade tänkt göra en buy-before-try men nu blir det, som vanligt, try-before-buy.
Kasst.

Hear hear..


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Bra gjort då slipper man freebase lirarna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag minns samma diskussion när WoW skulle kosta pengar, det var ju närmast komiskt att läsa alla argument om varför det var så dyrt och ush och fy.

Inaktiv

spelet är faan inte värd att betala för!

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

spelet är faan inte värd att betala för!

Tja..du har inte spelat det ännu... så lite svårt att veta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

jag kan host:a hellgate london servrarna på min dator så slipper vi månadskostnaden. ja bangnar inte

Medlem

Jag sa för ett par timmar sen när jag fick höra detta av en kompis att många skulle säga: "Nä fy drullan, nu köper jag INTE detta spel, jag hatar dem av hela mitt hjärta och de borde dö en dödens död.", gissa vad, jag hade rätt.

Jag tycker självklart att det är tråkigt, men kan man klandra dem? WoW är en så stor succe att det nästan är självklart att folk vill testa göra ett MMO med liknande månadskostnader och som förhoppningsvis blir lika populärt, speciellt som det är i samma stil som klassiker som Diablo 1 och 2.

Skrivet av dosman:

Det funkar inte att mjölka vissa spel. Anledningen till varför Diablo 2 blev en sådan hit var för att Battle.net inte kostade något.

Jag tycker själv att Diablo 2 äger som fan, men jag har aldrig kört på battle.net, så jag skulle bara vilja säga att det inte är pga battle.net som det blev poppis.

Jag tror inte att man ska se för negativt på dessa saker, MMO's är här för att stanna och om Flagship sköter om spelet och dess användare efter releasen, så tror jag många slutar att klaga på att det en gång sas att det skulle vara gratis spelande.

Jag kommer att köpa det och testa en månad, vem vet, kanske är det helt underbart?

Medlem

Nja kom ju som en liten chock.. hade b.net och diablo2 kostat hade fan inte många lirat idag efter så många år.. tycker nog att det inte ska kosta.. det ärju inte ett riktigt MMO direkt.

Medlem

Herregud, det är ju helt absurt. Att ett massivt onlinespel kostar en månadskostnad där det finns en serverkostnad och större "service" kostnad har jag fått acceptera att det finns månadskostnader. Detta är dock helt oacceptabelt i mina ögon och jag skulle inte drömma om att köpa det här om det så var Half-Life 3s multiplayer.

Tyvärr kommer detta öka ännumer, om detta spel kommer sälja ens i liten skala så är det inte lång tid innan vi får det i alla spel.
Om ni ens funderar på att köpa det här så kan ni fundera på hur ni känner, när ni sitter där om ett par år och betalar 10$ i månaden för att spela Battlefield 8, Counter-Strike 2, Diablo III och Warcraft 4. Då kommer ni garanterat sitta där och beklaga er på fzas forum men inte ha något val än att betala för eran multiplayer upplevlse, vilket spel ni än väljer.

Nu är vi dock i ett stadie där vi har valet att välja. Vissa av er kanske tycker jag överdriver och att det här är skitsnack men det här har smygit sig på er det senaste året, det här är bara det första spelet som går rakt ut med det.

Det jag tänker på är Boosterpacksen till Battlefield 2 och addonsen till Oblivion mfl. Här har vi tillägg som företag tidigare gett sina kunder som redan betalat för sin vara på i sina patcher.

Det här är början på slutet till en epok där spelen fortsatt utvecklas efter releasen. Inga fler små gratis addons, inga fler moddar överhuvudtaget. Detta är den totala döden för modscenen.

Varför då? Jo för att om du hade ett spelföretag som tog betalt för att kunderna ska få använda produkten på internet, och släppte annat innehåll ( t ex nya vapen, rustningar eller liknande) som dina kunder skulle kunna köpa för ett antal $. Skulle du då släppa en SDK eller säga, varsågod att utveckla tillägg gratis, så att folk inte köper våra extra-paket. Nej, är svaret. Företagen vill tjäna pengar, och det är inget fel med det. Men förut har en bra moddscen kunnat öka deras intäkter då folk köper spelet för att de vet att de får en längre spelupplevelse då nytt material poppar upp på internet helt gratis.

Varför ska vi som konsumenter byta ut gratis material som har stöd från företagen, mot material som kostar?

Snälla låt mig inte få höra något, "de är artister som har rätt att ta betalt för sitt arbete" för det är inte det som saken handlar om. Det saken handlar om är att vi ska göra det ändå vi konsumenter kan göra mot företagen när de försöker försämra det för oss, och det är att INTE KÖPA spelen, boosterpacksen eller vad det nu handlar om.

Köper vi inte spelen, kommer de få lägga ner detta nya pengautsugande och återgå till att stöda modscenen igen genom släpp av SDKer, och göra som t ex Epic och bygga upp en bra relation med sina kunder genom att stödja modscenen.

Köper vi inte spelen så gynnar vi inte företagen som försöker suga ut oss. Då kan de istället återgå till det som var förut som gynnade alla, både företagen som konsumenterna.

Inaktiv

Guild Wars is the shit... ingen månadskostnad men ändå ett überbra spel... samma sak med Epic (det e dom som gjort GoW, eller hur?) som ger gratis addons till sina spelare allt eftersom... fortsätt så!

detta e bara skit att behöva betala månadskostnad! blä! bojkott for the win!


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

PaZ
Medlem

kanske dags för oss singpleplayerälskare att sluta behöva betala för multiplayerservrar vi inte använder?

Medlem
Skrivet av DreadX:

jag kan host:a hellgate london servrarna på min dator så slipper vi månadskostnaden. ja bangnar inte

lol, go for it dread:P

Nä, allvarligt.. spelet måste bli riktigt bra om det ska vara värt en månadsavgift.

Medlem

Det intressant är att om det kommer spelas som ett riktigt mmo (massor av spelare, skitstora världar) i fps/3rd person så kanske det är värt det hela. Som ett vanligt mp dm fast 100x större. Finns det något sånt idag? Undantag Planetside.

12
Skriv svar