Kaz Hirai om Playstation 3

Robot
Inaktiv
Kaz Hirai om Playstation 3

en till positiv nyhet om playstation 3? Jag tror inte det är sant!
<3

Medlem

Låter som Bush när han säger med säkerhet att det finns WMDs i irak.

Medlem

Låter väl bra.....jaha det var Sony, då menar jag givetvis att det var Nazism i sin renaste form.

Inaktiv
Medlem

Känns som helt vanligt PR snack? Ganska kul att ta upp launch när det var iallafall inte nästan ett halv år i mellan US-EU-JAP 360 releasen
"The Xbox 360 was released on November 22, 2005, in the United States and Canada; December 2, 2005, in Europe and December 10, 2005, in Japan"

Medlem

Lika bra att FZa slutar posta nyheter om PS3:an då det blir tredje världskriget här på forumet...

Inaktiv

Väldigt många som är så negativa mot PS3, själv har jag inte hunnit bli det ännu, och inte lär jag bli det förrän jag bildat mig en uppfattning efter att konsolen släppts här.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem
Skrivet av kraket:

Väldigt många som är så negativa mot PS3, själv har jag inte hunnit bli det ännu, och inte lär jag bli det förrän jag bildat mig en uppfattning efter att konsolen släppts här.

Mjaha?

Det går alltså inte bara att fråga folk som har den i USA/Japan... Där exakt samma konsoll har släppts?

Medlem

PS3 är och kommer bli nice! Men avsaknaden av rumble är verkligen dåligt, nu beror detta givetvis på immersion corp och kan nog bli rätt svårt för Sony att bygga något eget i samma kaliber. Men, en PS3 när MGS4 kommer lär det iaf bli...

Inaktiv

Det går alltså inte bara att fråga folk som har den i USA/Japan... Där exakt samma konsoll har släppts?[/quote]

Visst kan du fråga folket där borta som redan har den, men det är väl ändå inte att bilda en egen uppfattning om konsolen?


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Hoppas priset går ner lite, då kommer jag införskaffa en, som får ligga bredvid min 360. Kan man spela alla heta nextgen spel som kommer i år och nästa!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Priset går ner? Ja då får du vänta ett par år eller så ... Sony förlorar ett par hundra dollar eller så på varje console som säljs atm, lyckas inte Blue Ray så lär det ta ännu längre tid innan priserna faller ...

Skrivet av Hubbe:

Lika bra att FZa slutar posta nyheter om PS3:an då det blir tredje världskriget här på forumet...

Så jäkla löjlig tycker jag, blir det samma flaming när det postas saker om x360? Icke ... Tror folk känner sig ängsliga när det släpps en maskin som förmodligen kommer gå om den dom redan köpt, och då börjar man sätta igång med flaming istället ...
Patetiskt .. Själv ska jag skaffa mig en PS3a när den kommer hit, tillsammans med en HDTV ... X360 spelar jag hos min bror

Medlem
Skrivet av Wortex:
Skrivet av Hubbe:

Lika bra att FZa slutar posta nyheter om PS3:an då det blir tredje världskriget här på forumet...

Så jäkla löjlig tycker jag, blir det samma flaming när det postas saker om x360? Icke ... Tror folk känner sig ängsliga när det släpps en maskin som förmodligen kommer gå om den dom redan köpt, och då börjar man sätta igång med flaming istället ...
Patetiskt .. Själv ska jag skaffa mig en PS3a när den kommer hit, tillsammans med en HDTV ... X360 spelar jag hos min bror

Kan bara hålla med. Jag förstår fortfarande inte vad folk är så förbannade över men det kan ligga nåt i det du säger.

Medlem
Skrivet av kraket:
Skrivet av The Wookiee:

Det går alltså inte bara att fråga folk som har den i USA/Japan... Där exakt samma konsoll har släppts?

Visst kan du fråga folket där borta som redan har den, men det är väl ändå inte att bilda en egen uppfattning om konsolen?

Det stämmer, ja. Men jag anser att man kan skaffa sig en ganska bra uppfattning om konsollen nu när den varit ute ett tag. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar, ska du köpa den bara för att ta reda på vad som fungerar och inte fungerar? Verkar onödigt att slösa 5600 spänn på att skaffa sig en egen uppfattning när det finns rikligt med sådant material att hämta i Förenta Staterna och Japan.

Eller så har jag helt missuppfattat vad du menade.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Så jäkla löjlig tycker jag, blir det samma flaming när det postas saker om x360? Icke ... Tror folk känner sig ängsliga när det släpps en maskin som förmodligen kommer gå om den dom redan köpt, och då börjar man sätta igång med flaming istället ...
Patetiskt .. Själv ska jag skaffa mig en PS3a när den kommer hit, tillsammans med en HDTV ... X360 spelar jag hos min bror

^-- Amatör psykologi ftw?

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av kraket:
Skrivet av The Wookiee:

Det går alltså inte bara att fråga folk som har den i USA/Japan... Där exakt samma konsoll har släppts?

Visst kan du fråga folket där borta som redan har den, men det är väl ändå inte att bilda en egen uppfattning om konsolen?

Det stämmer, ja. Men jag anser att man kan skaffa sig en ganska bra uppfattning om konsollen nu när den varit ute ett tag. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar, ska du köpa den bara för att ta reda på vad som fungerar och inte fungerar? Verkar onödigt att slösa 5600 spänn på att skaffa sig en egen uppfattning när det finns rikligt med sådant material att hämta i Förenta Staterna och Japan.

Eller så har jag helt missuppfattat vad du menade.

Nej, det jag menar är bara att jag själv vill spela på den och sedan göra en bedömning av konsolen, det finns många som tycker PS3 är grymt, och tvärtom också såklart. Jag kommer att köpa maskinen, dels så finns ett gäng spel jag vill ha och dessutom får jag en Blu-Ray-spelare på köpet


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Gillar man att bli blåst på pengar så go ahead!

Gay ray skivorna lär ju bli billiga, och jag har iaf inte lust att pynta 300-400 kr för en film bara för det är ooooooooooooooh HD!

Upplösning på ett spel är en sak, men film?, hehe så länge ljudet är dolby och bilden är normalupplöst, så who gives a shit.

Fan den nya inneprylen för prylbögar, köp en gaystation 3 och ställ den i en monter, utan att använda den, precis som en del gjorde med VHS när det systemet kom.

Då är man kung *Asg*

Nej för min del blir det 2 st GF 8800 GTX, så jag kan lira Crysis när det kommer, för det kickar både gaystation och Crossbox 360 åt hilivte!

Konsollerna har INTE en CHANS mot PC, det står klart!

Sure dom är roliga, men den totala upplevelsen står framför dörren!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

SWEDISH_-_M@SSACRE: Jag har då aldrig sett en så... Gah... Det finns inga ord som beskriver det här!

Can we get a moderator in here please?

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Det stämmer, ja. Men jag anser att man kan skaffa sig en ganska bra uppfattning om konsollen nu när den varit ute ett tag. Annars förstår jag inte riktigt vad du menar, ska du köpa den bara för att ta reda på vad som fungerar och inte fungerar? Verkar onödigt att slösa 5600 spänn på att skaffa sig en egen uppfattning när det finns rikligt med sådant material att hämta i Förenta Staterna och Japan.

Han kanske vill bilda en egen uppfattning? Jösses, vad är det med dig?

Inaktiv
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

[..]Gay ray [..]gaystation[..]gaystation

"hej jag heter fjorton och är sexuelltfrustrerad"

sen kommer ps3 smeka upp.
release titlar? jora, dom är helt ok. till skillnad från "den andra konsollen" som hade typ 1 spel som inte fick värdelös kritik

jävla massa redigeringar x]

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Gillar man att bli blåst på pengar så go ahead!

Gay ray skivorna lär ju bli billiga, och jag har iaf inte lust att pynta 300-400 kr för en film bara för det är ooooooooooooooh HD!

Upplösning på ett spel är en sak, men film?, hehe så länge ljudet är dolby och bilden är normalupplöst, så who gives a shit.

Fan den nya inneprylen för prylbögar, köp en gaystation 3 och ställ den i en monter, utan att använda den, precis som en del gjorde med VHS när det systemet kom.

Då är man kung *Asg*

Nej för min del blir det 2 st GF 8800 GTX, så jag kan lira Crysis när det kommer, för det kickar både gaystation och Crossbox 360 åt hilivte!

Konsollerna har INTE en CHANS mot PC, det står klart!

Sure dom är roliga, men den totala upplevelsen står framför dörren!

/S

imo så piskar konsolerna pc'n numera när det gäller spelunderhållning.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Vila i frid

Vill ni att denna diskussion ska fortgå så är det bäst att ni ser till att vårda språket. Vi är för öppen diskussion men det finns alltid gränser för när det kan anses vara för mycket.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_14388801.asp

Intressant läsning om vilken av HD-DVD eller Blue-Ray som kommer att vinna.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Gillar man att bli blåst på pengar så go ahead!

Gay ray skivorna lär ju bli billiga, och jag har iaf inte lust att pynta 300-400 kr för en film bara för det är ooooooooooooooh HD!

Upplösning på ett spel är en sak, men film?, hehe så länge ljudet är dolby och bilden är normalupplöst, så who gives a shit.

Fan den nya inneprylen för prylbögar, köp en gaystation 3 och ställ den i en monter, utan att använda den, precis som en del gjorde med VHS när det systemet kom.

Då är man kung *Asg*

Nej för min del blir det 2 st GF 8800 GTX, så jag kan lira Crysis när det kommer, för det kickar både gaystation och Crossbox 360 åt hilivte!

Konsollerna har INTE en CHANS mot PC, det står klart!

Sure dom är roliga, men den totala upplevelsen står framför dörren!

/S

så... du känner dig hotat av att Blue-ray kommer kosta lika mycket som DVD gjorde när den kom? 300-400kr för en film är ju vad en DVD kostar idag om man ska köpa en ny släppt film så ditt resonemang är yterst... som psykologen skulle säga... intressant.

sen att förvrida namn på en konsol som är tekniskt sätt överlägen dom andra är bara att vissa att ens eget sinne är väldigt låst... likt en fanatiker, visst Playstation 3 är inte gud, men det betyder inte att man ska starta någon typ av jihad emot den.

Att en PC är bättre för spel än en konsol är rent ut sagt sk** snack, en PC har 2 fördelar gentemot en konsol, och det är FPS och Strategie spel, resterande måste jag dock säga är överlägset att köra på konsol.

Medlem

Kul bild dosman
Fanboy: E24's analytiska förmåga är ingenting som jag skulle lita på i allt för stor utsträckning. Loppet är knappast kört för någon sida ännu. Det kommer nog att ta ett tag innan man kan börja sia om vinnare. Dessutom har Kina en egen standard som enligt uppgift ska spöa de andra formaten. Den skulle tydligen vara billigare också. Det ska bli kul att se vad som händer med allt detta.

Artikeln får mig att undra om det är oss eller sig själv som han försöker övertyga
Fast jag håller med om specifikationerna. På pappret spöar PS3:an rätt hårt. Dock är jag lite skeptisk till att nio gigg inte skulle räcka till ett spel.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

"640KB ought to be enough for anyone"

det finns alltid behov av mera uttrymme, även om spelen inte blir "större" i den bemärkelsen som vi skulle vilja så tar dom helatiden mera utrymme pga kvaliten/upplösningen på ljud och bilder ökar. Sen att 90% av alla USA företag som tillverkar spel pumpar in onödig kod och sabbar för sig själva på det visset är en annan sak.

Blue-Ray vs HD-DVD kommer nog sluta som VHS vs. Betamax striden gjorde. Dvs. Porr industrin kommer mer eller mindre välja vilken som vinnner

Medlem

Men 640k, ta och ge dig :).
Det är knappast det jag menade utan allt annan skit som finns på skivorna. Du tog upp en del själv i ditt inlägg.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Kul bild dosman
Fanboy: E24's analytiska förmåga är ingenting som jag skulle lita på i allt för stor utsträckning. Loppet är knappast kört för någon sida ännu. Det kommer nog att ta ett tag innan man kan börja sia om vinnare. Dessutom har Kina en egen standard som enligt uppgift ska spöa de andra formaten. Den skulle tydligen vara billigare också. Det ska bli kul att se vad som händer med allt detta.

Artikeln får mig att undra om det är oss eller sig själv som han försöker övertyga
Fast jag håller med om specifikationerna. På pappret spöar PS3:an rätt hårt. Dock är jag lite skeptisk till att nio gigg inte skulle räcka till ett spel.

Några synpunkter.

1: Det är ju ingen analys riktigt, utan en fakta artikel. Förutom att kampen är över dvs. Och varför kan man inte tro på dem?

2: Övertyga mig själv? Ser ingenstans att jag har tvivlat på att Blue Ray kommer att lyckas.

3: Den där Kina produkten, har du url på den? Skulle vara intressant att läsa.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Wortex:

Så jäkla löjlig tycker jag, blir det samma flaming när det postas saker om x360? Icke ... Tror folk känner sig ängsliga när det släpps en maskin som förmodligen kommer gå om den dom redan köpt, och då börjar man sätta igång med flaming istället ...
Patetiskt .. Själv ska jag skaffa mig en PS3a när den kommer hit, tillsammans med en HDTV ... X360 spelar jag hos min bror

^-- Amatör psykologi ftw?

Och sär skrivning ftl? (förlåt, jag var bara tvungen)

12
Skriv svar