PS3-kontrollen fick inget pris trots allt

Robot
PS3-kontrollen fick inget pris trots allt
Inaktiv
PS3-kontrollen fick inget pris trots allt

haha lite småkul ^^

Medlem

Förresten killar, jag har fått ett nobelpris!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Eller nej, det var inget. Det visade sig att jag hade fått en pepparkaka.


signatur

1338 - One Step Above

nj
Medlem

Sony beter sig ju... ja... fullt normalt...

Medlem

Sxaxis, hmm, känns som om jag har sett den förut

Medlem

Hehe. Fulla av skit som vanligt då.


signatur

system: online

Medlem

"Having given up howling with anguish, Sony's US public relations department is now trying to claw its own brains out using a Memory Stick."

haha, dock vad gör det för skillnad om dom vunnit detta eller inte? ;P

Medlem

Äntligen lovprisas Nintendos D-pad!
Den äger alla andra...

Inaktiv

Men snälla! Det e ju samma design fast lite skönare på SIXAXIS.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

kan hårdvaror få emmys? sen när?

Medlem

Är inte Emmy nåt som tilldelas TV-serier?

Medlem

Jag ger härmed fz.se pris för världens bästa site, Billen får också ett pris för bästa inlägg och Jianlian23 för skönaste avatar.

Gratulerar!

Medlem
Skrivet av Jianlian23:

Men snälla! Det e ju samma design fast lite skönare på SIXAXIS.

Ja, det hade ju kunnat spela roll ifall det var frågan om ett designpris. Nu är det ju inte det.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

nj
Medlem
Skrivet av PriMo:

kan hårdvaror få emmys? sen när?

Skrivet av Spectral:

Är inte Emmy nåt som tilldelas TV-serier?

Emmys verkar delas ut i ett antal olika kategorier.

Skrivet av Jianlian23:

Men snälla! Det e ju samma design fast lite skönare på SIXAXIS.

Sedan som det nämnts i tråden av Resident Emil så är det inte designen på kontrollern som vunnit ett pris, utan den tekniska lösningen bakom den. Vilket Sony då ville få att låta som att SIXAXIS vunnit, men i själva verket var det den antal år äldre Dual Shock-konstruktionen (vars enda egentliga likhet med SIXAXIS är väl dess design medan den tekniska biten knappast lär vara särskilt lik att döma av hur de fungerar).

Medlem

Gahaha!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Testade PS3n här om dagen, lite mysig var kontrollen allt, om något för lätt, och "skakfri". OT: Grafiken till Motorstorm är förövrigt super nice.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

hade SIXAXIS haft inbyggt "rumblepack" så hade den imo vart den fulländade kontrollen.
Mistänker dock att Sony valde att inte ha skak funktionen i kontrolen då det förmodligen hade kortat ner livslängden på kontrolens rörelse sensor alt att den hade stört i spel (minns att vanliga dual-shock kan skaka rätt rejält ibland)

Medlem
Skrivet av Haghala:

hade SIXAXIS haft inbyggt "rumblepack" så hade den imo vart den fulländade kontrollen.
Mistänker dock att Sony valde att inte ha skak funktionen i kontrolen då det förmodligen hade kortat ner livslängden på kontrolens rörelse sensor alt att den hade stört i spel (minns att vanliga dual-shock kan skaka rätt rejält ibland)

du kanske missat det men sony och microsoft var båda stämda av Immersion (företaget som uppfann skakfunktionen som används i deras kontroller). microsoft betalde skadeståndet och köpte samtidigt in sig i företaget men sony vägrade betala för sig, förlorade i domstolen och fick ett enormt skadestånd att betala utöver att inte få använda sig av skakfuntionen.

och skakfuntionen går att stänga av i alla spel om man stör sig på den


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

1
Skriv svar