Apple bekräftar iPhone och Apple TV

Robot
Apple bekräftar iPhone och Apple TV
Medlem
Apple bekräftar iPhone och Apple TV

Måste säga att designen och funktionerna är väldigt innovativ. Tex funktionen att så fort du tar upp telefonen till örat avbryts alla funktioner och telefonen förbereder sig på att ringa någon. Me like!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Måste säga att designen och funktionerna är väldigt innovativ. Tex funktionen att så fort du tar upp telefonen till örat avbryts alla funktioner och telefonen förbereder sig på att ringa någon. Me like!

Stänger även av displayen när du lyfter den till örat, ändrar bakgrundsljusstyrkan på displayen beroende på hur ljust det är runt omkring den för att spara batterier.

/drool

Vart förhandsbokar jag?
No seriously... Vart förhandsbokar jag?

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

liiite coolt för oss tekniknördar. Satt och funderade lite på hur världens teknik kommer se ut om ca 20-30 år...

Medlem

Kan man ringa med den?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

En sådan ska ligga i min hand när dom släpps i Sverige.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Kan man ringa med den?

Frågan är väl snarare om man kan spela spel på den. Med tanke på vad FZ är för slags sida.

Redaktör

Tja, finns ju ett par spel med på Ipoddarna. Men om inte:

Skrivet av FZ:

Hög tid för dagens off topic-nyhet:


signatur
Medlem

Den såg onekligen väldigt sexig ut... kanske dags att införskaffa något från äpplet


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Allt som bygger på itunes kan dem tyvär behålla... mest jobbigt men det kanske bara är jag.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bara jag som tycker att den ser klumpig ut?

Medlem

Meh... ett år kvar tills den kommer hit :'(

Känns nästan som om att man måste beställa den från USA...
Fast då är ju frågan, vad händer om den pajjar?

Ni kan väl lägga till priserna:

4GB: $499
8GB: $599


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Fyfan vilken het manick, blir bara kåt av att se dom bläddra efter låtar.

Inaktiv

ja det är ju synd att man bojkottar apple, den här ser ju faktiskt lite cool ut. fast så hightech är den väll endå inte, 2mpix kamera, please.

Medlem

ska dom erövra mobilmarknaden nu alltså?

...jag...vill...ha...en...iPhone...NU!

Skrivet av F3D:

2mpix kamera, please.

Man får ju ändå inte plats med någon vettig optik i en mobiltelefon, så en högupplöst sensor skulle bara vara dumt.

Inaktiv

Batteritiden var ju katastrofal, likaså att den är bunden till Cingular i USA så att import är nästintill omöjligt om du inte lyckas låsa upp den.

Designen var fräck, men inget speciellt med den telefonen, och bara GSM och EDGE gör mig lite ledsen.

Blir väl mest intressant att se vem som kommer vinna namnkriget så Linksys redan har produkter på marknaden som heter just iphone.

Skrivet av jimmi:

Blir väl mest intressant att se vem som kommer vinna namnkriget så Linksys redan har produkter på marknaden som heter just iphone.

Verkar som Apple har blivit tvungen att köpa licenser till att använda namnet
http://www.marketwatch.com/News/Story/Story.aspx?guid=%7b86AE...

Antikvitet

Behövdes bara en titt på första bilden, sedan kom det mentala beslutet. Jag köper en iPhone så fort den når svenska marknaden.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Kamikaze:

Bara jag som tycker att den ser klumpig ut?

Nej.
Värsta heffaklumpen ju!

Själv siktar jag på Neo1973 från FIC.
Billigare, öppen källkod och kommer den här månaden


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Kyraal:
Skrivet av SoniC:

Kan man ringa med den?

Frågan är väl snarare om man kan spela spel på den. Med tanke på vad FZ är för slags sida.

Med ett fullskaligt OSX i telefonen, så torde man ju kunna lira Mac-spel.

...Om nu iPhone slår igenom i närheten så mycket som iPod gjorde, så torde ju också Mac OSX bli mer populärt att programmera till.

Fler programmerare + Fler unga användare = Fler spel till Mac

Har man tur så kanske det leder till ett vettigt alternativ för spelare, och Windows får lite välbehövd konkurrens.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av jimmi:

Batteritiden var ju katastrofal, likaså att den är bunden till Cingular i USA så att import är nästintill omöjligt om du inte lyckas låsa upp den.

Designen var fräck, men inget speciellt med den telefonen, och bara GSM och EDGE gör mig lite ledsen.

Blir väl mest intressant att se vem som kommer vinna namnkriget så Linksys redan har produkter på marknaden som heter just iphone.

Batteritid på 5 timmar vid videoplayback, musik och samtal. Tippar på att den har runt 8 timmars taltid om du inte gör annat med den vilket gör att den har ungefär samma taltid som resten av alla media telefoner.

Att den kommer vara bunden till Cingular vid första release i USA är ett rykte.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Men allvarligt Enbart GSM?? det är ju 1800 -tal, varför lägga ner så mycket pengar att designa en high end telefon och så stödjer den ett system som är 20 år gammalt, helt vansinnigt imo


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Men allvarligt Enbart GSM?? det är ju 1800 -tal, varför lägga ner så mycket pengar att designa en high end telefon och så stödjer den ett system som är 20 år gammalt, helt vansinnigt imo

Varför satsa på ett system med en massa barnsjukdomar och som dessutom är uråldrigt jämfört med det nya next-gen systemet.

Nej, självklart satsar man på ett system som räcker gott och väl, har bättre täckning och fungerar fint om man släpper en seriös produkt. Det är ju Apple, de har ett rykte att skydda.

Skulle de släppa den till 3G nätet så skulle vi få dras med sämre täckning och en massa barnsjukdomar som jag precis sa.

Mellanare


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Lol har du ens en mobiltelefon?
Det finns nog inte en 3G telefon idag (möjigtvis nån budget variant) som inte stöder trippelband samtidigt som 3G, detta för att fungera i utlandet bla. Att tillverka en lyx telefon i dagsläget utan 3G stöd är riktigt korkat hur man än ser på det. Lite som att köpa en Ferrari med en volvo motor i

edit:
Att detta dessutom är en telefon tillverkad av Apple med en av världens mest populära köpsiter för musik (itunes) ser stödet för bara gsm helt vansinnigt ut.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av HYBRiS:

...Om nu iPhone slår igenom i närheten så mycket som iPod gjorde, så torde ju också Mac OSX bli mer populärt att programmera till.

Fler programmerare + Fler unga användare = Fler spel till Mac

Har man tur så kanske det leder till ett vettigt alternativ för spelare, och Windows får lite välbehövd konkurrens.

å andra sidan:
"the iPhone is first party software ONLY -- i.e. not a smartphone by conventional terms, being that a smartphone is a platform device that allows software to be installed."
[http://www.engadgetmobile.com/2007/01/09/the-iphone-is-not-a-...]

så de som vill programmera till den får nog ta jobb på Apple...

Medlem

Inget 3G, inget utbytbart batteri, stor som en tegelsten och alldeles för högt pris


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

3g är inte ett måste, det är bra men tro mig, ni klarar er utan det. utbart batteri är synd men som sagt, det klarar man sig utan,.stor som en tegelsten, vilka mobiler är inte stora som tegelstenar? Sen får man tänka på att detta är så mycket mer än bara en mobil, den har för fasen fulla iPod-funktioner(bara en iPod kostar mellan 1400-5000 kronor), den har osX(som ger dig tillgång till MASSOR med funktioner) etc. Med andra ord, den har några minus, men MÅNGA plus!

Medlem

Men det här med att den avbryter alla funktioner när du tar upp den mot örat?! va fasen sitter det nån jädra höjdmätare i den då eller?! verka ju ganska korkat enligt mej... och jag har 3g och bor mitt i en pytteliten skithåla och jag har aldrig vart utan täckning:S


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar