Hockey förenar Sverige och Finland?

Skägg.
10 Chambers
Hockey förenar Sverige och Finland?

Strax innan kvällens bronsmatch ringde mobilen, och eftersom det var +358-nummer sket jag i att svara. En minut senare får jag sms om ett nytt röstmeddelande och det som möter mig är en för mig helt okänd finsktalande kille som efter en halvminuts pladdrande avslutar med "sweden looser in ice hockey, fuck you". Va?

Småkaxig efter ett par glas rödtjut svarar jag med att vi minsann byggde Helsinki din jävla nolla. "Fuck you your swedish gay finland is winner" replikerar min nya bekantskap med. Jag svarar med "it takes one to know one. I'm glad that you are no longer a part of our fine nation, you russian bastard".

Efter den första perioden och 0-2 till grannlandet får jag "hah hah sweden is sucks". Vid det här laget känns ordspråket "byt ej ord med dumdryg dåre" som en bra ursäkt för att avsluta vår relation. Jag hoppas nu bara att Sverige vinner matchen.

#blogg


signatur
Medlem
Hockey förenar Sverige och Finland?

Gawd vad folk ska vara jobbiga, go Sweden!

mis
Medlem

Ihanaa leijonat ihanaa! Suomi! :]

gg


signatur

etqw?

Medlem

Suck.. vad är det med finnar egentligen.. Dom senaste.... 40(?) finnarna jag träffat på nätet genom bnet eller dylikt så har jag bara sett omotiverade påhopp mot alla svenskar som kan befinna sig där. "Sweden sucks! F*ing gays bla bla bla.." från att inte ens pratat med den personen. Dom verkar vara så hatiska i Finland.

Inaktiv

Finnarna har lillebrorskomplex, Sverige är ju faktiskt det största landet i Norden. Danskarna har samma komplex, men för Finnarna är det extra djupt eftersom vi har den historien vi har med dem


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

I Finland är det ett känt fakta att svenskar är bögar. Är bara så, jag vet inte varför. Självklart är de kaxiga då finland inte brukar vinna mot sverige och nu lyckades de. Svenskar är inte jättepopulärä här och bland de mest självklara hatobjekten, även för mig, är ålänningarna som många gånger inte ens kan språket i det land de lever och tror att sverige vill ha en sådan skitplats som åland... för bara kostnader med sig =D

mis
Medlem

lite måste jag väl få dryga?

förväntade mig inte att ni skulle vara "snälla" om Sverige hade vunnit


signatur

etqw?

Medlem
Skrivet av mis:

lite måste jag väl få dryga?

förväntade mig inte att ni skulle vara "snälla" om Sverige hade vunnit

Nej lite gnabb är kul.

Medlem

Hehe har många finnar på jobbet och ingen av dem är så elaka som den finnen som sms'a dig var, han måste varit en utstöt stackars liten

Inte skärra bara rispa ..


signatur

42

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av wobbla:

Hehe har många finnar på jobbet och ingen av dem är så elaka som den finnen som sms'a dig var, han måste varit en utstöt stackars liten

Inte skärra bara rispa ..

Hehe, det trodde jag aldrig, har ett gäng finska kollegor även jag. Och även om alla finnar skulle vara elakingar så skulle Mark Levengods mjukhet väga upp allt.


signatur
1
Skriv svar