Peter Moore sågar Sony

Robot
Medlem
Peter Moore sågar Sony

Jättebra att jämföra en service som varit igång i fyra år mot en som varit igång en månad. Klart det är en väldigt stor skillnad och en massa barnsjukdomar, men det hade väl Live också vid launch?

Medlem

Microsoft har ju fördelen att det är en mjukvaru utvecklare i grunden. Att de är bättre på att koda än Sony är kanske inte så konstigt. Mer kunskap i området helt enkelt. Men håller med Hubbe, kanske lite fult att såga en platform som varit igång en månad, som att sparka på ett spädbarn.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

No shit, att han skulle såga Sony...


signatur

Bättre sent än aldrig!

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Microsoft har ju fördelen att det är en mjukvaru utvecklare i grunden. Att de är bättre på att koda än Sony är kanske inte så konstigt. Mer kunskap i området helt enkelt. Men håller med Hubbe, kanske lite fult att såga en platform som varit igång en månad, som att sparka på ett spädbarn.

Men dom får ju ändå skylla sig själv när dom (sony) hypar upp allt dom gör så sätans mycket hela tiden.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av LocSin:

Microsoft har ju fördelen att det är en mjukvaru utvecklare i grunden. Att de är bättre på att koda än Sony är kanske inte så konstigt. Mer kunskap i området helt enkelt. Men håller med Hubbe, kanske lite fult att såga en platform som varit igång en månad, som att sparka på ett spädbarn.

Men dom får ju ändå skylla sig själv när dom (sony) hypar upp allt dom gör så sätans mycket hela tiden.

På vilket sätt då? Att dem är säkra på sin produkt och promotar den så mycket som möjligt?

Enligt mig är Sonys tillvägagångssätt precis likadant som Microsofts. Hur skulle det låta om företag som kom med nya produkter gick ut och sa "nä, vi är väl inte speciellt mycket bättre än de andra så ni kan lika bra köpa deras produkter"?

Inaktiv
Skrivet av Hubbe:

Jättebra att jämföra en service som varit igång i fyra år mot en som varit igång en månad. Klart det är en väldigt stor skillnad och en massa barnsjukdomar, men det hade väl Live också vid launch?

Sonys online tjänst har väll varit igång än längre med PS2:an om man nu ska jämnföra på det sättet?
Live som det ser ut idag har ju inte funnits längre än 360:n om jag inte är helt ute å cycklar?

Sen att micrsofts onlinetjänst är så överlägsen Sonys är i min mening tack vare sättet den är integrerad i operativsystemet.

Medlem

^-- "Xbox Live is an online multiplayer gaming and content delivery system created and operated by Microsoft Corporation. It was first made available to the Xbox video game console in November 2002"

"All newer online PS2 games (since 2003) are protected by the Dynamic Network Authentication System (DNAS). The purpose of this system is to prevent piracy and online cheating. DNAS will prevent games from being played online if they are determined to be pirated copies, or if they have been modified. Recently, however, there are methods of getting around this protection by modifying some files on the pirated game."

Sony har efarenhet av online tjänst sedan minst 2003 på konsoll sidan och även på PC i form av MMORPGS. Och 360 har sedan slutet på 2002 med sin live tjänst. Tycker inga av era "kick the baby", "Ny tjänst" eller fyra år försprång med live är ett vettigt argument.

p.s editera för jag lät så elak först

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- "Xbox Live is an online multiplayer gaming and content delivery system created and operated by Microsoft Corporation. It was first made available to the Xbox video game console in November 2002"

"All newer online PS2 games (since 2003) are protected by the Dynamic Network Authentication System (DNAS). The purpose of this system is to prevent piracy and online cheating. DNAS will prevent games from being played online if they are determined to be pirated copies, or if they have been modified. Recently, however, there are methods of getting around this protection by modifying some files on the pirated game."

Så ganska roligt att blandannat Hubbe försvarar sonys online tjänst till ps3an även fast sony har erfarenhet av det själva sedan minst 2003 Ohwell, fanboy heaven.

Men fulla apan, om du ska kopiera innehållet från wikipedia så kan du väl ändå ta med hela innehållet om ämnet och inte bara saxa ur delar som framhäver dina argument.

Skrivet av Wikipedia.org:

With the purchase of a separate unit called the Network Adaptor (which is built into the slimline model), some PS2 games support online multiplayer. Instead of having a unified, subscription-based online service like Xbox Live, online multiplayer on the PS2 is split between publishers and run on third-party servers. However, this comes at a price as any connection can connect to the Internet with a PS2, resulting in lag whenever slow connections are present. Most recent PS2 online games have been developed to exclusively only support Broadband Internet access. Xbox Live exclusively requires a broadband Internet connection.

Dvs, ja visst har online-spel varit tillgängligt på PS2:an men dock aldrig i det format som funnits för Xboxen. Till och med du som hatar Sony borde inse att man inte kan jämföra äpplen och bananer och säga att dem är likvärdiga bara för att dem är frukt.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- "Xbox Live is an online multiplayer gaming and content delivery system created and operated by Microsoft Corporation. It was first made available to the Xbox video game console in November 2002"

"All newer online PS2 games (since 2003) are protected by the Dynamic Network Authentication System (DNAS). The purpose of this system is to prevent piracy and online cheating. DNAS will prevent games from being played online if they are determined to be pirated copies, or if they have been modified. Recently, however, there are methods of getting around this protection by modifying some files on the pirated game."

Så ganska roligt att blandannat Hubbe försvarar sonys online tjänst till ps3an även fast sony har erfarenhet av det själva sedan minst 2003 Ohwell, fanboy heaven.

Men fulla apan, om du ska kopiera innehållet från wikipedia så kan du väl ändå ta med hela innehållet om ämnet och inte bara saxa ur delar som framhäver dina argument.

Skrivet av Wikipedia.org:

With the purchase of a separate unit called the Network Adaptor (which is built into the slimline model), some PS2 games support online multiplayer. Instead of having a unified, subscription-based online service like Xbox Live, online multiplayer on the PS2 is split between publishers and run on third-party servers. However, this comes at a price as any connection can connect to the Internet with a PS2, resulting in lag whenever slow connections are present. Most recent PS2 online games have been developed to exclusively only support Broadband Internet access. Xbox Live exclusively requires a broadband Internet connection.

Dvs, ja visst har online-spel varit tillgängligt på PS2:an men dock aldrig i det format som funnits för Xboxen. Till och med du som hatar Sony borde inse att man inte kan jämföra äpplen och bananer och säga att dem är likvärdiga bara för att dem är frukt.

Dom har ändå haft erfarenhet att ta från förra generation och deras del där dom sköter "vettiga" online tjänster till t ex pc. Men varför fortsätta försvara en tjänst som du i princip säger inte ens är i närheten live, eftersom det är att jämnföra bananer med äpplen?

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- "Xbox Live is an online multiplayer gaming and content delivery system created and operated by Microsoft Corporation. It was first made available to the Xbox video game console in November 2002"

"All newer online PS2 games (since 2003) are protected by the Dynamic Network Authentication System (DNAS). The purpose of this system is to prevent piracy and online cheating. DNAS will prevent games from being played online if they are determined to be pirated copies, or if they have been modified. Recently, however, there are methods of getting around this protection by modifying some files on the pirated game."

Så ganska roligt att blandannat Hubbe försvarar sonys online tjänst till ps3an även fast sony har erfarenhet av det själva sedan minst 2003 Ohwell, fanboy heaven.

Men fulla apan, om du ska kopiera innehållet från wikipedia så kan du väl ändå ta med hela innehållet om ämnet och inte bara saxa ur delar som framhäver dina argument.

Skrivet av Wikipedia.org:

With the purchase of a separate unit called the Network Adaptor (which is built into the slimline model), some PS2 games support online multiplayer. Instead of having a unified, subscription-based online service like Xbox Live, online multiplayer on the PS2 is split between publishers and run on third-party servers. However, this comes at a price as any connection can connect to the Internet with a PS2, resulting in lag whenever slow connections are present. Most recent PS2 online games have been developed to exclusively only support Broadband Internet access. Xbox Live exclusively requires a broadband Internet connection.

Dvs, ja visst har online-spel varit tillgängligt på PS2:an men dock aldrig i det format som funnits för Xboxen. Till och med du som hatar Sony borde inse att man inte kan jämföra äpplen och bananer och säga att dem är likvärdiga bara för att dem är frukt.

AMEN!!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

^-- Hatar faktiskt inte sony eftersom dom givit mig så många underbara spel under dom två förra generationerna -.- It's about the games baby.

Medlem

Peter Moore kanske ska hålla truten istället.


signatur

Meep!

Inaktiv

Hubbe

*Jättebra att jämföra en service som varit igång i fyra år mot en som varit igång en månad. Klart det är en väldigt stor skillnad och en massa barnsjukdomar, men det hade väl Live också vid launch? *

vad snackar du för skit ?

xbox 360 har bara funnits ute i 1 år,
hur i helskotta kan 360 tjänsten funnits ute 3 år före 360 ?

vänligen förklara det.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Dom har ändå haft erfarenhet att ta från förra generation och deras del där dom sköter "vettiga" online tjänster till t ex pc. Men varför fortsätta försvara en tjänst som du i princip säger inte ens är i närheten live, eftersom det är att jämnföra bananer med äpplen?

Det är inte riktigt det jag menar. Jag menar att Sony är i samma sits där Microsoft var när dem lanserade sin tjänst. That's all.

Medlem

^-- Men Sony har ju erfarenhet från ps2ans online, något måste dom väl för fan ha lärt sig? Innan Live vad hade då MS för erfarenhet på online på konsol sidan?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

Hubbe

*Jättebra att jämföra en service som varit igång i fyra år mot en som varit igång en månad. Klart det är en väldigt stor skillnad och en massa barnsjukdomar, men det hade väl Live också vid launch? *

vad snackar du för skit ?

xbox 360 har bara funnits ute i 1 år,
hur i helskotta kan 360 tjänsten funnits ute 3 år före 360 ?

vänligen förklara det.

Microsofts Live-tjänst till 360:n bygger i ground och botten på deras system till första Xbox.

Kika här

Medlem

Varför klassas dessa pr-trick som nyheter? Känns konstigt att speljournalister äns uppmärksammar detta trollande, ren smutskastning är vad det handlar om av officellt anställda fan boys dessutom. Typ som:

Senaste nytt: "xbox360kid4ever sa tidigare idag att sonys onlinefunktioner kommer suga, varför, jo för att han föredrar xbox360" yayayay vad intressant >_<

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Men Sony har ju erfarenhet från ps2ans online, något måste dom väl för fan ha lärt sig? Innan Live vad hade då MS för erfarenhet på online på konsol sidan?

Klart att det finns erfarenheter men inte i samma utsträckning som hos Microsoft. Men sen kan man ju ta det Peter Moore säger med en nypa salt kanske då han inte är den most objektiva att uttala sig om PSN. Det kanske helt enkelt inte är så dåligt alls?

Medlem

^-- Dåligt är det säkert inte eftersom folk spelar resistance på det vad jag har hört så. Fungerande saker så är det ju bra. Men dock är verkligen inte sony i samma sits som MS var med live, när sony hade erfarenhet generationen innan nu medans live inte hade det när det startade.

"Det är inte riktigt det jag menar. Jag menar att Sony är i samma sits där Microsoft var när dem lanserade sin tjänst. That's all."

Stämmer inte alls i min mening om du syftar på live som helhet eftersom du tog upp att det startade för 4 år sen och inte för 1 år sen när 360 släpptes

Medlem

När Live lanserades för första gången till vanliga Xbox fungerade det hur fint som helst. Det fanns inga barnsjukdomar att nämna...

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Dåligt är det säkert inte eftersom folk spelar resistance på det vad jag har hört så. Fungerande saker så är det ju bra. Men dock är verkligen inte sony i samma sits som MS var med live, när sony hade erfarenhet generationen innan nu medans live inte hade det när det startade.

"Det är inte riktigt det jag menar. Jag menar att Sony är i samma sits där Microsoft var när dem lanserade sin tjänst. That's all."

Stämmer inte alls i min mening om du syftar på live som helhet eftersom du tog upp att det startade för 4 år sen och inte för 1 år sen när 360 släpptes

Så du menar att när Live släpptes till 360 så var allt bekymmerfritt? Allt fungerade som det ska? Bra för dem. Däremot har jag heller inte hört om nån (annat än Peter Moore nu då) som säger att PSN är skräp och värdelöst. Mediokert och halvbra finns säkert, men somn sagt - allting kan förbättras med uppdatering osv.

Om inte annat så kan vi vara överens om att vi inte är överens. :$

Medlem
Medlem

Microsoft borde inte yttra sig.
Jag är FORTFARANDE missnöjd med deras "xbox live", och att spela över internet med deras xbox360 är lika stabilt som att ställa sig på dagsfärsk nyis och hoppa, förr eller senare kraschar eländet. *mummlar*

Inaktiv

xbox 360 får ju så småningom msn som kontaktprogram för vänner,

så då kan folk som sitter på pc och 360 prata,
och det är bra,
och msn är ju typ störst när det gäller dylika chatprogram, ICQ är väl 2a om nu nån använder det längre

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Enligt mig är Sonys tillvägagångssätt precis likadant som Microsofts. Hur skulle det låta om företag som kom med nya produkter gick ut och sa "nä, vi är väl inte speciellt mycket bättre än de andra så ni kan lika bra köpa deras produkter"?

Ja det där är ju alltid svårt att verkligen yttra sig om då ingen kan vara helt objektiv och helt naturligt så grundar man sina åsikter på det man läst och är omedveten om det man inte har sett eller läst i övrigt.

Jag läser en hel del, framförallt nyheter, om spelvärlden och av allt att dömma enligt mig vinner Sony när det kommer till störst-mun-competition, med råge. De har hävdat en jiddrans massa hur jävla bra deras PS3 är. Visst det verkar vara ett jätteroligt videospel, men de har slängt ut lögn på lögn om exakt hur bra den är, förutom att de visat en väldigt ignorant och många gånger rakt av otrevlig stil, även mot ev. kunder.

Nu senast t.ex. skrev Sony att deras SixAxis Controller har fått ett Emmy Award när priset egentligen tilldelades Sony pga av Dual Shock och inget annat. Nä, jag slänger det skitsnacket på resten av deras BS-hög.

Nåväl, angående själva nyheten:

Skrivet av Chris Satchell:

"My honest opinion is that it's pretty much a disaster. They keep saying that they have a free service. Well, if they don't have anything, of course it's free. And you know what: what's free about $600?"

Skönast.


signatur

system: online

Medlem
Skrivet av foock:

Varför klassas dessa pr-trick som nyheter? Känns konstigt att speljournalister äns uppmärksammar detta trollande, ren smutskastning är vad det handlar om av officellt anställda fan boys dessutom. Typ som:

Senaste nytt: "xbox360kid4ever sa tidigare idag att sonys onlinefunktioner kommer suga, varför, jo för att han föredrar xbox360" yayayay vad intressant >_<

hehe true


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

1
Skriv svar